Polska

Nauczyciele z okolicy biorą udział w dwutygodniowej podróży edukacyjnej o Holokauście do Polski | Wiadomości, Sport, Praca

  • 13 sierpnia, 2024
  • 6 min read
Nauczyciele z okolicy biorą udział w dwutygodniowej podróży edukacyjnej o Holokauście do Polski | Wiadomości, Sport, Praca



Nauczyciele z okolicy, którzy wrócili z dwutygodniowej podróży edukacyjnej o Holokauście do Polski i podzielili się swoimi doświadczeniami w czwartek w Jewish Community Center of Youngstown, to, od lewej, Ashley Kekel, Kayla Richey, Kobi Sigler i Madelyn Wansack. Na zdjęciu nie ma Brendy Kekel, nauczycielki z 23-letnim stażem w Southern Local School District. (Zdjęcie: Sean Barron)

YOUNGSTOWN — Kayla Richey wzruszyła się, gdy znalazła się pośród spokoju ptaków i motyli, stojąc w miejscu, w którym dziesiątki tysięcy Żydów zostało zamordowanych dziesiątki lat wcześniej.

„To było emocjonalnie mylące” Powiedział Richey, nauczyciel geografii, socjologii i historii w Campbell Memorial High School. „Znaleźli parę nożyczek, guzik i róg drugiej komory gazowej.”

Richey miała na myśli wykopaliska archeologiczne, które miały miejsce w niesławnym obozie zagłady Treblinka, w którym zamordowano około 700 000 do 900 000 Żydów. Obóz działał od 23 lipca 1942 r. do 19 października 1943 r. To emocjonalne przeżycie było częścią dwutygodniowej podróży, którą ona i czwórka innych lokalnych edukatorów odbyli w czerwcu do Polski, dzięki uprzejmości Youngstown Area Jewish Federation i w ramach programu Classrooms without Borders.

Richey i troje z pozostałych czterech osób podzielili się swoimi emocjonalnymi przeżyciami podczas dyskusji panelowej, która odbyła się w czwartkowy wieczór w Żydowskim Centrum Społeczności w Youngstown, przy Gypsy Lane 505, na North Side.

Pozostali uczestnicy wycieczki edukacyjnej to: Ashley Kekel, nauczycielka wiedzy o świecie w siódmej klasie w szkołach miejskich Salem; Brenda Kekel, nauczycielka z 23-letnim stażem w Southern Local School District; Kobi Sigler, wicedyrektor oraz koordynator ds. języka hebrajskiego i judaistycznego w Akiva Academy; oraz Madelyn Wansack, nauczycielka języka angielskiego w siódmej i ósmej klasie w Bristol Junior High School.

Warto przeczytać!  Superbet Rapid & Blitz Poland Dzień 4: Wei Yi zyskuje 2,5 punktu przewagi nad Carlsenem

Brenda Kekel nie mogła jednak uczestniczyć w czwartkowej prezentacji.

Przewodnikiem pięciu edukatorów w podróży był Howard Chandler, 95 lat, ze Starachowic w Polsce, ocalały z Holokaustu, który stracił siostrę, matkę i młodszego brata. Chandler i jego rodzina byli członkami społeczności żydowskiej Wierzbnik, której ponad 4000 członków zginęło w Treblince.

Edukatorzy wraz ze swoją grupą odwiedzili również obóz Auschwitz i obóz zagłady na Majdanku niedaleko Lublina, gdzie od 1944 r. mieści się muzeum i ośrodek edukacyjny poświęcony pamięci o okrucieństwach popełnionych w sieci obozów pracy niewolniczej, obozów koncentracyjnych i obozów zagłady oraz podobozów.

Richey nazwała swój pobyt w Auschwitz „niepokojące i niesamowite” mówiąc, że przechodziła obok miejsca, w którym wielu Żydów stawiało ostatnie kroki przed śmiercią. Ponadto widziała pokój dziecięcy, w którym zabijano młodych Żydów, powiedziała Richey publiczności składającej się z około 50 innych nauczycieli i innych osób, które uczestniczyły w czwartkowym programie.

Podczas sesji pytań i odpowiedzi Richey powiedziała, że ​​ma nadzieję poprowadzić zajęcia poświęcone studiom nad Holokaustem.

Ashley Kekel wspominał, że przeszedł trasę o długości 0,79 mili, którą wielu Żydów zaprowadzono na śmierć, a także widział niektóre piece krematoryjne, groby masowe, komory gazowe i baraki.

Podróż ta jeszcze bardziej utwierdziła ją w pragnieniu nauczania innych, jak ważna jest sprawiedliwość społeczna, a także przeciwstawiania się nienawiści, nietolerancji, nietolerancji i antysemityzmowi – dodała Kekel.

Warto przeczytać!  Polska firma MMI inwestuje 7,7 mln euro w rozwój autobusów elektrycznych i wodorowych

Mimo wszystko dla Kekel te dwutygodniowe doświadczenie miało pewne zalety, na przykład pozwoliło jej dowiedzieć się więcej o kulturze żydowskiej i polskiej. Dodała, że ​​o Holokauście dowiedziała się po raz pierwszy w szóstej klasie i starała się lepiej zrozumieć, jak mogło dojść do takich okrucieństw.

Sigler, który również uważał tę podróż za bardzo emocjonalną, powiedział, że o Holokauście dowiedział się jako student, ale „efekt, jaki uzyskasz (w realnym życiu), znacznie różni się od tego, którego możesz nauczyć się z jakiejkolwiek książki lub od tego, czego mógłby cię nauczyć jakikolwiek nauczyciel”.

Sigler, pochodzący z Akki w Izraelu, powiedział, że chce dalej nauczać sposobów zapobiegania powtarzaniu się tej tragicznej historii i zbadać „jak tu trafiliśmy”.

Wansack, absolwentka Kent State University, pochwaliła Chandlera za to, że nie uległ goryczy i zamiast tego odważył się wrócić do miejsca urodzenia, aby podzielić się swoją historią z innymi w celach edukacyjnych. Jego główne lekcje obejmują nauczanie uczniów, aby powstrzymywali się od ingerowania w prawa innych, byli życzliwi dla innych i zwalczali nienawiść i nietolerancję, zauważyła.

Wansack, która dowiedziała się o okrucieństwach II wojny światowej w ósmej klasie, powiedziała, że ​​zamierza przekazać tę wiedzę swoim uczniom „że żaden akt dobroci nie jest zbyt duży ani zbyt mały, aby zmienić świat”.

Ellen Resnek, kierowniczka programów edukacyjnych i zasięgu Classrooms without Borders, zauważyła, że ​​13-letnia organizacja z siedzibą w Pittsburghu walczy z marginalizacją, nienawiścią i antysemityzmem poprzez różnorodne programy edukacyjne. Jej cele obejmują również zabieranie nauczycieli w miejsca historyczne, aby mogli przejść się po historii, aby uzyskać głębsze zrozumienie i nauczać jej „z bardziej autentycznym spojrzeniem”.

Warto przeczytać!  Polska zostanie zmieciona z mapy w ciągu 10 MINUT po dwóch bombach nuklearnych, które wypatroszą każde miasto, ostrzega Putin w mrożącym krew w żyłach filmie

Kate Lukaszewicz, dyrektor programów edukacyjnych CWB, dodała, że ​​jej organizacja angażuje się także w walkę z zastraszaniem, a także w działania na rzecz podtrzymywania historii i opowieści o Holokauście, zwłaszcza w dzisiejszym środowisku ciągłego antysemityzmu i nietolerancji.

Aby poprzeć swoje stanowisko, Łukaszewicz przytoczyła przykład masowej strzelaniny, która miała miejsce 27 października 2018 r. w synagodze Tree of Life w Pittsburghu, w której zginęło 11 osób.

Bonnie Deutsch Burdman, dyrektor wykonawczy Youngstown Area Jewish Federation ds. relacji ze społecznością i spraw rządowych, wspomniała House Bill 606, Campus Accountability and Modernization to Protect University Students (CAMPUS) Act. Ustawa ma na celu wyposażenie publicznych i prywatnych uniwersytetów Ohio w niezbędne narzędzia i zasoby, aby zwiększyć bezpieczeństwo studentów, jednocześnie wspierając bardziej inkluzywne środowiska.

Ustawa ta przewiduje dotacje na zapewnienie bezpieczeństwa na terenie kampusu i wdraża politykę antymobbingową na uczelniach i uniwersytetach w Ohio, a także pociąga do odpowiedzialności osoby, które nie stosują się do jej egzekwowania – powiedział Deutsch Burdman.




Najnowsze wiadomości i więcej w Twojej skrzynce odbiorczej









Źródło