Naprawy i sprzątanie rozpoczynają się po wykolejeniu się 20 wagonów towarowych w pobliżu Williams
![Naprawy i sprzątanie rozpoczynają się po wykolejeniu się 20 wagonów towarowych w pobliżu Williams](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/4FAVWSE3NNBLRI3HP6AR6EP2QM-770x470.jpg)
WILLIAMS, AZ (3TV/CBS 5) — Trwa dochodzenie po tym, jak prawie dwa tuziny wagonów wykoleiły się późną środową nocą w hrabstwie Coconino.
Według Coconino County Emergency Management, pociąg BNSF wykoleił się na wschód od Williams około 23:20. Urzędnicy z BNSF twierdzą, że 20 wagonów wykoleiło się i zostało poważnie uszkodzonych. Pociąg przewoził nowe samochody, ciężarówki i furgonetki. Nikomu nic się nie stało.
Coconino County Emergency Management przybyło na miejsce zdarzenia wczesnym rankiem w czwartek, potwierdzając, że nie było w nim żadnych niebezpiecznych materiałów. Na szczęście nie miało to również wpływu na okoliczne domy ani infrastrukturę hrabstwa. Wykolejenie miało miejsce w pobliżu domu na południe od torów i tartaku po północnej stronie. Uszkodzenia ograniczały się do samochodów BNSF, linii kolejowych i pierwszeństwa przejazdu. „To było dość poważne wykolejenie” – powiedział Tim Carter z Coconino Emergency Management. „A brak obrażeń, brak utraty życia jest imponujący”.
BNSF pracuje nad oczyszczeniem torów i rozpoczęciem dochodzenia w sprawie przyczyn wykolejenia. Federalna Administracja Kolei (FRA) wysłała również inspektora na miejsce zdarzenia w celu przeprowadzenia dochodzenia.
„Słyszałem ten naprawdę głośny trzask. Po prostu bang bang bang. Trzy grzmoty – bang bang bang, o tak – powiedział Jim Rusk, który usłyszał trzask. „Nie martwiło mnie to. Nawet kiedy pokazali mi zdjęcia, zobaczyłem, że to wagony do transportu kolejowego, i pomyślałem, wiesz, to nic wielkiego”. Wspomniał również, że ma szczęście, że nie doszło do obrażeń ani wycieków chemikaliów, mówiąc, że był to najlepszy scenariusz i mogło być znacznie gorzej.
Śledczy ustalają, co było przyczyną wykolejenia
Robert Halstead, ekspert kolejowy, który współpracował z NSTB przy rekonstrukcji wypadków, takich jak czwartkowy wypadek w pobliżu Williams, przedstawił wgląd w proces dochodzeniowy. „Będziesz miał zespół związany z torem, który przyjrzy się wszelkim możliwym defektom toru. To mogło przyczynić się lub spowodować wykolejenie” – powiedział Halstead.
Halstead mówi, że śledczy zostaną podzieleni na kilka grup roboczych. Oprócz torów śledczy wezmą również pod uwagę stan wagonów towarowych, obsługę pociągu, załogę i sygnalizację. „W takim razie będziesz mieć grupę lokomotyw, która pobierze rejestratory zdarzeń znajdujące się w każdej lokomotywie” — wyjaśnił Halstead.
Arizona’s Family Investigates przyjrzała się BNSF i wykolejeniu. BNSF działa w środkowej i północnej Arizonie przez 659 mil kolei. Jest drugim co do wielkości w stanie, za Union Pacific. Od 2018 roku w stanie odnotowano ponad 80 wykolejeń. Prawie 50% z nich pochodziło z Union Pacific, 40% z BNSF.
Podczas gdy liczba tych wykolejeń była dość stała w ciągu ostatnich pięciu lat, koszty z nimi związane wzrosły. Według danych Federalnej Administracji Kolei, w ciągu ostatnich czterech lat koszty z nimi związane w Arizonie przekroczyły 2 miliony dolarów. Nie obejmuje to dzisiejszego wykolejenia ani dwóch wykolejeń zgłoszonych przez BNSF w 2023 r., które kosztowały prawie 1,5 miliona dolarów szkód w torach i sprzęcie.
„Mogę z całą pewnością powiedzieć, że w ciągu ostatniej dekady, być może w ciągu ostatnich pięciu lat, obserwuję znacznie zwiększoną długość pociągów… Im dłuższe, tym trudniej jest je kontrolować ze strony inżyniera” — powiedział Halstead.
Pociągi Amtrak w obu kierunkach musiały zostać odesłane do swoich pierwotnych miejsc docelowych w środę wieczorem. Amtrak przesłał następujące oświadczenie dotyczące wykolejenia pociągu Williamsa:
Widzisz błąd ortograficzny lub gramatyczny w naszej relacji? Kliknij tutaj, aby to zgłosić i umieść nagłówek artykułu w swoim e-mailu.
Czy masz zdjęcie lub film przedstawiający najświeższe wiadomości? Wysłać to nam tutaj z krótkim opisem.
Prawa autorskie 2023 KTVK/KPHO. Wszelkie prawa zastrzeżone.