Nawigacja po rozwoju sztucznej inteligencji w branży marketingowej

- Jessica Jensen, CMO w Indeed, stwierdziła, że sztuczna inteligencja to potężne narzędzie marketingowe.
- Największy sukces odniosą marketerzy, którzy eksperymentują ze sztuczną inteligencją i łączą się z wartością społeczną.
- Ten artykuł jest częścią serii poradników CXO AI.
Rozwój generatywnej sztucznej inteligencji sprawił, że pracownicy wielu branż zaczęli kwestionować swoją przyszłość. Marketerzy nie są wyjątkiem.
Jako dyrektor ds. marketingu w firmie Indeed nadzoruję zespół marketingowy składający się z ponad 400 osób, z których każdy jest zaangażowany w pomaganie ludziom w znalezieniu pracy i pomaganiu pracodawcom w zatrudnianiu. Każdego dnia badamy, w jaki sposób możemy wykorzystać sztuczną inteligencję do lepszego działania i jak zmieniają się wszystkie stanowiska pracy w marketingu.
Z jednej strony ekscytujące jest korzystanie z tej nowej fali innowacji. Z drugiej jednak strony musimy dopilnować, aby ludzie mocno trzymali ręce na kierownicy. Jeśli przecenimy siłę technologii, narażamy się na bardzo realne ryzyko wyrządzenia szkody naszym odbiorcom i naszym firmom.
Jak AI zmienia marketing
Często mówi się, że treść jest najważniejsza, a dziś sztuczna inteligencja doskonale doładowuje treści. Niedawno zastosowaliśmy interfejsy API OpenAI GPT-4, aby radykalnie przyspieszyć tworzenie nowych treści dla osób poszukujących pracy w firmie Indeed.
Korzystając ze sztucznej inteligencji, tworzymy treści dla osób poszukujących pracy o 75% szybciej niż wcześniej i dzięki tym narzędziom oszczędzamy ponad 10 milionów dolarów.
Ale pamiętajmy też, że sztuczna inteligencja ma wady. Chociaż możemy wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia treści szybciej i wydajniej niż kiedykolwiek wcześniej, musimy pamiętać, aby przypadkowo nie utrwalać uprzedzeń.
Na przykład podczas jednego z testów poprosiliśmy narzędzie o napisanie kilku zdań na temat uprzedzeń ze względu na płeć w miejscu pracy. Narzędzie to skupiło się wyłącznie na mężczyznach i kobietach, pomijając inne niedostatecznie reprezentowane grupy.
Aby temu zapobiec, zaprojektowaliśmy i przetestowaliśmy proces obejmujący skrupulatne sprawdzanie faktów i identyfikację uprzedzeń, ponieważ wiemy, że modele wielkojęzykowe (LLM) mogą czasami uwzględniać przestarzałe role zawodowe i płciowe. Dbamy o to, aby nasi eksperci ds. treści zawsze nadzorowali końcowe recenzje pod kątem tożsamości marki i jej włączania.
Jessice Jensen jest dyrektorem ds. marketingu w firmie Indeed
Dzięki uprzejmości firmy Indeed
Jako marketerzy zdajemy sobie również sprawę, że mocny obraz może przekazać więcej niż same słowa. W tym roku wykorzystaliśmy Midjourney, program do generowania sztucznej inteligencji, aby stworzyć opcje projektowania różnych grafik kampanii.
Nasz zespół kreatywny wykorzystał tę technologię do szybkiego selekcjonowania i podejmowania ostatecznych decyzji. Skompresowaliśmy długi proces eksploracji graficznej z tygodni do dni. Chociaż szybkość sztucznej inteligencji jest imponująca, w całym procesie dajemy pierwszeństwo wkładowi człowieka, aby zapewnić jakość i zminimalizować stronniczość.
Dlaczego? Ponieważ niedawno poprosiliśmy narzędzie GenAI o pokazanie nam „grupy osób niepełnosprawnych”, a otrzymane obrazy przedstawiały wyłącznie osoby na wózkach inwalidzkich. Sztuczna inteligencja nie pokazała nam ludzi, którzy reprezentują tę grupę w sposób inkluzywny. Brak różnorodności i odpowiedniego zestawu reprezentacji byłby katastrofalny w skutkach dla naszej marki i tego, co staramy się osiągnąć jako firma.
Jak AI zmienia rolę marketerów
Zmieni się także nasza rola jako marketerów. Laboratorium Indeed Hiring Lab, nasz wewnętrzny zespół globalnych ekonomistów pracy, niedawno zbadało, jak to zrobić Sztuczna inteligencja może mieć wpływ na miejsca pracy oraz umiejętności potrzebne do ich wykonania. Przeanalizowali 55 milionów ofert pracy i ponad 2600 umiejętności i ustalili, że GenAI będzie miała wpływ na prawie wszystkie stanowiska pracy.
Z badania wynika, że zawody związane z marketingiem należą do grup zawodowych o największym narażeniu na GenAI. Nasi ekonomiści odkryli również, że GenAI może dobrze wykonywać 85% umiejętności wymienionych w marketingowych ofertach pracy, takich jak copywriting, tworzenie obrazów, kompilowanie filmów i nie tylko (co ciekawe, opieka nad dziećmi i prace budowlane są mniej zagrożone przez sztuczną inteligencję).
Czy nadszedł czas, aby marketerzy wpadli w panikę? Nie, ale czas zwrócić uwagę i poeksperymentować.
Co ważniejsze, w miarę jak świat przyspiesza, my, marketerzy, musimy zjednoczyć się i docenić wpływ, jaki nasza praca ma na społeczeństwo. Musimy dopilnować, aby ludzie kontrolowali i edytowali wyniki AI, aby w pełni reprezentować i wzmacniać pozycję wszystkich ludzi w społeczeństwie.
Marketerzy, którzy odniosą sukces w przyszłości, to ci, którzy łączą wartość biznesową z wartością społeczną. W firmie Indeed naszym celem jest tworzenie możliwości dla wszystkich, dlatego nasza praca jako marketerów musi być otwarta na każdego.
Jessica Jensen jest CMO w firmie Indeed i felietonistką CMO Insider.