Biznes

Naszym celem jest odtworzenie magii modelu 450 za pomocą nowej Rizty: Ather CTO Swapnil Jain

  • 2 kwietnia, 2024
  • 7 min read
Naszym celem jest odtworzenie magii modelu 450 za pomocą nowej Rizty: Ather CTO Swapnil Jain


Ather Rizta: Opracowano w ciągu 15–18 miesięcy

Ather Rizta został zbudowany na zupełnie nowej platformie, aczkolwiek w oparciu o obszerne wnioski z serii 450. Jak ujawnia Jain, opracowanie Rizty zajęło firmie około 15–18 miesięcy, znacznie szybciej niż seria 450, która była obecna na rynku przez pięć lat w ciągu dekady istnienia firmy.

„Kiedy zaczynaliśmy od modelu 450, chcieliśmy zbudować hulajnogę o najlepszych osiągach. Ekscytujący, szybki dwukołowiec” – powiedział Swapnil Jain. „Tak właśnie została zaprojektowana cała filozofia projektowania, jeśli spojrzeć na każdy pojedynczy element modelu 450. Począwszy od aluminiowego podwozia, podwójnego hamulca tarczowego i położenia silnika, wszystko zostało zaprojektowane z myślą o rynku nastawionym na osiągi, czyli na czymś, czym sami chcielibyśmy jeździć”.

Przeczytaj także: Ather jest gotowy na wprowadzenie na rynek swojej pierwszej rodzinnej hulajnogi, Rizta: Sprawdź szczegóły

Ather Rizta
Ather Rizta zostanie zbudowany w oparciu o zupełnie nową architekturę, dzieląc jednocześnie technologię z serią 450. Firma twierdzi, że musiała gruntownie przemyśleć hulajnogę rodzinną i jej parametry

„Po pewnym czasie zdaliśmy sobie sprawę, że teraz musimy wprowadzić innowacje na wielu platformach. Model 450 jest stabilny i udowodnił swoją niezawodność, a jako organizacja udowodniliśmy, jaki rodzaj technologii możemy zbudować, jaki rodzaj struktury kosztów możemy zbudować i nasze możliwości produkcyjne. Zasadniczo cała organizacja została zbudowana na bazie modelu 450” – dodał dalej.

Jain mówi, że Ather przygląda się teraz rynkowi hulajnóg rodzinnych, największemu na rynku hulajnóg, i chce zastosować taki sam proces myślowy, jaki zastosowano w przypadku modelu 450. Podczas gdy model 450 skupiał się bardziej na osiągach, Rizta została zaprojektowana w oparciu o trzy podstawowe parametry – wygodę , bezpieczeństwo i komfort.

Warto przeczytać!  Nagrody money.pl wręczane po raz piąty. To prestiżowe wyróżnienie dla liderów biznesu

„Cały proces myślowy wokół Rizty polegał na tym, jak wykorzystaliśmy siłę inżynierii, aby teraz odtworzyć magię, którą zrobiliśmy z 450 za pomocą Rizty i wokół tych trzech podstawowych parametrów” – powiedział Jain. „Zobaczysz więcej funkcji związanych z tymi trzema motywami i niektóre z nich są pierwsze w branży i nigdy wcześniej nie były oferowane w żadnym produkcie. Pewne aspekty, takie jak akumulatory Ather, okazały się najbezpieczniejsze. Bezpieczeństwo było nieodłączną częścią modelu 450 i zostało przeniesione również do Rizty. Dodatkowe informacje funkcje bezpieczeństwa zostaną przeniesione do Rizty.”

Przeczytaj także: Zwiastun Ather Rizta przedstawia reflektor LED i ekran TFT; kończy próbę brodzenia w wodzie

Test brodzenia w wodzie Ather Rizta
Niedawno w zwiastunie pokazano, jak Ather Rizta kończy test brodzenia w wodzie na głębokość 400 mm przed startem. Poprzedni zwiastun pokazywał, że akumulator jest testowany pod kątem trwałości przy upadku z wysokości 40 stóp

Ather Rizta: Mieliśmy czas, ale brakowało nam doświadczenia

Rozwój Ather Rizta wiązał się z pewnymi wyzwaniami, które według Jaina ograniczały się do samego produktu. Dla porównania, opracowanie modelu 450 oznaczało także zbudowanie fundamentów firmy. Jain wyjaśnia, że ​​dotyczy to systemów, narzędzi i procesów, które są obecne dzisiaj. Czas potrzebny na zbudowanie 450 nie dotyczył tylko skutera, ale także zbudowania szkieletu producenta OEM.

„Jako organizacja skupialiśmy się na budowaniu narzędzi, systemów, procesów i samej struktury organizacyjnej, abyśmy mogli ją skalować w celu tworzenia wielu produktów. Tym razem mieliśmy tylko problem z rozwojem produktu, ponieważ wszystko inne, w tym produkcja, łańcuch dostaw, dystrybucja, logistyka i jakość, wszystko to już istnieje. Musimy po prostu powtórzyć to w innym produkcie.”

Firma odniosła również korzyści dzięki sprzedaniu hulajnóg elektrycznych przez ponad pięć lat i lakhs, co dostarczyło jej kluczowych danych. Pomogło to firmie Ather lepiej zdefiniować produkt.

Warto przeczytać!  Bitcoin spadnie poniżej 40 000 USD, a altcoiny załamią się o nawet 40%

Jain powiedział: „Moglibyśmy wykorzystać wszystkie dane, aby dokładnie wiedzieć o użyciu. Na przykład wiedzieliśmy, że wielu klientów rodzinnych jeździ na modelu 450, mimo że był on przeznaczony do osiągania dobrych wyników. Widzieliśmy schemat ich użytkowania i naprawdę ma to sens dla tych klientów. Tym razem było o wiele łatwiej niż w przeszłości.”

Ate Rizta
Athe Rizta pożyczy kilka komponentów i funkcji technicznych od modelu 450, a wydajność zostanie zoptymalizowana pod kątem nabywcy rodzinnego

Ather Rizta: Powrót do podstaw

Firma twierdzi, że Ather Rizta w niczym nie będzie podobny do modelu 450. Swapnil Jain twierdzi, że dzieje się tak dlatego, że trzeba było jeszcze raz gruntownie przemyśleć wiele rzeczy. Niektóre decyzje architektoniczne podjęte dla modelu 450 nie miały zastosowania w przypadku Rizty. Jednocześnie wiele technologii opracowanych dla modelu 450 trzeba było przenieść na nową platformę. Wyzwaniem było zatem połączenie tych samych elementów w celu uzyskania wrażeń z jazdy samochodem rodzinnym.

Rozwijając tę ​​kwestię, dyrektor techniczny firmy Ather powiedział: „Jak wykorzystać elementy składowe modelu 450 i opracować hulajnogę rodzinną? Mamy bardzo wysoki poziom integracji pionowej w projektowaniu. Przeprojektowanie nowej platformy nie było dla nas dużym wyzwaniem. Wszystkie potrzebne nam umiejętności były już dostępne pod jednym dachem. I na szczęście nasz zespół inżynierów jest bardzo stabilny.”

„Ludzie, którzy zaprojektowali pierwsze 450, wciąż są w pobliżu, co daje nam dużą przewagę. Wiedzą dokładnie, dlaczego podjęto daną decyzję podczas projektowania 450 i jakie zmiany mogą wprowadzić w Rizcie. Staje się coraz bardziej oczywiste, że bardzo silny zespół inżynierów z pionową integracją w projektowaniu bardzo dobrze sprawdza się przy opracowywaniu nowych produktów.”

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Jain nalega również, aby Ather był pierwszym producentem OEM, który wprowadzi na rynek dwa pojazdy, a nie firmą skupiającą się na jednym produkcie, jak Ola, Bajaj czy TVS. „Wprowadzono modyfikacje, ale nikt nie wymyślił całkowicie nowego produktu”.

Aby być uczciwym, w zeszłym roku TVS wypuściło na rynek hulajnogę elektryczną X performance, która całkowicie różni się od iQube, ale dostawy tego modelu jeszcze się nie rozpoczęły.

Przeczytaj także: Współzałożyciele Ather podają nowe szczegóły na temat hulajnogi elektrycznej Rizta przed debiutem 6 kwietnia

2023 Ather 450S
Podobnie jak Ather 450S i 450X, należy się spodziewać, że Rizta będzie dostępna w wielu wariantach i prawdopodobnie z różnymi opcjami akumulatorów po premierze

Ather Rizta: będzie istnieć obok 450X

Krążą pogłoski, że 450X w końcu ustąpi miejsca Rizcie. Jednak Swapnil potwierdził, że oba modele będą sprzedawane obok siebie i będą przeznaczone dla różnych klientów.

„Idealnie lubimy tworzyć produkty, które są ściśle dostosowane do potrzeb jednego klienta. Inny klient może tego całkowicie znienawidzić i na tym właśnie polega nasza filozofia produktu” – ujawnił Jain.

Ather Rizta będzie dostępny w wielu wariantach i może mieć podobne opcje rozmiaru baterii jak 450X. Chociaż Jain pozostaje powściągliwy w kwestii cen, twierdzi, że szerszy przedział cenowy powinien sprawić, że model będzie dostępny. Co więcej, serie Rizta i 450 będą pochodzić z tej samej linii montażowej, która ma być wystarczająco elastyczna, aby można było zbudować wiele produktów.

Data pierwszej publikacji: 02 kwietnia 2024, 09:01 czasu wschodniego


Źródło