Technologia

Narodowy Dzień Rodziców: 40% rodziców na świecie myśli „tak” o formalnej edukacji

  • 28 lipca, 2024
  • 3 min read
Narodowy Dzień Rodziców: 40% rodziców na świecie myśli „tak” o formalnej edukacji


Sposób, w jaki ludzie postrzegają formalną edukację, zmienia się dramatycznie w naszym świecie. Niedawne badanie oferuje dogłębną analizę tego, jak rodzice na całym świecie postrzegają tradycyjne ścieżki edukacyjne i kompetencje, których ich dzieci będą potrzebować, aby odnieść sukces w przyszłości. Badanie przeprowadzone przez BrightCHAMPS, które opiera się na odpowiedziach ponad 500 rodziców z 27 krajów, pokazuje, jak zmienia się podejście do tradycyjnego szkolnictwa i podkreśla, jak coraz ważniejsze stają się umiejętności praktyczne.


Formalna edukacja nie wystarczy
Istotnym odkryciem z badania jest to, że 41% rodziców na całym świecie uważa, że ​​tradycyjna ścieżka szkoły, college’u/uniwersytetu i dyplomu prowadzącego do zatrudnienia nie jest już wystarczająca, aby zapewnić przyszłość ich dzieciom. Pokazuje to zmianę w postrzeganiu przez rodziców wartości konwencjonalnych ścieżek edukacyjnych w przygotowywaniu ich dzieci do złożoności współczesnego świata. Wielu rodziców uważa, że ​​samo podążanie tradycyjną ścieżką edukacyjną może nie gwarantować sukcesu na coraz bardziej konkurencyjnym i dynamicznym rynku pracy.

Zwiększać





Znaczenie budowania umiejętności
Badanie wykazało również, że 65% rodziców na całym świecie uważa, że ​​budowanie umiejętności w zakresie wiedzy praktycznej musi uzupełniać naukę akademicką, aby ich dzieci odniosły sukces w życiu. Sugeruje to silny konsensus co do potrzeby bardziej wszechstronnego podejścia do edukacji. Rodzice coraz częściej opowiadają się za modelem edukacyjnym, który równoważy wiedzę akademicką z umiejętnościami praktycznymi, zapewniając, że dzieci są wszechstronne i lepiej przygotowane do wyzwań w prawdziwym świecie.


Kluczowe umiejętności życiowe na przyszłość
Jeśli chodzi o konkretne umiejętności, 33% rodziców na świecie uważa, że ​​robotyka i AI/ML (sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe) to najważniejsze umiejętności życiowe, których ich dzieci będą potrzebować w następnej dekadzie. Podkreśla to rosnącą świadomość znaczenia umiejętności technologicznych na przyszłym rynku pracy. W miarę jak branże nadal integrują zaawansowane technologie, rodzice dostrzegają potrzebę, aby ich dzieci były biegle w tych obszarach, aby pozostać konkurencyjnymi i istotnymi.


Obawy finansowe

Bezpieczeństwo finansowe pozostaje poważnym zmartwieniem rodziców. Według badania, 46% rodziców na całym świecie martwi się o bezpieczeństwo finansowe swoich dzieci i wartość drogich dyplomów w zmieniającym się krajobrazie zatrudnienia. Obawy te odzwierciedlają niepewność co do zwrotu z inwestycji w szkolnictwo wyższe i zmieniającą się dynamikę rynku pracy. W obliczu rosnących kosztów czesnego i niepewnego klimatu gospodarczego rodzice zastanawiają się, czy tradycyjne dyplomy zapewnią stabilność finansową, którą kiedyś obiecywały.


Potrzeba zrównoważonego podejścia


Raport podkreśla potrzebę zrównoważonego podejścia do edukacji, które integruje tradycyjne uczenie się akademickie z budowaniem praktycznych umiejętności. Rodzice wzywają do dostosowania i ewolucji systemów edukacyjnych, zapewniając, że dzieci są wyposażone zarówno w wiedzę teoretyczną, jak i umiejętności praktyczne niezbędne do rozwoju w przyszłości. To zintegrowane podejście może pomóc w przezwyciężeniu luki między edukacją a zatrudnieniem, zapewniając dzieciom wszechstronne podstawy do sukcesu.

Warto przeczytać!  Obawy dotyczące chatbota AI Snapchata


Źródło