Najlepsze pomijane kraje do odwiedzenia według człowieka, który widział 107 krajów

• 10 kwietnia, 2024

Liczba „podróbek z podróży” rośnie i szukanie ich może się opłacić.
Galyna Andrushko/Shutterstock

• Odwiedziłem 107 krajów i polecam te 5, które można pominąć w przypadku bardziej popularnych miejsc.
  • Estonia to europejskie marzenie, a Namibia to jedno z moich ulubionych miejsc na świecie.
  • Kostaryka jest popularna, ale nie tak pełna turystów, jak niektóre podobnie piękne miejsca w pobliżu.

W tym roku podróżni chcą odwiedzić więcej miejsc nieznanych niż popularnych – po części, aby uniknąć tłumów, a po części, aby zaoszczędzić pieniądze.

Niektórzy specjalnie szukają „podróbek podróżnych”, czyli określenia miejsc podobnych do popularnych miejsc, które często są tańsze i mają mniej tłumów.

Jako osoba, która odwiedziła 107 krajów, mogę powiedzieć, że w każdym regionie świata znajduje się często pomijany kraj, który może zaoferować bardziej satysfakcjonujące doświadczenia niż bardziej znane miejsce. Te mniej znane miejsca docelowe są często mniej zatłoczone, a Twój dolar może po prostu pójść dalej.

Popularne kierunki podróży, takie jak Włochy, Francja i Meksyk, to świetny wybór, ale rozważ odwiedzenie tych alternatywnych opcji w stosunku do bardziej popularnych w regionie.

Estonia to europejski sen.

Estonia ma wiele kolorowych budynków.
kawalenkava/Shutterstock

Od razu urzekł mnie baśniowy wygląd Tallina, stolicy Estonii.

Warto przeczytać!  Holidays Crowd wprowadza nowe globalne destynacje w swoim kalendarzu podróży 2023, celując w 5 lakh turystów

Spacer po brukowanych uliczkach w obrębie przypominających fortecę murów starego miasta przeniósł mnie z powrotem do czasów średniowiecza.

Miasto jest na tyle małe, że można je zwiedzać pieszo, a miłośnicy historii i architektury znajdą w nim mnóstwo atrakcji. Wypicie kawy lub piwa na Placu Ratuszowym w towarzystwie obserwujących ludzi jest główną atrakcją moich europejskich podróży.

Choć wiele osób odwiedza Tallinn w ramach jednodniowej wycieczki z Helsinek, oddalonych o dwie godziny promem, warto zatrzymać się tu na kilka dni i wybrać się na estońską wieś. Drogi są często dość puste i niesamowicie spokojne.

Estonia tak mi się spodobała, że ​​w ciągu 18 miesięcy od mojej pierwszej wizyty wróciłem tam jeszcze dwa razy.

Bardzo podobała mi się wizyta w Omanie, kraju na Bliskim Wschodzie.

Oman ma piękne szlaki i architekturę.
Dmytro Nekipelow/Shutterstock

Dubaj przyciąga wiele uwagi ze względu na możliwości luksusowych podróży, a wielu zna Katar, ponieważ niedawno był on gospodarzem Pucharu Świata, ale nie można pominąć pobliskiego Omanu.

W końcu stolica Omanu, Maskat, stanowi doskonałą bramę do kraju.

Spacer wzdłuż pięknej Corniche zabierze Cię wzdłuż wody i tętniącego życiem Wielkiego Bazaru. Dla miłośników pieszych wędrówek w Omanie jest mnóstwo możliwości, w tym kilka łatwo dostępnych szlaków w Maskacie, z których roztaczają się wspaniałe widoki na miasto.

Warto przeczytać!  Obserwacja burzy na wyspie Vancouver: moja podróż na zdjęciach

Co więcej, niesamowita Wadi Shab znajduje się niecałe dwie godziny od stolicy i jest jedną z najlepszych wycieczek, jakie kiedykolwiek przeżyłem. Szlak prowadzi przez wąskie wąwozy i strumienie, a kończy się surrealistyczną kąpielą w niesamowitych jaskiniach.

To przeżycie tak zapierające dech w piersiach, że spodziewałem się, że będzie pełne turystów, ale tak nie było, kiedy tam byliśmy. Widzieliśmy tylko garstkę ludzi, co pozwoliło nam naprawdę cieszyć się naszą wycieczką.

Widziałem wiele części Afryki, ale Namibia to chyba moje ulubione miejsce.

Namibia leży w Afryce Południowej.
RM Nunes/Shutterstock

Miałem szczęście wybrać się na safari do Kenii, Botswany i Tanzanii, ale Namibia to mój ulubiony cel podróży.

Tam wynajęliśmy kamper i odbyliśmy wycieczkę po kraju na własną rękę, co pozwoliło nam na samodzielne zwiedzanie. Po raz kolejny uniknęliśmy tłumów, a na polach namiotowych byliśmy zazwyczaj tylko my i lokalne zwierzęta.

Budzenie się przy dźwiękach małp, słoni, a nawet lwów było wyjątkową przyjemnością, szczególnie wiedząc, że w naszym kamperze jesteśmy bezpieczni.

Oprócz dzikiej przyrody w Namibii jest wiele do odkrycia, w tym kolosalne wydmy, na które wchodziliśmy i surfowaliśmy w dół — to niewątpliwie główna atrakcja wycieczki dla moich dzieci.

Warto przeczytać!  United CEO: System podróży lotniczych jest „obciążony na maksa”

Sri Lanka prezentuje wiele z tego, co mają do zaoferowania azjatyckie krajobrazy.

Na Sri Lance jest wszystkiego po trochu.
alex_aladdin/Shutterstock

Azja ma piękne plaże, ale Sri Lanka ma plaże I plantacje herbaty, góry, skały, wodospady i wiele innych.

W zeszłym roku odwiedziliśmy Sri Lankę i zatrudniliśmy kierowcę i przewodnika, który pokazał różnorodne krajobrazy tego wyspiarskiego kraju. Jedzenie było wspaniałe i niezwykle tanie — w większości przypadków nasza czteroosobowa rodzina była nakarmiona za mniej niż 10 dolarów.

Miejscowi, z którymi miałem kontakt, byli niezwykle przyjaźni, a wyspa jest na tyle mała, że ​​pozwalała na dogłębną eksplorację w stosunkowo krótkim czasie.

Kostaryka to doskonałe miejsce do odwiedzenia w Ameryce Środkowej.

Kostaryka ma wiele magicznych miejsc.
Zainspirowany Mapami/Shutterstock

Dorastając w Teksasie, moja żona była w Meksyku wiele razy, ponieważ stan ten graniczy z tym krajem. Aby jednak zwiedzić nowe, mniejsze miejsce w tym samym regionie, zdecydowaliśmy się spędzić miesiąc miodowy w Kostaryce.

Chociaż Kostaryka jest nadal popularna, oferuje autentyczne wrażenia z podróży, ponieważ mam wrażenie, że nie została jeszcze opanowana przez turystów. Podobnie jak inne kraje na tej liście, ma zróżnicowany krajobraz, od plaż z białym piaskiem, przez lasy deszczowe, aż po wulkany, więc jest mnóstwo do zrobienia.

Odwiedziliśmy także w porze deszczowej, więc skorzystaliśmy z niskiego tłumu, niskich cen i często otrzymywaliśmy podwyższenia standardu – a jako bonus rzadko padało!