Technologia

Neon Machine zbiera 20 milionów dolarów serii A dla konkurenta Call of Duty opartego na blockchainie, „Shrapnel”

  • 25 października, 2023
  • 3 min read
Neon Machine zbiera 20 milionów dolarów serii A dla konkurenta Call of Duty opartego na blockchainie, „Shrapnel”


Neon Machine, twórca gier Web3, zebrał 20 milionów dolarów w ramach funduszy serii A na rozwój długo oczekiwanej strzelanki ekstrakcyjnej Shrapnel.

Ta runda następuje po rundzie początkowej o wartości 10,5 miliona dolarów zakończonej w czerwcu 2021 r. Była prowadzona przez Polychain Capital i obejmowała fundusze od Griffin Gaming Partners, Brevan Howard Digital, Franklin Templeton, IOSG Ventures i Tess Ventures.

Shrapnel to ambitny projekt gamingowy reklamowany przez Neon Machine jako gra AAA – wyraz dla gier wideo o najwyższej wartości produkcyjnej, budżetowej i marketingowej.

Zgodnie z materiałem z rozgrywki pokazanym na stronie YouTube Neon Machine i dokumentacją na stronie gry, Shrapnel to strzelanka pierwszoosobowa zawierająca elementy gry wieloosobowej. Rywalizacja w grze – która obecnie nie przeszła jeszcze testów przed wersją alfa – będzie rzekomo przybierać formę mechaniki „ekstrakcji”, wymagającej od gracza ucieczki z wszelkimi łupami znalezionymi w grze, aby zachować te przedmioty.

Wczesne filmy z rozgrywki pokazują coś, co wydaje się być pętlą rozgrywki spójną z Call of Duty: Warzone, popularną, darmową strzelanką ekstrakcyjną opracowaną przez studio Microsoft Activision Blizzard.

Warto przeczytać!  5 najlepszych nasion Minecrafta 1.19 w styczniu 2023 r

To, co odróżnia Shrapnel od podobnej konkurencji AAA, to jego poleganie na Web3 i blockchainie. Podczas gdy inne gry, takie jak The Division 2, posiadają mechanikę, dzięki której gracze mogą „wydobywać” cenne przedmioty w celu zastosowania ich do swojej postaci i profili, zasoby w Shrapnel są połączone z łańcuchem bloków.

Według studia pozwala to graczom na pełną własność nad aktywami.

Powiązany: Dzięki Genslerowi strzelanka Shrapnel Web3 nie pozwoli użytkownikom z USA na wypłatę

Shrapnel będzie również zawierał zestaw narzędzi do modowania, który teoretycznie mógłby pozwolić graczom lub programistom na wstawianie innych zasobów blockchain do świata gry, aby gracze mogli z nimi wchodzić w interakcję. Mogłoby to hipotetycznie stworzyć intrygujący scenariusz zarówno dla rozgrywek sezonowych, jak i rozgrywek turniejowych.

Jak wynika z komunikatu prasowego Neon Machine, gra ma zostać przetestowana w ramach wczesnego dostępu dla płatnych subskrybentów w grudniu. Po zakończeniu wstępnego okresu próbnego firma zamierza wypuścić grę jako tytuł free-to-play „kiedyś” w 2024 roku.

Oprócz opracowania i premiery Shrapnel, firma Neon Machine oświadczyła również, że zamierza ostatecznie udzielić licencji na platformę API swojego dewelopera Web3, GameBridge, po premierze.

Warto przeczytać!  Futurystyczny motocykl, skórki Battle Pass i nie tylko