Technologia

Naughty Dog anuluje The Last of Us Online

  • 15 grudnia, 2023
  • 4 min read
Naughty Dog anuluje The Last of Us Online


Naughty Dog podjęło decyzję o anulowaniu The Last of Us Online, wieloosobowego spin-offu uznanej serii postapokaliptycznej.

Naughty Dog anulowało grę wieloosobową w The Last of Us Part Online. (Źródło zdjęcia: Naughty Dog)

Studio wskazało, że zakres projektu po wejściu w pełną produkcję okazał się przekraczać jego możliwości efektywnego radzenia sobie z nim. Podkreślili konieczność przekierowania nadmiernych zasobów z bieżących projektów dla jednego gracza, aby dalej wspierać anulowany tytuł. Naughty Dog wyjaśniło, że prawidłowe utrzymanie gry wymagałoby skupienia się wyłącznie na rozwoju usług na żywo, a jest to kierunek, w którym firma nie chce podążać.

Bądź na bieżąco z najświeższymi wiadomościami na kanale HT na Facebooku. Dołącz teraz

„W miarę zbliżania się do pełnej produkcji jasny był ogromny zakres naszych ambicji” – stwierdziło studio w oświadczeniu.

„Aby wypuścić i wspierać The Last of Us Online, musielibyśmy przeznaczyć wszystkie zasoby naszego studia na wspieranie zawartości popremierowej przez wiele lat, co miałoby poważny wpływ na rozwój przyszłych gier dla jednego gracza” – czytamy w oświadczeniu.

„Mieliśmy więc przed sobą dwie ścieżki: stać się studiem gier oferującym wyłącznie usługi na żywo lub nadal skupiać się na grach narracyjnych dla jednego gracza, które zdefiniowały dziedzictwo Naughty Dog”.

Warto przeczytać!  POCO C50 Cena w Indiach: rozpakowanie, pierwsze wrażenie i pełna specyfikacja

CZYTAJ TAKŻE| Jedna opowieść, wiele żyć: w światach transmedialnego opowiadania historii

The Last of Us Online miało być samodzielną grą, będącą rozwinięciem trybu Factions z oryginalnego The Last of Us, które ukazało się na PS3 w 2013 roku. Początkowo planowano, że uruchomienie trybu online nastąpi wraz z The Last of Us Part 2, kontynuacja PS4, która ukazała się w 2020 roku, ale została opóźniona na czas nieokreślony.

W 2022 roku dyrektor Naughty Dog Neil Druckmann przyznał, że tryb sieciowy „ewoluował poza ambicje zespołu”.

W erze PS3 gry dla jednego gracza często zawierały komponent sieciowy, który przedłużał ich żywotność i zniechęcał do odsprzedaży. The Last of Us było jednym z nielicznych przypadków, w których tryb sieciowy został naprawdę dobrze przyjęty i miał wierną rzeszę fanów. Jednak w roku 2023 oczekiwania wobec gier online są znacznie wyższe i wymagają dużo zasobów i treści, aby utrzymać graczy w napięciu.

Los The Last of Us Online został przesądzony w maju, kiedy Naughty Dog ogłosiło kolejne opóźnienie, a Bloomberg poinformował, że Sony poprosiło Bungie, twórcę Destiny, o ocenę wykonalności projektu. Z raportu wynika, że ​​Bungie nie zrobiło na nim wrażenia, a tryb sieciowy jest skazany na porażkę.

Warto przeczytać!  rendery projektowe nie pozostawiają pola wyobraźni

CZYTAJ TAKŻE| GTA 6 studia Rockstar Games przedstawia satyryczne płótno Miami

Choć niektórzy fani Factions mogą być rozczarowani tą wiadomością, większość obserwujących Naughty Dog będzie prawdopodobnie bardziej podekscytowana ogłoszeniem przez studio prac nad dwiema nowymi grami dla jednego gracza.

„Nauka i inwestycje w technologię zdobyte w tej grze zostaną przeniesione na rozwój naszych projektów i będą nieocenione w kierunku, w jakim zmierzamy jako studio. Mamy więcej niż jedną ambitną, zupełnie nową grę dla jednego gracza, nad którą pracujemy w Naughty Dog i nie możemy się doczekać, aby podzielić się więcej na temat tego, co będzie dalej, kiedy będziemy gotowi” – ​​stwierdziło studio.

Ekscytujące wiadomości! Hindustan Times ma teraz kanał na Facebooku poświęcony technologii. Aby codziennie pobierać najnowsze trendy i innowacje technologiczne — dołącz do kanału już teraz!


Źródło