Sport

Newey rozważa przeniesienie się do Aston Martin/McLaren F1, ponieważ nadzieje Ferrari maleją – raport – Motorsport Week

  • 12 lipca, 2024
  • 3 min read
Newey rozważa przeniesienie się do Aston Martin/McLaren F1, ponieważ nadzieje Ferrari maleją – raport – Motorsport Week


Podobno Adrian Newey, guru designu w Red Bullu, rozważa wybór między Astonem Martinem i McLarenem jako swoim nowym zespołem w Formule 1. Ferrari nie jest jego wyborem.

Red Bull ogłosił dwa miesiące temu, że Newey opuści zespół w 2025 roku, kończąc tym samym prawie dwudziestoletni okres, w trakcie którego zdobył 13 mistrzostw.

65-letni Brytyjczyk zasugerował, że zamierza pozostać związany ze sportem po zakończeniu kariery w Red Bullu, a plotki łączą go z długo oczekiwanym przejściem do Ferrari.

Choć niektóre media twierdzą, że osiągnięto porozumienie w sprawie roli „Superkonsultanta”, Motorsport Italy poinformował, że Newey najprawdopodobniej nie zamierza przenieść się do Maranello.

Według włoskiej publikacji, kierownictwo Ferrari prowadziło na początku kadencji rozmowy z Neweyem na temat potencjalnego transferu, ale teraz nie jest skłonne do angażowania się w wojnę licytacyjną.

Zamiast tego, uwaga szefa Ferrari, Frederica Vasseura, skupiła się na wypełnieniu luki, jaka powstała po odejściu byłego dyrektora technicznego Enrico Cardile’a do Aston Martina.

Ferrari, które najwyraźniej nie wchodzi w grę, może otworzyć drzwi Aston Martinowi, o którym wiadomo, że złożył Neweyowi lukratywną ofertę i umożliwił mu zwiedzanie fabryki.

Warto przeczytać!  Polujący na selfie kibice Ronaldo na Euro 2024 „niepokoją” trenera Martineza | Wiadomości o UEFA Euro 2024

Prezes zarządu Aston Martin Lawrence Stroll pragnie przekształcić firmę w firmę walczącą o tytuł i zainwestował ogromne sumy w nową, najnowocześniejszą siedzibę.

Tymczasem kanadyjski miliarder wykazał również stałą chęć zatrudniania najlepszych specjalistów na rynku, którzy mieliby uzupełnić zmodernizowane obiekty.

Jednak drużyna z Silverstone może mieć konkurencję ze strony McLarena, o którym mówi się, że stara się pozyskać Neweya i działa w ukryciu.

Newey pracował w McLarenie w latach 1997-2005 i zaprojektował samochody, które zdobyły oba mistrzostwa w 1998 r., a także MP4/14, który zdobył tytuł mistrza kierowców w 1999 r.

(Od lewej do prawej): Adrian Newey (GBR), dyrektor techniczny Red Bull Racing, oraz Jeremy Clarkson (GBR) i Zak Brown (USA), dyrektor wykonawczy McLaren na starcie. 02.03.2024. Mistrzostwa Świata Formuły 1, runda 1, Grand Prix Bahrajnu, Sakhir, Bahrajn, dzień wyścigu.

Jednak McLaren nie zdołał powtórzyć sukcesu z przełomu tysiącleci, kiedy dominowała Ferrari, a Newey był rozczarowany rygorystyczną strukturą tej firmy.

Jednak Ron Dennis już dawno odszedł, a McLaren otrząsnął się po okresie zastoju i znów stał się konkurencyjnym klubem w tym sporcie.

Niesamowita transformacja drużyny z Woking jest zasługą szefowej zespołu Andrei Stelli, którą dyrektor generalny Zak Brown mianował na stanowisko szefa drużyny w grudniu 2022 r.

Mimo że zespołowi ciężko było zdobyć punkty w pierwszych wyścigach pod wodzą Stelli, ulepszenia wprowadzone w połowie sezonu przez McLarena pozwoliły zespołowi stanąć na pozycji pozwalającej na stawanie na podium.

Warto przeczytać!  Pakistan po raz drugi w ciągu 28 lat będzie wystawiał atak na wszystkich poziomach w teście domowym

McLaren utrzymał tę dynamikę również w bieżącym sezonie, zdobywając dziewięć miejsc na podium i odnosząc przełomowe zwycięstwo w Miami w pierwszych 12 wyścigach.

Motorsport Italy udokumentował, że powrót do McLarena i zakończenie kariery w F1 może okazać się „niespodziewanym zakończeniem” sagi, która potrwa do września.

Red Bull uzgodnił z Neweyem, że po sfinalizowaniu warunków, które miały określić jego zbliżające się odejście, do tego czasu nie ogłosi żadnych informacji na temat jego perspektyw.


Źródło