Najlepszy czas na zakup biletów na prom i samolot: 7 aktualizacji dotyczących podróży po Francji

W tym tygodniu być może widzieliście nasze artykuły na temat Strajk kontrolerów ruchu lotniczego ogłoszony na czterech francuskich lotniskach na 20 listopada, 200 000 biletów Ouigo w sprzedaży za 19 euro i nieważne ubezpieczenie samochodu, które naraziło wielu kierowców na ryzyko.
Aktualizacje dotyczące podróży lotniczych:
Badanie wykazało, że dodatki dodawane do biletów lotniczych stanowią obecnie połowę dochodów niektórych linii lotniczych
Pasażerowie regularnie borykają się z szeregiem kosztów dodatkowych przy rezerwacji biletów. Różnią się one w zależności od linii lotniczych, ale mogą obejmować:
- Szybkie meldowanie
- Kolejki do pierwszeństwa wejścia na pokład
- Sprawdź w bagażu
- Wybór miejsca (w tym dla pasażerów, którzy chcą siedzieć razem)
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez IdeaWorks i CarTrawler, te koszty dodatkowe, które nie są od razu widoczne dla pasażerów, gdy patrzą na ceny biletów, stanowią główną nieoczekiwaną niespodziankę dla tanich linii lotniczych.
Linie lotnicze, które najwięcej zyskują na dodatkowych kosztach to:
- Wizzair – 56%
- Granica – 54,9%
- Duch – 54,3%
- Wierny – 51,3%
- Ryanair – 44,7%
- EasyJet – 31,4%
Chociaż przewoźnicy świadczący pełen zakres usług, tacy jak Air France i British Airways, nie wykorzystują tak łatwo wyborów pasażerów, cała branża odniosła z nich korzyści, pomagając im wyjść z kryzysu w podróżach po pandemii Covid-19.
Zyski z kosztów dodatkowych osiągnęły rekordowy poziom w 2023 r., osiągając 117,9 mld dolarów z poprzedniego wysokiego poziomu 109,5 mld dolarów w 2019 r.
Ryanair będzie nadal oferować zniżki europejskim studentom Erasmusa w trakcie ich studiów
Tania linia lotnicza siódmy rok z rzędu przedłużyła umowę z programem Erasmus Student Network (ESN), aby zaoferować studentom 10% zniżki na cztery loty w ciągu roku studiów.
W ramach umowy pasażerowie otrzymują także jedną bezpłatną sztukę bagażu rejestrowanego o wadze 20 kg na każdy lot.
Od 2017 roku studenci ESN kupili ponad 700 000 biletów w ramach umowy z Ryanairem.
ESN to ogólnoeuropejska organizacja studencka, która wspiera i rozwija wymiany studenckie, zazwyczaj na poziomie uniwersyteckim w ciągu jednego roku studiów.
Od czasu Brexitu Wielka Brytania nie należy już do ESN, jednak nadal studiuje tam ograniczona liczba studentów ESN z Europy.
Prezes ESN Rita Dias z radością przyjęła nową umowę z Ryanairem.
„Kontynuacja partnerstwa pomiędzy Ryanairem i ESN stanowi kluczowy krok w zaangażowaniu ESN na rzecz bardziej włączającej i niedrogiej mobilności studentów w całej Europie” – powiedziała.
„Brak środków finansowych i niepewność dodatkowych kosztów to jedna z głównych przeszkód w uczestnictwie w programie i często ma negatywny wpływ na ogólne doświadczenie uczniów”.
Air France będzie kontynuować loty krajowe pomiędzy Paryżem Orly a południem
Linia lotnicza twierdzi, że nagle zawraca i będzie nadal latać do regionu Paca po naciskach politycznych ze strony prezydenta regionu oraz burmistrzów Marsylii i Nicei
Air France ogłosiło wycofanie się z Paryż-Orly 18 października.
Zgodnie z planami loty do regionu Paca od 2026 roku miała obsługiwać spółka zależna Transavia.
Jednak prezydent regionu Paca Eric Ciotti, który również stoi na czele partii prawicowej Les Republicainsnatychmiast potępił tę propozycję.
„To niedopuszczalne poświęcenie regionów prowincjonalnych” – oświadczył na X (dawniej Twitterze)
Ciotti wezwał „państwo jako zainteresowaną stronę”. [in Air France]aby ponownie rozważyć tę decyzję i znaleźć realne, długoterminowe rozwiązanie”
14 listopada region Paca, Air France oraz burmistrzowie Nicei i Marsylii wydali wspólne oświadczenie, w którym ogłosili, że „usługi wysokiej jakości będą kontynuowane” między regionem a paryskim Orly.
W oświadczeniu wskazano „brak szybkiego połączenia między regionem a stolicą” jako kluczowy czynnik warunkujący zapotrzebowanie na „spójne połączenie lotnicze wysokiej jakości”.
„Region Paca i Air France-KLM będą współpracować przy pełnym wsparciu Ministerstwa Transportu” – stwierdzono w oświadczeniu.
Proponowane przez Air France wycofanie się z Paryża Orly spowodowałoby skoncentrowanie swoich samolotów w międzynarodowym węźle lotniczym Charles de Gaulle na północ od Paryża.
Volotea dodaje 13 nowych kierunków ze swojego nowego centrum w Brześciu
Hiszpański przewoźnik niskokosztowy, który oferuje już loty do siedmiu kierunków z Bretanii, ogłosił w tym tygodniu rozbudowę, dzięki czemu Brest stanie się dziewiątym francuskim węzłem komunikacyjnym.
Volotea ogłosiła pierwsze cztery nowe kierunki, do których poleci od 2024 roku, a są to:
- Ateny,
- Barcelona
- Faraon
- Palermo
Ogłoszenie to stanowi premię dla lotniska w Bretonie, dla którego zaproponowano zakończenie połączeń krajowych z Paryżem-Orly.
Rozwój obecności Volotei w Bretanii spowoduje utworzenie 30 pełnoetatowych miejsc pracy na lotnisku i powinno obsłużyć 346 000 nowych pasażerów, twierdzi Volotea.
W ubiegłym roku lotnisko w Brześciu obsłużyło 776 232 pasażerów.
Przeczytaj więcej: Regionalne francuskie lotniska zagrożone, ponieważ audytorzy kwestionują wartość
Aktualizacje dotyczące podróży pociągiem:
Według raportu brytyjskiego magazynu Consumer, kwiecień to najtańszy miesiąc na rezerwację LeShuttle na letnią wycieczkę
Ceny sierpniowego rejsu Le Shuttle do Francji zaczynają się od:
- Styczeń – 163 £ (186 €)
- Kwiecień – 153 £ (175 €)
- Sierpień – 200 £ (229 €)
W styczniu większość tras promowych była średnio tańsza, jednak magazyn znalazł zaskakujący wynik w przypadku trasy z Portsmouth do Le Havre:
- Styczeń – 370 £ (423 €)
- Kwiecień – 294 £ (336 €)
- Sierpień – 255 £ (295 €)
Największe średnie wzrosty cen miały miejsce na trasie Portsmouth – Caen:
- Styczeń – 302 £ (345 €)
- Kwiecień – 349 £ (399 €)
- Sierpień – 381 £ (436 €)
Ogólnie rzecz biorąc, najlepiej dokonać rezerwacji jak najwcześniej i unikać rezerwacji w ciągu ostatnich trzech miesięcy przed wylotem.
Wyniki sugerują jednak, że jeśli nie można dokonać rezerwacji wcześniej, czasami warto nie spieszyć się z zakupem, ale śledzić ceny z ostatnich trzech miesięcy.
Przeczytaj więcej: Richard Branson „planuje połączenie kolejowe Londyn–Paryż na poziomie rywalizującym z Eurostarem”
Pierwszy nowy pociąg paryskiego metra przybył 13 listopada z dwuletnim opóźnieniem.
RER NG, większy, przestronniejszy i bardziej energooszczędny pociąg, zacznie działać natychmiast.
Nowy pociąg będzie kursował na linii RER E, pomiędzy Saint-Lazare w Paryżu a Chelles-Gournay w Seine-et-Marne.
„Pasażerowie zobaczą, że przestrzeń jest znacznie większa” – ogłosił Henri Poupart Lafarge, dyrektor generalny producenta Alstom.
„To tak zwane „boa” – przemieszczanie się z jednego samochodu do drugiego – jest bardzo płynne. Ma znacznie szersze drzwi, co pozwala na lepszą dostępność.
Dostępny, klimatyczny, protegowany wideo, le #RERNG est un train nouvelle génération conçu pour améliorer les trajets quotidiens. Wlać ułatwienie obiegu des voyageurs, les rames sont ouvertes, sur 2 niveaux, avec des espaces płynes et de Larges portes réparties régulièrement. pic.twitter.com/vrtxcTZEwL
— IDF Mobilités (@IDFmobilites) 18 września 2020 r
Kolej RER działa jako połączona sieć metra w centrum miasta i sieć kolejowa łącząca przedmieścia z centrum miasta.
Niektóre pociągi pochodzą z lat 70. XX wieku, a sieć pilnie wymaga modernizacji.
Nowe pociągi zostały zamówione w ramach kontraktu o wartości 3,75 mld euro w 2017 r., a dostawa pierwszego zaplanowano na 2021 r. Region zamówił łącznie 371 z nich.
Realizację projektu utrudniały jednak opóźnienia.
„Powiedziałam firmie Alstom: «Opóźnienia muszą się teraz zakończyć»” – powiedziała Valérie Pécresse, prezes Ile-de-France Mobilités, organizacji zarządzającej transportem publicznym w regionie paryskim.
„Muszą dotrzymać rozkładu jazdy, dostarczając cztery pociągi miesięcznie”.
Nowe pociągi oferują o 20% większą pojemność w porównaniu z obecnie eksploatowanymi pociągami i oferują 1550 miejsc w każdym, z czego jedna trzecia to miejsca siedzące. Alstom twierdzi, że ich nowe pociągi zużywają również o 25% mniej energii.
Region Ile-de France ogłosił również, że do 2031 r. zainwestuje 471 mln euro w rozbudowę kolei RER o 330 km.
Inwestycja sfinansuje utworzenie 70 nowych stacji, z czego 69 znajdzie się na nowej linii Grand Paris Express, której otwarcie zaplanowano na 2024 rok.
Czytaj więcej: Pluskwy także w paryskim metrze – mówi kierowca
Trenitalia dodaje dwa kolejne pociągi na trasie Paryż–Lyon, a tej zimy będzie obsługiwać także pociągi do ośrodków narciarskich przez Chambery.
Od października na trasie Paryż–Lyon kursują trzy włoskie pociągi dużych prędkości, a od 10 grudnia liczba ta wzrośnie do pięciu.
Nowe pociągi będą wyjeżdżać z Paryża codziennie o godz. 07:30 i 15:18 oraz z Lyonu o 11:28 i 20:38.
Trenitalia zaoferuje także weekendowe połączenie z Paryża do Chambery przez Lyon, umożliwiając pasażerom podróż do pobliskich ośrodków narciarskich.
Jednakże sprzedaż biletów z Lyonu do Chambery jest zabroniona.
Bilety między Paryżem a Lyonem są dostępne na stronie stronie Trenitaliipocząwszy od 23 €, a bilety weekendowe do Chambery od 42 €.
„Jako operator dalekobieżny nie możemy konkurować z usługami lokalnymi” – powiedział menadżer Trenitalia France Roberto Rinaudo. Le Postęp.
Rinaudo przedstawił także aktualne informacje na temat napraw linii Paryż–Mediolan, na którą w sierpniu wpłynęło osunięcie się ziemi w dolinie Maurienne.
„Nie ustalono daty ponownego otwarcia. Przed nami jeszcze kilka miesięcy reparacji. To ogromna praca” – powiedział
Przeczytaj więcej: Główne stacje narciarskie we Francji zostaną otwarte wcześniej, gdy spadnie metr śniegu
Przeczytaj więcej: Jak dojechać do ośrodków narciarskich we Francji?