Rozrywka

Netflix i Amazon dominują w streamingu oryginalnym, wynika z badań Ampere Research

  • 1 lipca, 2024
  • 3 min read
Netflix i Amazon dominują w streamingu oryginalnym, wynika z badań Ampere Research


Z badania Ampere Analysis wynika, że ​​Netflix i Amazon „zamówiły większość swoich tytułów spoza Stanów Zjednoczonych” w zeszłym kwartale i wyprzedzają swoich rywali w globalnym wyścigu zamówień.

Ampere przewidziała, że ​​międzynarodowe wydatki tych platform będą nadal rosły po tym, jak ustaliła, że ​​w pierwszych trzech miesiącach 2024 r. zapewniły one zielone światło dla ponad połowy (53%) ogólnych światowych prowizji za streaming.

Według Ampere Netflix zamówił w pierwszym kwartale ponad 200 programów i filmów, a Amazon – około 140. Był to najlepszy kwartał dla Netflix od trzech lat i rekord Prime Video. Streamery takie jak Disney+, Paramount+ i Apple TV+ pozostały daleko w tyle.

Wzrost jest „pobudzany zwiększonymi inwestycjami na terytoriach międzynarodowych” – stwierdziła Ampere, wskazując, że obaj streamerzy zamawiają obecnie „większość swoich tytułów spoza USA”.

Podczas gdy konkurenci cofali się, pierwszy kwartał tego roku charakteryzował się gwałtownymi ogłoszeniami Netflixa z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Polski, a Ampere stwierdziła, że ​​prowizje Netflix w Europie Zachodniej „po raz pierwszy niemal osiągnęły równowartość” z tytułami z Ameryki Północnej w ciągu kwartału. W ciągu ostatnich kilku miesięcy można było zaobserwować międzynarodowe wybuchy, takie jak Netflix Mały renifer i Amazona Maxton Hall – Świat między nami

W międzyczasie para streamerów odniosła sukces na kluczowych terytoriach, takich jak Indie i Korea. Według Ampere zamówienia Amazona na region Azji i Pacyfiku były zdominowane przez produkcje indyjskie z rekordową liczbą 37 tytułów, czyli więcej niż łącznie w poprzednich sześciu kwartałach. W Indiach skupiono się na treściach kryminalnych i thrillerach, które według przewidywań staną się największym węzłem abonenckim Netflix w regionie, chcącym ściślej konkurować z Amazonem.

Warto przeczytać!  Chrishell Stause widziana bez obrączki, gdy wychodzi z Los Angeles

Jeśli chodzi o filmy, Ampere powiedziała, że ​​Netflix zmniejszył liczbę zamówień na krajowe oryginalne filmy, ale zwiększył zamówienia międzynarodowe na terytoriach takich jak kraje nordyckie, region Azji i Pacyfiku oraz Afryka Subsaharyjska.

Mariana Enriquez Denton Bustinza, starszy badacz w Ampere, stwierdziła, że ​​„nasycenie rynku w Ameryce Północnej, rosnące koszty produkcji i utrzymujące się skutki strajków w Hollywood zmusiły Netflix i Amazon do zwiększenia inwestycji w międzynarodowe produkcje, aby pobudzić wzrost liczby abonentów”.

„Podczas gdy kilka wspieranych przez studia SVoD dokonało cięć na arenie międzynarodowej, ci dwaj giganci streamingu podwajają swoją lokalną globalną strategię” – dodała. „Dla Netflixa oznacza to obsługę szerokiej bazy abonentów przy jednoczesnym opieraniu się na rynkach, których produkcje oferują największy potencjał dla crossoverów. Tymczasem podejście Amazona pozostaje bardziej ukierunkowane na kluczowe rynki, takie jak Indie, podczas gdy wykorzystuje swoją globalną pozycję, aby dalej rozszerzać się na rynek kinowy w celu generowania przychodów downstream ze swoich platform”.


Źródło