Podróże

Najpopularniejsze cele podróży na Chiński Nowy Rok 2024

  • 31 stycznia, 2024
  • 6 min read
Najpopularniejsze cele podróży na Chiński Nowy Rok 2024


Ponieważ Chiny wkraczają w szczytowy coroczny sezon podróży, chińskie media prognozują nowy rekord podróży w ramach Festiwalu Wiosny. Szacuje się, że 9 miliardów w tym okresie zostaną zrealizowane podróże krajowe, czyli prawie dwukrotnie więcej niż 4,7 miliarda podróży odnotowanych podczas ubiegłorocznego szczytu, po zniesieniu rygorystycznych ograniczeń związanych z Covid-19.

Platforma turystyczna Ctrip odnotowała wzrost o 540 procent w rezerwacjach podróży zagranicznych w tym roku w porównaniu z ostatnim Chińskim Nowym Rokiem. Ponadto średni koszt rezerwacji wzrósł o 32 procent rok do roku.

Szczyt podróży zemsty

Święto państwowe chińskiego Nowego Roku w Chinach trwa zazwyczaj siedem dni. W niektórych latach, np. w 2024 r., ze względu na kalendarz księżycowo-słoneczny wydłuża się on do ośmiu dni. Chiny codziennie zauważyło, że wraz z ogłoszeniem ośmiodniowego urlopu w październiku 2023 r. popyt na podróże gwałtownie wzrósł.

„To może być największy w historii złoty tydzień z okazji Dnia Narodowego” – mówi Dai Bin, prezes Chińskiej Akademii Turystyki.

Liczba rezerwacji podróży z Chin kontynentalnych do Azji Południowo-Wschodniej wzrosła o 1026 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Liczba podróży lotniczych do regionu wzrosła o 864 procent. Według Ctrip najpopularniejszymi kierunkami podróży są Tajlandia, Singapur, Malezja, Kambodża i Indonezja.

Tajlandia stała się preferowanym wyborem dla wielu chińskich turystów – liczba rezerwacji wzrosła o 101 procent. Rezerwacje dla Singapuru, Malezji, Kambodży i Indonezji wzrosły odpowiednio o 499%, 584% i ponad 1000%.

Warto przeczytać!  Mandvi Beach To Girnar: mniej znane cele podróży w Gudżaracie

„Tradycyjnie preferowane są kierunki azjatyckie, takie jak Hongkong, Makau, Singapur, Tajlandia i Japonia, ale rośnie zainteresowanie nowymi, luksusowymi miejscami, takimi jak Dubaj, Arabia Saudyjska i Katar” – mówi profesor Haiyan Song, profesor turystyki międzynarodowej w The Politechnika w Hongkongu.

Rośnie zainteresowanie nowymi luksusowymi hotspotami, takimi jak Dubaj, Arabia Saudyjska i Katar.  Zdjęcie: Shutterstock
Rośnie zainteresowanie nowymi luksusowymi hotspotami, takimi jak Dubaj, Arabia Saudyjska i Katar. Zdjęcie: Shutterstock

Inne kierunki przyciągają chińskich turystów

Arabia Saudyjska rozpoczęła skuteczne kampanie mające na celu przyciągnięcie chińskich turystów. 17 listopada ponad 13 000 osób wzięło udział w festiwalu Saudi Souk w Szanghaju, prezentującym kulturę i dziedzictwo kraju.

Dodatkowo kraj występuje w chińskim reality show Divy wyruszają w drogę, w którym występują takie gwiazdy jak Dilraba Dilmurat, doprowadził do wzrostu liczby wyszukiwań hasła „Arabia Saudyjska” w serwisie Qunar o 772% po emisji programu. W serwisie Xiaohongshu powiązane hashtagi uzyskały miliony wyświetleń, co wskazuje na rosnące zainteresowanie śledzeniem trasy podróży programu.

Dzięki niedawno ogłoszonemu Malezja przesuwa się w górę listy preferencji chińskich turystów 30-dniowy wzajemny ruch bezwizowy zbiegający się z 50. rocznicą nawiązania stosunków dyplomatycznych między Chinami a Malezją. Zmiana polityki spowodowała wzrost liczby wyszukiwań w Internecie w Chinach ofert podróży związanych z Malezją.

Malezja przesuwa się w górę listy preferencji chińskich turystów.  Zdjęcie: Shutterstock
Malezja przesuwa się w górę listy preferencji chińskich turystów. Zdjęcie: Shutterstock

Zmiana preferencji dotyczących luksusowych podróży

„Zaobserwowaliśmy wzrost liczby zamożnych, doświadczonych millenialsów, którzy szukają autentycznych i spersonalizowanych doświadczeń, interakcji z mieszkańcami i zanurzenia się w lokalnej kulturze” – mówi Emily Cheung, założycielka Shake to Win, chińskiej platformy podróży kulturalnych, która łączy chińskich podróżników z globalnymi instytucjami kulturalnymi .

Warto przeczytać!  Co się stało z Ilene Graff z Mr. Belvedere?

Zmieniają się także możliwości zakwaterowania. Podróżni coraz częściej poza luksusem zwracają uwagę na zaangażowanie kulturalne. Ten trend w kierunku znaczących i wciągających doświadczeń odzwierciedla szerszą zmianę w globalnych podróżach. Coraz większą popularnością cieszą się destynacje oferujące połączenie wysokiej klasy udogodnień i głębokiego zanurzenia się w kulturze.

„Młodsi chińscy turyści wolą społecznie odpowiedzialne i przyjazne dla środowiska luksusowe produkty i usługi” – mówi Song. „Ośrodki docelowe powinny promować takie oferty różnymi kanałami”.

Siła społeczności

Przyciągnięcie tego lukratywnego segmentu turystów wymaga zrozumienia ich wyjątkowych preferencji i wykorzystania platform cyfrowych.

„Polityka bezwizowa i chińskie media społecznościowe, takie jak Xiaohongshu, Weibo i Bilibili, są kluczem do przyciągnięcia chińskich turystów. Kluczowe znaczenie mają także łatwe opcje płatności online” – mówi Song.

Wskazuje na rosnące upodobanie młodszych chińskich turystów do produktów luksusowych odpowiedzialnych społecznie i przyjaznych środowisku.

Jeśli chodzi o rolę influencerów, Cheung mówi, że „wielu influencerów i KOL-ów prezentuje lokalizacje z fascynującymi historiami i osobistym akcentem, kształtując decyzje dotyczące podróży wśród młodszych turystów obeznanych z technologiami cyfrowymi”.

Treści KOL udostępniane na platformach takich jak Xiaohongshu i Douyin mają kluczowe znaczenie w kształtowaniu narracji i postrzegania miejsc docelowych. Kontakt z chińskimi turystami za pośrednictwem często odwiedzanych przez nich platform, takich jak WeChat i Xiaohongshu, ma kluczowe znaczenie, a współpraca z wpływowymi osobami, które rezonują z docelową grupą demograficzną, może znacznie zwiększyć atrakcyjność miejsca docelowego.

Warto przeczytać!  Prawda o „Vanlife” od czarnej kobiety Nomad

Xiaohongshu, jedna z najpopularniejszych aplikacji zamożnych konsumentów do wyszukiwania miejsc docelowych i wrażeń, od dawna zwiększa zainteresowanie miejscami docelowymi.

Adaptacja do nowego krajobrazu

Zmiany w luksusowych podróżach wymagają od destynacji dostosowania swoich strategii marketingowych, szczególnie w szczytowych sezonach podróży, takich jak Chiński Nowy Rok. Cheung podkreśla, że ​​„zapewnianie spersonalizowanych lokalnych doświadczeń będzie istotnym czynnikiem przyciągającym chińskich podróżnych luksusowych”.

Dostosowanie doświadczeń do niuansów kulturowych, zwłaszcza podczas znaczących festiwali, takich jak CNY, może być kluczowym wyróżnikiem. Ponadto zrozumienie znaczenia podróży rodzinnych i wielopokoleniowych w chińskiej kulturze oraz oferowanie odpowiednich pakietów i atrakcji może pomóc wyróżnić miejsca docelowe. CNY to w końcu święto rodzinne, podobne do Bożego Narodzenia w kulturze Zachodu.

Droga naprzód polega na zaangażowaniu cyfrowym, oferowaniu spersonalizowanych i bogatych kulturowo doświadczeń oraz zaangażowaniu się w zrównoważony rozwój. W tym szybko zmieniającym się krajobrazie kierunki, które potrafią umiejętnie połączyć tradycyjny luksus z nowymi elementami, są skazane na sukces.


Źródło