Najnowsze doniesienia o zatonięciu jachtu bayesowskiego: żona Mike’a Lyncha „nie chciała opuszczać łodzi bez rodziny”, ponieważ załoga jest objęta dochodzeniem
Żona Mike’a Lyncha nie chciała opuszczać miejsca katastrofy bayesowskiej bez swojej rodziny, powiedział kapitan łodzi znajdującej się w pobliżu miejsca zatonięcia.
Karsten Borner, kapitan statku Sir Robert Baden Powell, który pomógł uratować 15 ocalałych z katastrofy na Sycylii, powiedział: Ludzie że Angela Bacares „nie chciała wyjeżdżać, bo jej mąż i córka wciąż byli na dole”.
Brytyjski potentat technologiczny pan Lynch i 18-letnia Hannah, jedna z córek, którą ma z panią Bacares, znaleźli się wśród siedmiu osób, które zginęły, gdy jego superjacht wywrócił się i zatonął 19 sierpnia, kilka minut po uderzeniu przedświtowej burzy.
Komentarze kapitana pojawiły się po tym, jak trzej członkowie załogi statku pływającego pod brytyjską banderą – kapitan James Cutfield, inżynier okrętowy Tim Parker Eaton i marynarz Matthew Griffith – zostali objęci śledztwem w sprawie zabójstwa i katastrofy statku.
Kapitan, 51-letni obywatel Nowej Zelandii, „skorzystał ze swojego prawa do zachowania milczenia” podczas przesłuchania przez włoskich prokuratorów we wtorek po raz trzeci.
Mówiąc o burzy, kapitan podobno powiedział wcześniej: „Nie widzieliśmy tego nadchodzącego”.
Podjęcie śledztwa nie oznacza winy i nie oznacza, że konieczne będzie postawienie formalnych zarzutów.
W tej tragedii zginęli również szef kuchni 56-metrowego (184-stopowego) jachtu Recaldo Thomas, prezes Morgan Stanley Jonathan Bloomer, jego żona Judith Bloomer, prawnik Clifford Chance Christopher Morvillo i jego żona Neda Morvillo.
Członek załogi objęty dochodzeniem w sprawie zatonięcia metodą bayesowską opuszcza Palermo, mówi źródło
Członek załogi, wobec którego toczy się śledztwo w sprawie zabójstwa i katastrofy statku w związku z zatonięciem Bayesian, opuścił już Palermo – podało źródło.
Jak podało źródło, w noc zatonięcia superjachtu u wybrzeży Sycylii marynarz Matthew Griffith pełnił wachtę.
W środę późnym wieczorem wyleciał z Palermo. Według źródeł zmierzał do francuskiej Nicei.
Osoby objęte śledztwem nie mają obowiązku przebywania we Włoszech, muszą jednak wskazać prawników, aby władze mogły utrzymywać z nimi kontakt.
Kapitan statku, 51-letni James Cutfield, Nowozelandczyk, i inżynier okrętowy Tim Parker Eaton zostali objęci śledztwem w sprawie tych samych przestępstw.
Tara Cobham29 sierpnia 2024 11:00
Obejrzyj: Przyjaciel Mike’a Lyncha opłakuje „niesamowicie tragiczną” śmierć po uniewinnieniu w procesie o oszustwo
Tara Cobham29 sierpnia 2024 10:00
Czterech członków załogi, którzy nie są objęci dochodzeniem, opuściło Palermo
Czterech innych członków załogi, wobec których nie wszczęto śledztwa, opuściło Palermo.
Dwóch z nich pojechało do Dubaju, a dwóch pozostałych do Stambułu.
Tara Cobham29 sierpnia 2024 09:08
Żona Mike’a Lyncha nie chciała opuszczać miejsca katastrofy bayesowskiej bez swojej rodziny, mówi kapitan łodzi, która była bliska zatonięcia
Żona Mike’a Lyncha nie chciała opuszczać miejsca katastrofy bayesowskiej bez swojej rodziny, powiedział kapitan łodzi znajdującej się w pobliżu miejsca zatonięcia.
Karsten Borner, kapitan statku Sir Robert Baden Powell, który pomógł uratować 15 osób ocalałych z katastrofy na Sycylii, powiedział magazynowi People, że Angela Bacares „nie chciała wyjeżdżać, ponieważ jej mąż i córka wciąż byli na dnie”.
Brytyjski potentat technologiczny pan Lynch i 18-letnia Hannah, jedna z córek, którą ma z panią Bacares, znaleźli się wśród siedmiu osób, które zginęły, gdy jego superjacht wywrócił się i zatonął 19 sierpnia, kilka minut po uderzeniu przedświtowej burzy.
Tara Cobham29 sierpnia 2024 09:06
Obejrzyj: Moment, w którym jacht bayesowski zostaje pochłonięty przez burzę
Atena Stavrou29 sierpnia 2024 07:00
Kapitan bayesowski „skorzystał z prawa do milczenia” podczas przesłuchania w sprawie zabójstwa, mówi prawnik
Kapitan jachtu bayesowskiego nie odpowiedział na pytania prokuratorów, które zadawano mu już po raz trzeci we wtorek – poinformował jego prawnik.
James Cutfield, 51-letni obywatel Nowej Zelandii, jest objęty śledztwem pod kątem podejrzenia o spowodowanie śmierci i spowodowanie katastrofy statku.
„Kapitan skorzystał ze swojego prawa do milczenia z dwóch zasadniczych powodów” – powiedział reporterom prawnik Giovanni Rizzuti. „Po pierwsze, jest bardzo wyczerpany. Po drugie, zostaliśmy wyznaczeni dopiero w poniedziałek, a do dokładnej i prawidłowej obrony potrzebujemy zestawu danych, których w tej chwili nie mamy”.
Poddanie się śledztwu nie oznacza winy ani nie oznacza, że koniecznie zostaną postawione zarzuty. Główny prokurator Ambrogio Cartosio powiedział, że jego zespół rozważy każdy możliwy element odpowiedzialności, w tym kapitana, załogi, osób odpowiedzialnych za nadzór i producenta jachtu.
Czasy Według relacji jednego z prawników pana Cutfielda, kapitan jest „zrozumiałym, że jest bardzo wstrząśnięty” po traumatycznych przeżyciach z minionego poniedziałku.
Atena Stavrou29 sierpnia 2024 05:00
Były strażnik sądowy mówi, że Mike Lynch „stał się bardziej jak rodzina”
Uzbrojony ochroniarz wyznaczony przez sąd, którego zadaniem jest zapewnienie, że Mike Lynch nie ucieknie, mimo zarzutów o oszustwo, oddał hołd potentatowi technologicznemu, stwierdzając, że zespół ochrony „stał się mniej szczegółem, a bardziej rodziną”.
Rolo Igno opisał także „wspomnienie pięknej duszy” u córki pana Lyncha, Hannah.
Pan Igno powiedział, że miał „przywilej” spędzania „prawie każdej chwili” z panem Lynchem, gdy ten przebywał w areszcie w San Francisco, opisując tę pracę jako zupełnie inną od wszystkich, z jakimi kiedykolwiek miał do czynienia i „zmieniającą życie”.
„Jako agent ochrony osobistej, najważniejsza zasada jest prosta: nigdy nie zbliżaj się do przełożonego” – powiedział.
„Oni nie są twoimi przyjaciółmi, są klientem, a relacja jest ściśle profesjonalna. Ale z Mike’iem to nie przeszło i dla mnie ta zasada szybko się rozpadła”.
Atena Stavrou29 sierpnia 2024 04:00
Obejrzyj: Kapitan opisuje zatonięcie według teorii Bayesa „w ciągu dwóch minut” po uratowaniu rozbitków
Atena Stavrou29 sierpnia 2024 02:30
W centrum uwagi | Jak świat jachtów stał się ogromny
Zatonięcie 56-metrowego jachtu Bayesowski a tragiczna śmierć brytyjskiego potentata technologicznego Mike’a Lyncha oraz jego gości i personelu łodzi pozwoliła opinii publicznej zajrzeć do rzadkiego świata superjachtów, pisze Łódź międzynarodowal jest Lucy Dunn.
Obecnie na świecie na wodzie pływa 12 626 superjachtów, a 1166 jest w budowie lub zamówionych. Jeśli w tym roku byłeś na greckiej wyspie, a może na wybrzeżu Amalfi, być może widziałeś je wjeżdżające i wyjeżdżające z portów i zastanawiałeś się, kto jest właścicielem takiego jachtu. Albo kto może sobie pozwolić na wynajęcie takiego jachtu – którego średnia cena wynosi około 180 000 funtów tygodniowo.
Podczas gdy możesz myśleć o błyszczących influencerach i gwiazdach z pierwszej ligi, bractwo superjachtingowe to miejsce, w którym milionerzy są sortowani od miliarderów do centymiliarderów; 0,001 centa. Rzadko znajdziesz celebrytę z wpływami finansowymi, aby pozwolić sobie na jacht należący do Lyncha, są to zazwyczaj niedoceniani tytani branży, którzy nie mają znanych nazwisk.
Więc co dokładnie sprawia, że superjacht jest super? Według Boat International, gdzie pracuję, można to zastosować do każdej łodzi, jachtu motorowego lub żaglowego o długości ponad 24 metrów. Rozmiar w świecie superjachtów jest wszystkim – a jachty stają się coraz większe.
Gigantyczne maszty, baseny księżycowe i kapsuły badawcze: jak świat jachtów stał się ogromny
Zatonięcie „niezatapialnego” żaglowca Mike’a Lyncha było nie tylko rozdzierającą serce tragedią, ale także dało nam rzadki wgląd w bractwo superjachtingowe. Lucy Dunn z Boat International przygląda się grupie, która jest jednocześnie skryta i innowacyjna, i pyta, jak tak wysokiej klasy jacht żaglowy mógł w ogóle zatonąć…
Atena Stavrou29 sierpnia 2024 01:00
Kto jest objęty dochodzeniem?
Włoskie władze prowadzą śledztwo w sprawie trzech osób oskarżonych o zabójstwo po zatonięciu jachtu Bayesian u wybrzeży Sycylii.
W poniedziałek 51-letni kapitan łodzi James Cutfield z Nowej Zelandii został objęty dochodzeniem. Odmówił odpowiedzi prokuratorom podczas przesłuchania we wtorek
Dwóch brytyjskich członków załogi jest teraz również badanych. Inżynier okrętowy Tim Parker Eaton i marynarz Matthew Griffith są badani pod kątem tych samych przestępstw.
Według źródła agencji Reuters, Parker Eaton prawdopodobnie nie zapewnił należytego zabezpieczenia maszynowni i systemów operacyjnych jachtu.
Wszczęcie śledztwa nie oznacza uznania winy i nie oznacza, że nastąpią formalne zarzuty.
Atena Stavrou28 sierpnia 2024 23:30