Nauka i technika

NASA współpracuje z Microsoftem, aby wprowadzić misje kosmiczne do Minecrafta

  • 14 marca, 2023
  • 3 min read
NASA współpracuje z Microsoftem, aby wprowadzić misje kosmiczne do Minecrafta


Nowe partnerstwo między NASA i Microsoft pozwoli graczom Minecrafta na wystrzelenie własnych rakiet księżycowych i doświadczenie życia jako astronauta na pokładzie statku kosmicznego Orion.

NASA postawiła sobie za cel powrót ludzkości na Księżyc po raz pierwszy od lat 70. XX wieku w ramach programu Artemis. Aby ta ambitna, wieloletnia misja zakończyła się sukcesem, ludzkość będzie musiała opracować złożone technologie, zbudować rakiety Lewiatan na Księżyc i zainspirować całe nowe pokolenie astronautów, inżynierów i naukowców do kontynuowania dobrej pracy.

W tym celu NASA nawiązała współpracę z firmą Microsoft, aby stworzyć serię interaktywnych lekcji osadzonych w uniwersum Minecrafta skoncentrowanym na blokach. Celem jest zainspirowanie dzieci do wyobrażenia sobie siebie jako przyszłych astronautów, a jednocześnie zapoznanie ich z celami i kluczowymi technologiami, które będą napędzać program Artemis.

Po drodze uczniowie poznają podstawy rakiet i wyzwania związane z kierowaniem misjami i przetrwaniem we wrogim środowisku kosmicznym. Nowo utworzone światy Minecrafta, w tym Artemis: Rocket Build i Artemis: Return to the Moon, są dostępne do pobrania za darmo na platformie Minecraft Education.

Warto przeczytać!  Spark, zespół Neurochase w sprawie dostarczania terapii genowej Huntingtona

„NASA stara się dotrzeć do jak najszerszej publiczności i zainspirować pokolenie Artemis do przygotowania ich do misji jutra” — powiedział administrator NASA Bill Nelson w komunikacie NASA. „Dzięki naszemu partnerstwu z Microsoftem ta nowa granica w Minecrafcie odzwierciedla priorytet NASA polegający na przesuwaniu granic eksploracji Księżyca, Marsa i nie tylko!”

W Artemis: Rocket Build gracze dowiedzą się o rakiecie NASA Space Launch System (SLS), która pomyślnie zakończyła swój dziewiczy lot w listopadzie ubiegłego roku. Następnie uczniowie zostaną poproszeni o żonglowanie paliwem i ograniczeniami budżetowymi podczas tworzenia i dostosowywania własnych rakiet zdolnych do wystrzelenia satelitów i załogi w kosmos.

Tymczasem Artemis: Return to the Moon zachęci uczniów do używania kodowania blokowego lub Pythona do sterowania cyfrową wersją kapsuły Orion NASA, gdy „wykonują mini-misje i rozwiązują wyzwania w kosmosie” jako część załogi astronautów Oriona.

Crossover lotniczy oparty na blokach to nie jedyny przypadek, w którym NASA nawiązała współpracę z twórcami gier wideo. NASA wcześniej współpracowała ze Squad, aby przenieść misję przekierowania asteroidy do Kerbal Space Program, a także wydała szereg własnych gier i doświadczeń zorientowanych na edukację.

Warto przeczytać!  Badanie genomowe ujawnia oznaki adaptacji gruźlicy u starożytnych Andów

W 2022 roku agencja nawiązała nawet współpracę z Kojima Productions i zegarmistrzem Anicorn, aby stworzyć bardzo nieoczekiwany zegarek, i skontaktowała się z programistami, aby stworzyli zasoby w Unreal Engine 5, które mogłyby pomóc w przygotowaniu astronautów do życia na Marsie.

Anthony jest niezależnym współpracownikiem zajmującym się wiadomościami naukowymi i grami wideo dla IGN. Ma ponad osiem lat doświadczenia w relacjonowaniu przełomowych odkryć w wielu dziedzinach naukowych i absolutnie nie ma czasu na twoje wybryki. Śledź go na Twitterze @BeardConGamer




Źródło