Motoryzacja

Nekrolog Gary’ego Cowgera: Były szef GM w Ameryce Północnej umiera w wieku 75 lat

  • 24 lutego, 2023
  • 4 min read
Nekrolog Gary’ego Cowgera: Były szef GM w Ameryce Północnej umiera w wieku 75 lat


W 1998 roku Gary Cowger pełnił przez wiele miesięcy funkcję prezesa oddziału Adama Opla w Niemczech, kiedy prezes GM, Jack Smith, mianował go czołowym negocjatorem pracowniczym w firmie.

Niedawno zakończył się kosztowny i gorzki strajk UAW w Flint w stanie Michigan, a Cowger zatrudnił Mary Barra — wówczas asystentkę wykonawczą Smitha — do kierowania wewnętrzną komunikacją. Cowger byłby szefem i mentorem Barry przez prawie dekadę.

„Było jasne, że ma intelekt i umiejętności interpersonalne, których potrzebowaliśmy w dość napiętym okresie” – powiedział Cowger pod koniec 2013 roku, na krótko przed objęciem przez Barrę stanowiska pierwszej kobiety na stanowisku dyrektora generalnego globalnego producenta samochodów.

Cowger, były prezes GM North America, zmarł 17 lutego w swoim domu niedaleko Dallas. Miał 75 lat.

Cowger walczył z rakiem przez dwa lata przed śmiercią, powiedziała Judy DeMars, jego była sekretarka w GM Wiadomości motoryzacyjne.

Odszedł z GM w 2009 roku, prawie 45 lat po tym, jak został zatrudniony jako student spółdzielni w swoim rodzinnym stanie Kansas. Cowger był prezesem GM North America w latach 2001-2005, a następnie szefem globalnej produkcji i stosunków pracy, aż do przejścia na emeryturę cztery lata później.

Warto przeczytać!  Styczeń Sprzedaż samochodów w USA: slajdy Toyoty; Rosną Ford, Honda, Hyundai, Kia, Subaru i Mazda

W tej roli nadzorował wysiłki zmierzające do zbudowania małych samochodów z zyskiem w USA i negocjował duże ustępstwa z UAW przed ogłoszeniem upadłości firmy w 2009 roku. Umowy te pomogły utorować drogę do powstania New GM na krótko przed przejściem Cowgera na emeryturę.

„Byłem głęboko zasmucony wiadomością o odejściu Gary’ego Cowgera” – powiedział Barra w oświadczeniu. „Gary wniósł niezliczone zasługi dla GM. Był wpływowym przywódcą i mentorem dla mnie i wielu innych osób. Moje myśli są z jego rodziną i bliskimi w tym trudnym czasie”.

W liceum Cowger aspirował do gry w baseball na Kansas State University, ale doradca zasugerował, aby zamiast tego zajrzał do pobliskiej fabryki GM w Fairfax.

„Wiesz, masz duże możliwości techniczne i naprawdę powinieneś zejść na dół i porozmawiać z General Motors”, Cowger przypomniał sobie doradcę, który mu powiedział.

Zapisał się więc do General Motors Institute — obecnie zwanego Kettering University — i współpracował w fabryce Fairfax, gdzie formował siedzenia i zawieszał drzwi.

Po uzyskaniu tytułu licencjata w GMI w 1970 r. i tytułu magistra zarządzania w Massachusetts Institute of Technology w 1978 r., Cowger pracował w GM jako kierownik kompleksu montażowego Lordstown w stanie Ohio i szef produkcji Cadillaca.

Warto przeczytać!  Pracownicy Tesli rozpoczynają kampanię związkową

W zakładzie w Lordstown, od dawna będącym siedliskiem konfliktów pracowniczych, Cowger złagodził napięcia.

„To było niespotykane, żeby kierownik zakładu tam przyjechał” – powiedział Jim Graham, który był prezesem UAW Local 1112 w Lordstown Wiadomości motoryzacyjne w 1998 r. „Cowger zażądał, aby kierownictwo co tydzień spotykało się ze związkiem zawodowym. Mieliśmy otwartą linię komunikacji”.

W 1994 Cowger został prezesem i dyrektorem zarządzającym GM de Mexico. W ciągu czterech lat doprowadził GM do pozycji lidera rynku, niemal podwajając swój udział.

Powiedział Wiadomości motoryzacyjne w 2007 roku uznał to zadanie za swoje największe osiągnięcie zawodowe.

Jako prezes GM w Ameryce Północnej, Cowger współpracował z wiceprezesem Bobem Lutzem nad uproszczeniem procesu rozwoju produktu i ożywieniem oferty firmy. Dał swojemu zespołowi kierowniczemu przypinki do klapy z numerem „29”, aby zaznaczyć cel 29-procentowego udziału firmy w rynku amerykańskim i odnowić koncentrację GM na budowaniu wysokiej jakości pojazdów.

„Musimy mieć każdy produkt, który jest„ muszę mieć ”, że podchodzisz do niego i chcesz go posiadać” – powiedział Cowger w 2002 roku. „Naszym celem jest, aby każdy produkt, który wypuszczamy, był produktem obowiązkowym. ”

Warto przeczytać!  Wysiłki VW w zakresie akumulatorów są wyzwaniem, które niepokoi kierownictwo

Lindsay VanHulle przyczyniła się do powstania tego raportu.


Źródło