Motoryzacja

Najlepsze praktyki sprzedawców używanych samochodów muszą być traktowane priorytetowo w 2023 r

  • 16 stycznia, 2023
  • 4 min read
Najlepsze praktyki sprzedawców używanych samochodów muszą być traktowane priorytetowo w 2023 r


Ubiegły rok był jednym z najtrudniejszych w historii dla rynku samochodów używanych. Pomimo dobrych wyników w 2021 r. wielu sprzedawców samochodów używanych borykało się z wysokimi cenami pojazdów i wahającym się popytem konsumentów. Aby omówić aktualne trendy rynkowe i doradzić, jakie kroki dealerzy powinni podjąć w nadchodzących miesiącach, Brian Kramer, wiceprezes Cars.com, Frank Brothers, dyrektor ds. , dołącz do gospodarza Jima Fitzpatricka w Inside Automotive.

Ceny hurtowe znacznie spadły w ciągu ostatnich pięciu miesięcy, pozostawiając wiele firm bez gotówki. Niektórzy sprzedawcy samochodów używanych zakładali, że relatywnie udany rynek 2021 r. utrzyma się przez cały 2022 r. i nie stworzyli planów awaryjnych, podczas gdy inni próbowali kontynuować działalność, mając nadzieję, że opłaci się, jeśli branża samochodowa odrodzi się. Niestety dla wielu normalizacja jeszcze nie nadeszła, a wielu analityków zgadza się, że branża prawdopodobnie nigdy nie będzie taka sama. Zarówno Boulware, jak i Kramer zauważają, że jego dealerowi udało się uniknąć wielu problemów finansowych, jakich doświadczali jego konkurenci, przewidując zmieniającą się falę zainteresowania konsumentów i zmieniając swój model biznesowy na czas, aby dostosować się do zmniejszonego popytu.

Warto przeczytać!  Wciąż rynek sprzedawców, nawet gdy sprzedaż nowych pojazdów spada w pierwszej połowie 22 roku

Pomimo skomplikowanej gospodarki, Brothers zauważa, że ​​jego firma stara się przywrócić oferty i promocje, aby pobudzić popyt konsumentów. W ciągu dwóch lat po pandemii COVID wielu sprzedawców samochodów używanych porzuciło tę praktykę, ponieważ każdy pojazd miał prawie gwarancję zysku, a kupujący nie mieli wielkiego wyboru po tym, jak producenci samochodów zawiesili produkcję w obliczu niedoborów siły roboczej, blokad i łańcucha dostaw. zakłócenia. Jednak biorąc pod uwagę ożywienie produkcji i produkcji, dealerzy prawdopodobnie będą musieli powrócić do podstawowych strategii marketingowych, aby związać koniec z końcem.

Wielu konsumentów nie lubi również czasu potrzebnego na wycenę pojazdu. Z biegiem lat Amerykanie mają coraz więcej zobowiązań, co pozostawia im niewiele czasu na zakupy, nawet na coś tak ważnego jak samochód. Sprawienie, by doświadczenie kupującego było jak najbardziej przyjazne dla użytkownika, stało się bardziej niż kiedykolwiek konieczne, dlatego narzędzia online są wymogiem, a nie opcją. Aby poprawić utrzymanie klientów, sprzedawcy używanych samochodów będą musieli zapewnić przejrzystość cen i szybką komunikację.

Kramer dodaje, że sprzedawcy używanych samochodów powinni również dążyć do poprawy zaufania i kultury w swoich firmach. Pracownicy, którzy są zmotywowani, zaangażowani i wspierają cele firmy, są niezbędni do pozyskiwania klientów, ale wielu menedżerom nie udaje się nawiązać kontaktu ze swoimi pracownikami lub, co gorsza, naraża na szwank zdolność zespołu do współpracy, tworząc złe środowisko pracy. Upewnienie się, że osoby odpowiedzialne za sukces firmy są traktowane uczciwie i z szacunkiem, powinno znaleźć się na szczycie listy priorytetów każdego dealera w 2023 roku.

Warto przeczytać!  Renault, Nissan ponownie uruchamiają sojusz z 5 nowymi wspólnymi projektami

Faktem jest, że detaliści z rynku używanych nie mogą już sobie pozwolić na stosowanie tych samych strategii, które sprawdzały się dziesięć lat, pięć lat, a nawet rok temu. Branża się zmienia, a firmy będą musiały zmodyfikować swoje modele, aby dostosować się do obecnych i przyszłych klientów.


Podobał ci się ten wywiad? Podziel się swoimi przemyśleniami, komentarzami lub pytaniami dotyczącymi tego tematu, kontaktując się z nami pod adresem newsroom@cbtnews.com.

Pamiętaj, aby śledzić nas na Facebooku, LinkedIn i TikTok, aby być na bieżąco.

Będąc tutaj, nie zapomnij zapisać się do naszego biuletynu e-mailowego, aby otrzymywać najnowsze wiadomości z branży motoryzacyjnej od CBT News.


Źródło