Marketing

Najważniejsze wskazówki dotyczące marketingu cyfrowego dla lekarzy

  • 18 lipca, 2023
  • 11 min read
Najważniejsze wskazówki dotyczące marketingu cyfrowego dla lekarzy


Na tej stronie:

Właściciele małych gabinetów mogą mieć trudności z przyciągnięciem nowych pacjentów, jeśli nie przeprowadzili zbyt wielu działań w zakresie marketingu cyfrowego. Jest tak wiele różnych rzeczy do rozważenia z jakich kanałów powinieneś skorzystać? Co powinieneś opublikować? Jak najskuteczniej wykorzystać e-mail marketing? Jak powinna wyglądać Twoja strona internetowa?

Cyfrowy marketing nie musi być trudne ani drogie; w rzeczywistości wiele cyfrowych kanałów marketingowych jest niewiarygodnie tanich i może prowadzić do ogromnego wzrostu liczby pacjentów. To kwestia nadania priorytetu właściwym rzeczom i wydawania pieniędzy na oprogramowanie tam, gdzie może być najbardziej efektywne w Twojej praktyce.

W tym celu rozmawialiśmy z dr Ranem Rubinsteinem [1]chirurga plastycznego z ponad 20-letnim doświadczeniem, aby dowiedzieć się o strategiach marketingu cyfrowego, które stosuje, aby przyciągnąć nowych pacjentów, a także utrzymać zaangażowanie obecnych pacjentów.

Zgodnie z naszą ostatnią ankietą Software Advice 2023 Social Media for Doctors*, 81% lekarzy postrzega media społecznościowe jako skuteczną metodę marketingową w swojej praktyce. Jest to niedrogi sposób na zaangażowanie pacjentów, a nawet dotarcie do nowych pacjentów w Twojej okolicy, którzy w przeciwnym razie mogliby nie wiedzieć, że istnieje Twoja praktyka.

Niezależnie od tego, czy chodzi o pozyskiwanie pacjentów, zwiększanie zaangażowania pacjentów czy poprawę reputacji, media społecznościowe są ważne dla każdego właściciela praktyki. Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest to, aby potencjalny pacjent patrzył na twoje strony w mediach społecznościowych tylko po to, by stwierdzić, że nie były aktualizowane od dwóch lat. Mogą nawet zastanawiać się, czy nadal prowadzisz interesy.

Po pierwsze, upewnij się, że każdy z Twoich kanałów w mediach społecznościowych wykorzystuje profesjonalne, realistyczne zdjęcia Twojej firmy. Umieść swój numer telefonu, adres e-mail i lokalizację w widocznym miejscu na każdej stronie, aby potencjalni pacjenci mogli się z Tobą skontaktować bez konieczności powrotu do wyszukiwarki.

Dr Rubinstein z doskonałym skutkiem korzysta z mediów społecznościowych, informując pacjentów na bieżąco o tym, co dzieje się w jego gabinecie. Aby utrzymać swoje strony w mediach społecznościowych, jeden z jego pracowników regularnie aktualizuje ich strony co najmniej raz w tygodniu.

Jeśli zatrudniasz pracownika, który zajmuje się konserwacją i aktualizacją Twoich stron w mediach społecznościowych, upewnij się, że codziennie lub w tygodniu poświęcasz mu trochę czasu na ten konkretny projekt. Powinno to być traktowane jako część ich roli, a nie coś dodatkowego, co robią na boku.

Nadaj priorytet Facebookowi i Instagramowi i staraj się, aby Twoje posty były beztroskie, edukacyjne i wciągające

Dwie najpopularniejsze platformy mediów społecznościowych dla lekarzy i Twoich pacjentów to Facebook i Instagram, więc na nich powinieneś skoncentrować swoje wysiłki.*

Jeśli nie masz pewności, której platformie nadać priorytet, możesz uwzględnić pytania w ankiecie dotyczącej zaangażowania pacjentów i doświadczenia, w której pyta się pacjentów, z których mediów społecznościowych najczęściej korzystają. Jeśli większość korzysta tylko z Facebooka, powinieneś nadać priorytet publikowaniu tam.

Warto przeczytać!  Trendy, które detaliści powinni wprowadzić w tym roku

Jeśli chodzi o to, co powinieneś publikować na swoich stronach, pomyśl o opublikowaniu krótkich filmów lub notek informacyjnych, które pokazują osobowości personelu, aby Twoi pacjenci czuli, że mogą połączyć się z Twoją praktyką i ufać, że zadbasz o ich zdrowie.

Marketing e-mailowy to niedrogi, aw niektórych przypadkach bezpłatny kanał marketingowy, który jest ważny dla właścicieli praktyk, którzy chcą rozszerzyć swoją strategię marketingu cyfrowego.

Według naszej ankiety Software Advice Email and Social Media Marketing z 2022 r.** ponad jedna trzecia (34%) ankietowanych firm uzyskuje od 21% do 40% całkowitych przychodów biznesowych z samego marketingu e-mailowego. Ponadto 68% respondentów uzyskuje co najmniej 1000% zwrotu z inwestycji za każdy wydany dolar, a część z nich osiąga nawet 4900% zwrotu z inwestycji.

Te liczby mogą wydawać się oszałamiające, ale jeśli się nad tym zastanowić, jeśli sam tworzysz biuletyny bez pomocy oprogramowanie do e-mail marketingukosztuje to tylko Twój czas.

Po wprowadzeniu oprogramowania do miksu spędzasz mniej czasu ze względu na wzrost wydajności. Możesz nawet kupić oprogramowanie, które służy dwóm celom.

Na przykład dr Rubinstein korzysta z oprogramowania, które umożliwia mu wysyłanie pacjentom przypomnień o zbliżających się terminach. „Jeśli wykonali określoną procedurę, którą należy powtarzać co trzy miesiące, program wyśle ​​im przypomnienie”.

Oprogramowanie do e-mail marketingu zawiera również raporty, dzięki którym dowiesz się, jak skuteczne są Twoje strategie, dzięki czemu zrozumiesz, co działa, a co należy poprawić.

Oto, co powinieneś uwzględnić w biuletynach e-mailowych

Przede wszystkim chcesz mieć pewność, że masz na myśli konkretny cel, jeśli chodzi o strategię marketingu e-mailowego. Na przykład, jeśli Twoim celem jest pozyskanie większej liczby nowych pacjentów do zapisania się, chcesz się upewnić, że rdzeń Twojej strategii marketingu e-mailowego promuje kliknięcia prowadzące do formularza rejestracyjnego w Twojej witrynie.

Jeśli chcesz skupić się na utrzymaniu i pielęgnowaniu obecnych pacjentów, aby zwiększyć liczbę skierowań, wyślij ich na swoje strony w mediach społecznościowych lub skup się na angażujących biuletynach e-mailowych związanych ze zdrowiem, które Twoi pacjenci mogą chcieć przekazać swoim znajomym.

Używać oprogramowanie do e-mail marketingu aby tworzyć cotygodniowe, dwutygodniowe lub miesięczne biuletyny dotyczące wszelkich nadchodzących promocji, aktualizacji, wiadomości lub ważnych dat. Ponadto możesz bardziej spersonalizować swoje e-maile, wysyłając określonym grupom pacjentów, na przykład osobom z chorobami przewlekłymi, materiały edukacyjne, które pomogą im być na bieżąco.

Ostatecznie, jak w przypadku każdej strategii marketingu cyfrowego, chcesz być świadomy wszystkiego. Nie wysyłaj biuletynów tylko dlatego, że uważasz, że musisz to zrobić. Pomyśl o tym, co uwzględniasz i jak doprowadzi to do osiągnięcia Twoich celów.

Warto przeczytać!  Korzyści z włączenia wydarzeń do swojego miksu medialnego

Twoja witryna powinna być sercem Twojej cyfrowej strategii marketingowej. Prawdopodobnie będzie to pierwsze miejsce, w którym nowy pacjent wejdzie w interakcję z Tobą i Twoją marką po przeprowadzeniu wyszukiwania online w poszukiwaniu nowych lekarzy, więc chcesz się upewnić, że jest aktualne i wygląda profesjonalnie.

I na szczęście, niezależnie od tego, czy wynajmujesz usługę zewnętrzną do budowy i utrzymania witryny, czy też korzystania z niej oprogramowanie do projektowania stron internetowych zrobić to samodzielnie, posiadanie profesjonalnie wyglądającej strony internetowej nigdy nie było łatwiejsze.

Dr Rubinstein podkreśla znaczenie praktycznego i proaktywnego aktualizowania swojej strony internetowej: „Zawsze aktualizujemy naszą witrynę, jeśli zaczynamy oferować nowe procedury. Dodajemy nowe zdjęcia przed i po, a jeśli pojawi się nowa recenzja dotycząca określonej procedury, umieścimy ją na odpowiedniej stronie”.

Zatrudnia projektanta stron internetowych, który aktualizuje jego stronę, ale podkreśla, jak ważne jest regularne sprawdzanie wszystkiego, aby upewnić się, że informacje są publikowane prawidłowo. (Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest to, aby zdjęcia przed i po były w niewłaściwej kolejności.)

Oto, co należy wziąć pod uwagę, jeśli chodzi o witrynę

Po pierwsze, podobnie jak w przypadku biuletynów e-mail, chcesz mieć pewność, że witryna jest responsywna i przyjazna dla urządzeń mobilnych. Bardzo oprogramowanie do tworzenia stron internetowych Opcje będą obecnie domyślnie tworzyć responsywne strony internetowe, ale nadal jest to ważna kwestia. Różnica między normalną witryną internetową a witryną przyjazną dla urządzeń mobilnych polega na tym, że opcja dostosowana do urządzeń mobilnych będzie bardziej elastyczna.

Chcesz również upewnić się, że wszystkie usługi, które świadczysz, znajdują się w łatwo dostępnym miejscu na Twojej stronie internetowej. Upewnij się, że masz widoczny, łatwo dostępny link do wszystkich swoich usług, procedur i zabiegów w górnym banerze swojej strony głównej. Chcesz również upewnić się, że masz menu rozwijane, które można nawigować, aby pacjenci mogli dostać się do żądanych stron bez względu na to, na którą stronę aktualnie patrzą.

Możesz również dołączyć link do swojego portal pacjentablog z treściami lub strony w mediach społecznościowych.

Znajdź kilka przykładów tego, co inni właściciele praktyk w Twojej branży umieszczają na stronach internetowych, które Twoim zdaniem ładnie wyglądają, i spróbuj to naśladować. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to odejść zbyt daleko od tego, co jest normalne, jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych, ponieważ Twoi pacjenci są przyzwyczajeni do poruszania się po Internecie i stronach internetowych w określony sposób, a wszystko, co odbiega od tego, może prowadzić do frustracji i złego użytkownika doświadczenie.

Teraz, gdy wiesz, jakie rodzaje strategii marketingu cyfrowego powinieneś rozważyć, musisz wiedzieć, jak mierzyć sukces. Jeśli chodzi o mierzenie sukcesu, nie ma czegoś takiego jak za dużo danych; dlatego korzystanie z oprogramowania może być tak wielkim dobrodziejstwem. Prawie każda opcja oprogramowania będzie miała jakąś funkcję raportowania, która poinformuje Cię, jak radzą sobie Twoje działania marketingowe.

Warto przeczytać!  Jak wzmocnić swoje inicjatywy wideo SEO

Na przykład dr Rubinstein używa funkcji raportowania swojego oprogramowania do marketingu e-mailowego, aby pomóc mu mierzyć sukces swoich biuletynów e-mailowych. Jeśli wysyła newsletter, który ma współczynnik otwarć 30%, może wejść do oprogramowania i sprawdzić, jakie linki kliknęli jego pacjenci, aby udoskonalić jego strategie marketingu e-mailowego.

Wspomina również, że ważne jest, aby pamiętać o przekazie ustnym. Pyta, „jak pacjenci o nich słyszeli”, a także zauważa, jak bardzo są zajęci, aby uzyskać ogólne pojęcie, czy jego wysiłki działają. Często przychodzi do niego pacjent i mówi: „Widziałem twój post w mediach społecznościowych”, co jest potwierdzeniem, że to działa.

Ponieważ zwykle nie jest to tak szczegółowe, jak uzyskiwanie rzeczywistych raportów z biuletynów e-mailowych, zmierzenie sukcesu Twojej obecności w mediach społecznościowych może być trudne. Chociaż prawdą jest, że niektóre dedykowane oprogramowanie do analizy mediów społecznościowych może pomóc w głębokim zanurzeniu się w metryki mediów społecznościowych, o ile nie masz dużej liczby obserwujących, koszt zakupu większej ilości oprogramowania może nie być tego wart.

Jeśli jednak masz dużą obecność w mediach społecznościowych, warto to rozważyć. Wiedza o tym, które z Twoich stron w mediach społecznościowych cieszą się największym zaangażowaniem i zasięgiem, pomoże w dalszym rozwoju działań marketingowych.

Jeśli nie masz wielu zwolenników, nadal możesz przeprowadzać wewnętrzne ankiety wśród swoich pacjentów, aby ocenić ich zaangażowanie, a także skuteczność strategii marketingowych. W tym pytanie „skąd się o nas dowiedziałeś?” w formularzu spożycia to świetny sposób, aby zrozumieć, jakie strategie są skuteczne i gdzie należy poświęcić trochę czasu na poprawę.

Zrozumienie, jakie cyfrowe kanały marketingowe są dostępne dla Twojej praktyki i celowe określenie, na co poświęcasz czas i zasoby, ma kluczowe znaczenie dla powodzenia Twojej strategii marketingowej. Nie myśl o swojej cyfrowej strategii marketingowej w silosach; powinny one współpracować i wzajemnie się uzupełniać, aby były jak najbardziej skuteczne.

Na przykład Twoje strony w mediach społecznościowych powinny zawierać link do Twojej witryny, która powinna zawierać formularz biuletynu e-mail. Twoje biuletyny e-mailowe powinny zawierać najbardziej angażujące treści z mediów społecznościowych oraz linki do formularza skierowania lub przyjęcia w Twojej witrynie.

Mając solidne podstawy marketingu cyfrowego, powinieneś być w stanie zatrzymać i przyciągnąć nowych pacjentów bez konieczności wydawania dużych pieniędzy.

Aby uzyskać więcej zasobów na temat najlepszego marketingu swojej praktyki medycznej, zapoznaj się z tymi artykułami:


Źródło