Podróże

Narzędzie do mapowania IDOT pomaga zidentyfikować miejsca niebezpieczne dla rowerzystów

  • 18 maja, 2023
  • 7 min read
Narzędzie do mapowania IDOT pomaga zidentyfikować miejsca niebezpieczne dla rowerzystów


Zbyt często słyszę narzekanie na rower: „Ktoś tu ucierpi, chyba że…”

Dzięki interaktywnemu narzędziu do mapowania GIS można teraz zrobić coś innego niż ból brzucha, dzięki uprzejmości Departamentu Transportu stanu Illinois.

Kontekst: IDOT, podobnie jak wszystkie inne stanowe DOT, musi przeprowadzić ocenę bezpieczeństwa „niechronionych użytkowników dróg” (VRU) do 15 listopada. Wymagana przez federalną ustawę o infrastrukturze ponadpartyjnej z 2021 r. (Ustawa o inwestycjach w infrastrukturę i miejscach pracy), jest to odpowiedź na krajowe wzrost liczby obrażeń/śmiertelnych ofiar wśród niemotorowych użytkowników dróg.

Podczas seminarium internetowego IDOT 30 marca Todd Schmidt, specjalista ds. bezpieczeństwa mobilności z Wydziału Illinois Federalnej Administracji Autostrad, zidentyfikował VRU jako wszystkich użytkowników dróg niezmotoryzowanych: rowerzyści, piesi, łyżwiarze, użytkownicy wózków inwalidzkich, każdy, kto „jedzie na rowerze, spaceruje lub jeździ”, motocykliści wyłączony.

Per Schmidt, dane National Highway Traffic Safety Administration pokazują, że ponad 38 800 osób zginęło w wypadkach drogowych w 2020 r., najwięcej od 2007 r. Liczba ofiar śmiertelnych na rowerach wzrosła w tym roku o 9,2% od 2019 r., a liczba ofiar śmiertelnych pieszych o 3,9%. Szacunki na 2021 r. wyglądają gorzej: liczba ofiar śmiertelnych na rowerach wzrosła o 5% w stosunku do 2020 r., a liczba pieszych wzrosła o 13,2%.

Raporty organizacji non-profit Safe Routes Partnership podczas chodzenia i jazdy na rowerze obejmują 12% podróży transportowych w kraju, a piesi i rowerzyści stanowią 20% ofiar śmiertelnych.


        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        

Statystyki stanu Illinois są bardziej ponure dla pieszych niż dla rowerzystów. Inżynier Juan David Pava, szef działu programów bezpieczeństwa IDOT w Biurze Programów i Inżynierii Bezpieczeństwa, poinformował uczestników seminarium internetowego, że ponad 15% ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w całym stanie dotyczy pieszych. Liczba ofiar śmiertelnych wzrosła o ponad 37% w latach 2013-2020.

Warto przeczytać!  Zarezerwuj wycieczkę na cześć Paula Vitale

Wśród rowerzystów w Illinois liczba poważnych obrażeń, w tym ofiar śmiertelnych, spadła o 29%: 484 w 2015 r. do 345 w 2020 r. Poważne obrażenia pieszych w 2020 r., w tym ofiary śmiertelne, wyniosły 941.

Ocena bezpieczeństwa VRU ma na celu zbadanie, gdzie/kiedy te ofiary śmiertelne/poważne obrażenia mają miejsce w każdym stanie. Analiza ilościowa będzie obejmować roczne dane o wypadkach IDOT, dane inżynierii ruchu (gęstość skrzyżowań, przepustowość itp.), a także dane o równości oparte na spisach powszechnych, które analizują dysproporcje w społecznościach znajdujących się w niekorzystnej sytuacji.


Interaktywne narzędzie do mapowania GIS umożliwia każdemu, kto jeździ na rowerze, chodzi i toczy się, identyfikację niebezpiecznych warunków drogowych w Illinois, takich jak te "przypięty" lokalizacjach w metrze Chicago.

Interaktywne narzędzie do mapowania GIS umożliwia każdemu, kto jeździ na rowerze, chodzi i jeździ na rowerze, identyfikację niebezpiecznych warunków na drogach w Illinois, takich jak te „przypięte” lokalizacje w metrze Chicago.
– Dzięki uprzejmości Departamentu Transportu stanu Illinois


Narzędzie do mapowania danych wprowadzanych przez użytkownika

Oprócz danych na poziomie makro, IDOT prosi rowerzystów i pieszych o przedstawienie własnych indywidualnych doświadczeń za pomocą interaktywnego narzędzia do mapowania GIS. Umożliwia VRU, takim jak ty i ja, „przypięcie” określonej lokalizacji na mapie Illinois, krótko zauważając, co czyni ją niebezpieczną.

Kołki mogą określać niebezpieczne skrzyżowanie, przejście dla pieszych, pas rozdzielający itp., które jest często odwiedzane. Podobnie szpilki mogą identyfikować miejsca, których unika się ze względu na postrzegane ryzyko.

„Nikt nie zna naszych obiektów drogowych lepiej niż ludzie, którzy z nich korzystają” – powiedział Pava. Wprowadzając to narzędzie, zachęcał uczestników do udostępniania go „każdemu, kto według nich może wnieść cenny wkład. Ten projekt poszukuje całkowicie oddolnych, crowdsourcingowych danych.

„Narzędzie nie jest przeznaczone do zbierania danych o wypadkach”, kontynuuje Pava, raczej do „wprowadzania obszarów potencjalnej poprawy bezpieczeństwa lub dostrzeganej potrzeby poprawy bezpieczeństwa. Częściowo jego celem jest pomoc nam w identyfikacji obszarów ryzyka VRU, w których możemy nie być w stanie uchwycić, patrząc tylko na dane o awariach”.

Przypięte dane użytkownika nie ograniczają się tylko do jezdni kontrolowanych przez IDOT. IDOT ma nadzieję zebrać informacje o wszystkich drogach publicznych: ulicach osiedlowych, drogach krajowych i wszystkim pomiędzy.

Pava powiedział: „Planujemy przeprowadzić ogólnostanową ocenę wszystkich dróg publicznych, stosując tę ​​samą analizę do wszystkich”.

Dostępne od teraz do połowy czerwca

W mniej niż 10 minut, używając tego narzędzia, upuściłem trzy „szpilki” w miejscach szalenie znajomych i frustrujących. Jedna to kwestia utrzymania jezdni, dwie pozostałe to prośby o infrastrukturę rowerową. Kategorie przypinania obejmują również dostępność, niebezpieczną jazdę, prośbę o ułatwienie dla pieszych i dostęp tranzytowy.

Swobodne pole komentarza pozwala wyjaśnić, dlaczego lokalizacja wydaje się ryzykowna. Bądź mądry podczas komentowania. Precyzja i zwięzłość zwiększają wartość i wpływ. Jeśli emocje zawładną Twoimi komentarzami, bez wątpienia wyczerpiesz przestrzeń.

W jaki sposób użytkownik IDOT vet będzie wprowadzał dane?

„Ludzie poświęcający czas na dodawanie danych wejściowych najprawdopodobniej wprowadzają cenne dane” – powiedział Pava. „Przywiązujemy dużą wagę do sprawdzania poprawności wiadomości e-mail, chociaż nie wszyscy podają adres e-mail. Będziemy również sprawdzać przypięte dane na podstawie wielkości próbki, którą należy określić”.

Chociaż narzędzie jest dostępne do połowy czerwca, IDOT może przedłużyć dostęp do narzędzia w zależności od liczby zebranych wpisów. Może również ujrzeć życie w jakiejś formie po terminie 15 listopada.

Zaplanowane są dwa kolejne webinaria projektowe. Podczas serii czerwcowych spotkań omówiona zostanie wstępna analiza danych: Społeczności miejskie w Downstate o godzinie 9:30 7 czerwca (zarejestruj się na tinyurl.com/vru-urbanized); niezurbanizowane społeczności w dolnym stanie o 13:30 7 czerwca (tinyurl.com/vru-non-urbanized); Cook County o 9:30 rano 8 czerwca (tinyurl.com/vru-cook-county); hrabstwa kołnierzowe o 13:30 8 czerwca (tinyurl.com/vru-collar-counties).

Masz pytania dotyczące narzędzia lub całego projektu? Skontaktuj się z DOT.VRUSafety@illinois.gov.


Mechanicy z Recycled Cycling Bike Shop w Warrenville przeprowadzają kontrole bezpieczeństwa rowerów podczas corocznego miejskiego rodeo rowerowego w 2021 roku.

Mechanicy z Recycled Cycling Bike Shop w Warrenville przeprowadzają kontrole bezpieczeństwa rowerów podczas corocznego miejskiego rodeo rowerowego w 2021 roku.
– Dzięki uprzejmości Kristin Youngmeyer


Rodeo bezpieczeństwa w Warrenville

17. coroczne Warrenville Bike Rodeo odbywa się w sobotę 20 maja w godzinach 9-11 przed ratuszem jako bezpłatna impreza rodzinna organizowana przez miasto i Warrenville Park District.

Uczestnicy w kaskach mogą sprawdzić swoje umiejętności jazdy na rowerze na bezpiecznym torze rodeo, zlecić mechanikom Recycled Cycling Bike Shop sprawdzenie bezpieczeństwa swoich rowerów i bezpieczne dopasowanie kasków przez Northwest Medicine. Organizacja Chicago Working Bikes, która od 1999 roku odnawia rowery dla ubogich społeczności, przyjmuje darowizny na rzecz delikatnie używanych rowerów.

Na uczestników czekać będą liczne upominki: dzwonki rowerowe, koszulki i smakołyki Dairy Queen. Rozlosowane zostaną również dwa rowery młodzieżowe.


Sketchbook Taproom & Brewery będzie gospodarzem jazdy na rowerze "Opowieści ze szlaków" 9 lipca. Termin nadsyłania historii przypada na 22 maja.

Sketchbook Taproom & Brewery będzie gospodarzem rowerowych „Opowieści ze szlaków” 9 lipca. Zgłoszenia opowiadań należy przesyłać do 22 maja.
– Dzięki uprzejmości Charliego Saxe’a


Opowieści śladowe

Skokie Bike Network organizuje 9 lipca bezpłatne wydarzenie opowiadania historii z oryginalnymi opowieściami o życiu na dwóch kołach w Skokie’s Sketchbook Taproom & Brewery, 4901 Main St.

Historie będą o tematyce rowerowej, przyjazne rodzinie (PG-13) i będą ograniczone do ośmiu minut. Każdy może przesłać historię – nie trzeba być członkiem sieci, mieszkańcem Skokie ani nawet rowerzystą.

Ostateczny termin nadsyłania historii w formie pisemnej lub audio/wideo upływa 22 maja pocztą elektroniczną na adres skokiebikenet@gmail.com. Sprawdź Opowieści ze szlaków Skokie Bike Network, aby uzyskać więcej informacji.

• Dołącz do przejażdżki. Skontaktuj się z Ralphem Banasiakiem pod adresem Alongfortheridemail@gmail.com.




Źródło