Rozrywka

Netflix zobowiązuje się wydać 2,5 miliarda dolarów na koreańską produkcję – Variety

  • 25 kwietnia, 2023
  • 5 min read
Netflix zobowiązuje się wydać 2,5 miliarda dolarów na koreańską produkcję – Variety


Globalny gigant streamingowy Netflix publicznie zobowiązał się wydać 2,5 miliarda dolarów (około 3,34 biliona KRW) na południowokoreańską produkcję filmową i telewizyjną w ciągu najbliższych czterech lat. Łączna kwota jest dwukrotnie wyższa niż kwota wydana w Korei od 2016 r., podała firma.

Obietnicę złożył Ted Sarandos, współzarządzający Netflix, podczas spotkania w Waszyngtonie z prezydentem Korei Południowej Yoon Suk Yeolem.

„Byliśmy w stanie podjąć tę decyzję, ponieważ mamy wielką pewność, że koreański przemysł kreatywny będzie nadal opowiadał wspaniałe historie. Zainspirowała nas również miłość i silne wsparcie Prezydenta dla koreańskiego przemysłu rozrywkowego oraz podsycanie koreańskiej fali. Chciałbym osobiście podziękować prezydentowi za jego uprzejmą odpowiedź” – napisał Sarandos w oświadczeniu.

„To niewiarygodne, że miłość do koreańskich programów doprowadziła do szerszego zainteresowania Koreą dzięki fascynującym historiom koreańskich twórców. Ich historie są teraz w centrum globalnego kulturowego ducha czasu” – kontynuował.

Netflix odniósł sukces dzięki serialom dramatycznym, takim jak „Squid Game” i „The Glory”, a także coraz częściej dzięki programom bez scenariusza, takim jak „Physical 100”, zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym.

Warto przeczytać!  Armie Hammer nie zostanie oskarżony o gwałt z powodu braku dowodów

Lista koreańskich treści ugruntowała pozycję Netflix jako dominującego streamera na bogatym i konkurencyjnym rynku koreańskim. Jednocześnie koreańskie programy w coraz większym stopniu przekraczają granice, napędzając „koreańską falę” entuzjastycznej publiczności poza ugruntowanymi rynkami koreańskiej rozrywki w Azji Wschodniej.

Nowe zobowiązanie Netflixa do wydatków pojawia się w czasie, gdy inni globalni gracze, w szczególności Disney+ i Apple TV+, również próbują ulepszyć swoją grę dzięki rozszerzonym planom koreańskich programów.

Koreańscy operatorzy transmisji strumieniowej, w szczególności Tving (wspierany przez CJ ENM, giganta technologicznego Naver i nadawcę-producenta JTBC) i Wavve (wspólna własność trzech głównych krajowych nadawców publicznych KBS, MBC i SBS oraz giganta sektora prywatnego SK Telecom) również poszukują większy kawałek koreańskiej fali dla siebie w kraju i za granicą.

W odpowiedzi na rosnący popyt na treści koreańskie firmy produkcyjne również rozszerzyły swoją działalność. CJ ENM uruchomił trzecią filię produkcyjną, podczas gdy JTBC Studios wznowiło swoją działalność rok temu jako Studio Lululala w ramach ogólnoświatowej ekspansji koreańskiej zawartości.

U szczytu wyścigu treści dwa lata temu Netflix wcześniej zobowiązał się wydać blisko 500 milionów dolarów na koreańską produkcję w 2021 roku.

Warto przeczytać!  „Intensywny i szalony”: czy to najbardziej niepokojący reality show w historii? | Filmy dokumentalne

Firma analityczna Media Partners Asia prognozuje, że Netflix wyda około 700 milionów dolarów na koreańskie treści w 2022 roku, ale liczba ta nie została potwierdzona przez streamera.

Źródła zbliżone do Netflix wyjaśniły następnie, że obietnice inwestycyjne na 2021 r. zostały złożone ze względu na specyficzną konstelację okoliczności politycznych i jest mało prawdopodobne, aby się powtórzyły.

Mniej więcej w tym czasie, ze względu na zmianę lokalnych przepisów, Netflix został zmuszony do ujawnienia danych dotyczących zysków i strat w Korei. W tym samym czasie koreański gigant internetowy wyzywał Netflixa od uiszczania opłat za transmisję w jego sieciach, a firma została skrytykowana przez wpływową komisję w Zgromadzeniu Narodowym Korei (parlamencie).

W dłuższej koreańskojęzycznej wersji nowego zobowiązania do wydatków na produkcję, widzianego przez RóżnorodnośćNetflix przedstawia kilka argumentów, aby być postrzeganym jako dobry obywatel korporacyjny i siła lokomotywy w koreańskiej społeczności rozrywkowej.

„Światowe zainteresowanie rozszerzyło się nie tylko na koreańskie treści, ale także na koreańskich twórców, którzy je produkują. Inwestycje Netflix wykraczają poza produkcję wspaniałych dzieł, aby stworzyć „koło korzyści”, które rozwija się wraz z koreańskimi firmami zaangażowanymi w produkcję treści, w tym efekty specjalne (VFX), charakteryzację specjalną (SFX), postprodukcję, finansowanie produkcji i produkcję liniową”. mówi przetłumaczona wersja dłuższej wypowiedzi.

Warto przeczytać!  Khloé Kardashian mówi, że jest singlem po plotkach o Tristanie Thompsonie

Twierdzi, że wzmocnił branżę dubbingu i tworzenia napisów w Korei oraz sprawdza lokalne firmy, takie jak Dexter Studios zajmujące się cyfrowymi półproduktami i firma VFX Westworld, które rozwinęły się dzięki przepływowi pracy Netflix.

W dłuższym oświadczeniu zacytowano raport firmy księgowej i konsultingowej Deloitte z 2021 r., w której przypisano efekt ożywienia gospodarczego w wysokości 5,6 bln KRW i 16 000 miejsc pracy stworzonych przez rozwijający się koreański przemysł treści oraz dalsze korzyści w wysokości 2,7 bln KRW innym koreańskim branżom, takim jak przemysł spożywczy, uroda, moda i turystyka.

Zacytowano niedawną ankietę przeprowadzoną przez koreańską federację biznesową „Public Perceptions of the Spread of the Korean Wave”, która wykazała, że ​​globalna obecność i wpływ koreańskiej fali wzrosła ponad 40 razy od 2023 roku w porównaniu z początkiem 2000 roku.


Źródło