Nauka i technika

Negocjacje w sprawie portów na Zachodnim Wybrzeżu Stanów Zjednoczonych wpływają na eksport wieprzowiny; osiągnięto wstępne porozumienie

  • 15 czerwca, 2023
  • 4 min read
Negocjacje w sprawie portów na Zachodnim Wybrzeżu Stanów Zjednoczonych wpływają na eksport wieprzowiny;  osiągnięto wstępne porozumienie


Negocjacje pracownicze opóźniają wysyłkę amerykańskiej wieprzowiny do partnerów handlowych


ikona kalendarza 15 czerwca 2023 r

ikona zegara
4 minuty czytania

Nota redaktora: Wywiad z Marią Ziębą odbył się 8 czerwca, a dziś amerykańska Federacja Eksportu Mięsa (USMEF) poinformowała, że ​​osiągnięto „wstępne porozumienie” z pracownikami West Coast Port. Szczegóły podano poniżej.

Maria Zieba, wiceprezes ds. międzynarodowych w National Pork Producers Council, rozmawiała z Sarah Mikesell z The Pig Site na World Pork Expo w Des Moines, Iowa, USA.

Od prawie roku porty na zachodnim wybrzeżu, w tym Long Beach, Los Angeles, Oakland i Seattle, działają bez umów o pracę dla swoich pracowników.

„Dokerzy pracowali bez umowy” – powiedziała Maria Zięba, wiceprezes ds. międzynarodowych w Krajowej Radzie Producentów Wieprzowiny. „Wszystko to zostało zrobione w dobrej woli między portami a dokerami, kontynuując pracę, gdy zajmują się negocjacjami kontraktowymi”.

Kontrakt jest podzielony na cztery różne obszary i nastąpiły pewne zmiany w określonych obszarach.

„Bez umowy, sprawy osiągnęły punkt kulminacyjny w piątek, 2 czerwca 2023 r.” – powiedziała. „Ludzie byli sfrustrowani, chorowali i nie przychodzili do pracy”.

Pracownicy, którzy się nie pojawili, utworzyli rezerwę w portach, zwłaszcza w przypadku łatwo psujących się produktów, takich jak wieprzowina.

Warto przeczytać!  Aby walczyć z muszkami owocowymi, które niszczą jagody, naukowcy koncentrują się na sterylizacji robaków

„Najwyższa wartość, jaką uzyskujemy za nasze produkty wieprzowe na całym świecie, dotyczy świeżej wieprzowiny” — powiedział Zięba. „Jeśli uda nam się go zdobyć z zakładu, powiedzmy na rynku japońskim, zapłacą premię za produkt taki jak świeża wieprzowina”.

Kiedy wieprzowina przybywa do portu i nie ma pracowników, którzy mogliby ją przetransportować na statek. Oznacza to, że produkt tam zostaje i albo musi zostać zamrożony, albo ktoś musi znaleźć inny sposób na przeniesienie go z doku do innego źródła dystrybucji.

„W tej chwili nie byliśmy w stanie wymyślić innego sposobu na przeniesienie go” – powiedział Zięba. „Produkt trafia do zamrażarki, a to oznacza, że ​​właśnie stracił dużo na wartości”.

Następnie trzeba ją sprzedać na innym rynku, ponieważ japoński konsument chciał świeżej, niezamrożonej wieprzowiny. Te opóźnienia w wysyłce powodują problemy i tworzenie kopii zapasowych w portach.

„Aby jeszcze bardziej skomplikować sprawę, wieprzowina mogłaby być transportowana przez Kanał Panamski. Niestety Panama przeżywa suszę” – powiedział Zięba. „Poziomy tam, gdzie woda jest doprowadzana do Kanału Panamskiego, są najniższe w historii”.

Warto przeczytać!  Kanada ogłasza finansowanie poprawy wskaźników zrównoważonego rozwoju w sektorze rolno-spożywczym

Ogromne statki, które mają przepływać przez kanał, nie działają na pełnych obrotach, co podnosi ceny żeglugi.

„Amerykański przemysł trzody chlewnej eksportuje blisko 25% naszej produkcji, więc eksport jest tym, co naprawdę utrzymuje nas na powierzchni jako przemysł” – wyjaśniła. „Teraz mamy Prop 12, problemy z portem i niemożność łatwego przejścia przez Kanał Panamski, a wszystko to tworzy niemal idealną burzę wydarzeń, która może wpłynąć na handel w dłuższej perspektywie”.

Według Zięby negocjacje w sprawie pracy w porcie są dużym problemem i zostały wspomniane w Białym Domu podczas konferencji prasowej 6 czerwca 2023 r.

„Z pewnością jest to coś, co ma wpływ nie tylko na amerykańską wieprzowinę, ale na całą gospodarkę i miejmy nadzieję, że wkrótce zobaczymy rozwiązanie” – powiedziała.

USMEF informuje, że osiągnięto wstępne porozumienie

Późnym wieczorem (środa, 14 czerwca) Pacific Maritime Association (PMA) oraz International Longshore and Warehouse Union (ILWU) ogłosiły wstępne porozumienie w sprawie sześcioletniego kontraktu. Umowa, która obejmuje wszystkie porty Zachodniego Wybrzeża, musi jeszcze zostać ratyfikowana przez obie strony. Na razie strony nie będą ujawniać szczegółów umowy.

Warto przeczytać!  Napoje energetyczne stanowią zagrożenie dla zdrowia osób z genetycznymi chorobami serca

We wspólnym oświadczeniu PMA i ILWU odnotowano, że porozumienie zostało osiągnięte przy pomocy p.o. Sekretarza Pracy USA Julie Su.

Prezes i dyrektor generalny USMEF, Dan Halstrom, powiedział: „To wspaniała wiadomość dla amerykańskich eksporterów czerwonego mięsa i ich zagranicznych klientów. Chociaż proces ratyfikacji zajmie trochę czasu, wstępna umowa przywróci stabilność i zaufanie do wydajności portów zachodniego wybrzeża, a jest to absolutnie niezbędne dla naszej branży. USMEF dziękuje stronom za ich elastyczność i p.o. Sekretarza Pracy Julie Su za nadanie tej sprawie najwyższego priorytetu”.




Źródło