Podróże

Nic nie mówi o statusie lepiej niż hotelowy szlafrok

  • 14 lutego, 2024
  • 7 min read
Nic nie mówi o statusie lepiej niż hotelowy szlafrok


Kiedy Marisa Coulson wraz z mężem i córką przeprowadziła się na Majorkę z Nowego Jorku w 2019 roku, spakowała swoją kolekcję markowych artykułów hotelowych, w tym bluzę z hotelu Sunset Beach na Shelter Island; kapelusz z Dunmore w Harbour Island na Bahamach; oraz „starożytny” wystrzępiony w szwach sweter z Chateau Marmont, hotelu w zachodnim Hollywood, znanego z sławnych mieszkańców i skandalów.

Gadżety hotelowe „to rzecz typu „jeśli-wiesz-wiesz-wiesz” – stwierdziła.

„Kiedy widzisz kogoś innego ubranego w coś z miejsca, które jest dla ciebie wyjątkowe, to tak, jakbyś należała do tego samego klubu” – powiedziała 44-letnia pani Coulson. „Oboje kochamy to samo, znamy to samo miejsce i doświadczyliśmy tego samego klimat i doceniam to.”

Markowa odzież i inne gadżety nie są niczym nowym. Od Twojej narożnej kawiarni po lokalnego mechanika – umieszczenie nazwy i logo na koszulce lub czapce baseballowej i sprzedawanie ich w celu uzyskania dodatkowego dochodu nigdy nie było łatwiejsze. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat niektóre hotele – w szczególności luksusowe obiekty – twierdzą, że zaobserwowały większy popyt na pamiątki hotelowe, a czapki, T-shirty i ręczniki z insygniami nieruchomości stały się poszukiwanym łupem wśród „ukrytego bogactwa”. ustawić.

Niezależnie od tego, co mogą oznaczać te przedmioty, faktyczne przebywanie w obiekcie nie jest wymagane. „Nic nie sprzedaje się tak szybko, jak świetne gadżety hotelowe” – powiedział Brett David, właściciel Spring Street Vintage, firmy w Nowym Jorku, która sprzedaje używane kapelusze, T-shirty i bluzy w cenach od 50 do 140 dolarów w takich miejscach jak Beverly Hills Hotel i Zamek Marmont.

„Kiedy dostaję rzeczy hotelowe, idzie to dość szybko i nie zawsze udaje mi się je dostać tak często” – powiedział, dodając, że jego dwóch klientów wdało się w wojnę licytacyjną o konkretną bluzę z Chateau Marmont.

Warto przeczytać!  4 najlepsze miejsca na podróż w czerwcu: wyjątkowe miejsca

Pożądane przedmioty są bardzo trudne do zdobycia — kapelusz kosztujący 35 franków szwajcarskich (około 40 dolarów) z Paradiso Mountain Club & Restaurant w Badrutt’s Palace w St. Moritz w Szwajcarii, do którego zimą można dotrzeć wyłącznie wyciągiem krzesełkowym, nartami lub w rakietach śnieżnych — po te, na które trudno sobie pozwolić, jak szachownica za 18 645 dolarów z hotelu Eden Rock w St. Barts.

„Markowe artykuły hotelowe świadczą o poziomie dostępności” – stwierdziła Sarah Wetenhall, lat 46, dyrektor naczelna i prezes hotelu Colony Palm Beach, który ona i jej mąż kupili w 2016 r. „To pokazuje, że należysz do określonego kręgu społecznego”. Oprócz popularnych już artykułów hotelowych, w tym czapki baseballowej Johnnie Brown (50 USD), damskiej piżamy Colony Hotel x Petit Plume (94 USD) i charakterystycznej dla obiektu świecy zapachowej (65 USD), w tym roku Colony planuje sprzedaż toreb na zakupy, haftowane na zamówienie koszule Saint James i markowe przybory toaletowe.

Harsch Kumar Sood, 39-letni deweloper z Londynu, powiedział, że jego kolekcja wyposażenia hotelowego obejmuje przybory toaletowe od Dean Street Townhouse w Londynie, popielniczki od Le Sirenuse w Positano we Włoszech i około siedmiu szlafroków, które trafiły do swoją walizkę po pobycie w Pałacu Leela w New Delhi.

„Teraz wszyscy robimy 3000 zdjęć dziennie, ale nie często wracam do starych zdjęć z podróży” – powiedział. „Towary podróżne to kolejny sposób na przypomnienie sobie i przemyślenie, jakie masz szczęście, że czegoś doświadczyłeś”.

Losowanie jest dostępne nawet dla tych, którzy nie byli gośćmi hotelu. Jeff Lyles, 37 lat, DJ i koordynator wydarzeń z Napa w Kalifornii, pracujący pod pseudonimem DJ Flamingeaux, często odbiera gadżety z koncertów w hotelach. Obejmuje to podkładki z Peacock Room w hotelu Kimpton w Nowym Orleanie i bluzę dla żony z hotelu 1 w Miami Beach.

Warto przeczytać!  10 najczęściej wyszukiwanych celów podróży w 2023 r

Dla pana Lylesa noszenie tych gadżetów jest także chodzącą reklamą jego pracy. Ktoś, kto nawiąże z nim kontakt dzięki logo hotelu na czapce lub bluzie, „może zostać przyjacielem, a ja będę mógł przedstawić komuś moją muzykę”.

Kiedy ponad dwie dekady temu Brooke Palmer Kuhl, lat 46, właścicielka RSBP, firmy zajmującej się wydarzeniami i public relations w Tampie na Florydzie, ukończyła college, zaczęła zbierać ręczniki plażowe z luksusowych hoteli, mimo że nie była jeszcze tam większość z nich. „Prosiłam ludzi, aby przynieśli mi jednego, gdy gdzieś wychodzą” – powiedziała. Przyszły ręczniki, potem ozdoby choinkowe – „bo nie każdy hotel produkuje markowe ręczniki, wierzcie lub nie” – i szklanki.

Obecnie jej kolekcja towarów (około 50 ręczników i dwie ozdoby choinkowe) służy jako lista kontrolna miejsc, które pragnie odwiedzić i tych, które w końcu odwiedziła. „Zaczęło się od tego, że w 70 procentach miejsc nie byłam, a w 30 procentach byłam, a teraz prawdopodobnie jest na odwrót” – powiedziała. „Zanim odwiedziłem Gasparilla Inn w Boca Grande, ludzie przynosili mi stamtąd szklanki. Potem obchodziłem tam swoje 40. urodziny.

W grudniu 2022 r. Rosewood Hotel Group uruchomiła internetową sprzedaż towarów dla kilku „obiektów pilotażowych”, w tym Hôtel de Crillon w Paryżu, Rosewood w Londynie i Carlyle w Nowym Jorku, w którym sprzedawane są takie produkty jak zestaw do popołudniowej herbaty Gallery (295 USD) , czapkę baseballową Carlyle (60 USD) i serwetki koktajlowe Bemelmans Bar (75 USD). Marlene Poynder, dyrektor zarządzająca hotelu Carlyle, powiedziała, że ​​hotel spodziewa się, że w tym roku całkowita sprzedaż towarów wzrośnie o 25 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Warto przeczytać!  Udanej podróży! Oto 7 miejsc docelowych z Delhi, które byłyby idealnymi miejscami na wycieczki samochodowe – sprawdź najlepszy czas na wizytę, odległość i więcej

Pamela Benger (54 lata), założycielka firmy zoologicznej Phantom Pooches, jest częstym gościem Carlyle. Powiedziała, że ​​w minione święta podarowała wszystkim swoim bliskim świece z motywem Carlyle i czapki robione na drutach.

„Ponieważ ta nieruchomość jest moim domem z dala od domu, dawanie tego prezentu coś znaczy” – powiedziała pani Benger, która mieszka w Chagrin Falls w stanie Ohio, ale zatrzymuje się w Carlyle tak często, że nazwała jednego ze swoich pudli imieniem nieruchomość. „I zostało to bardzo dobrze przyjęte”.

Inne obiekty, w tym hotel Sunset Tower w West Hollywood, nie sprzedają przedmiotów przez Internet, wolą oferować towary w lokalnym sklepie z pamiątkami lub rezerwować je dla gości.

„To nie powinno być tak, że każdy może to kupić. Nie sprawia to już poczucia wyjątkowości” – powiedział Jeff Klein, właściciel hotelu. „To naprawdę przyjemność dla naszych klientów.”

W połowie grudnia hotel zamieścił na Instagramie informację, że następnego dnia w sklepie z pamiątkami będzie dostępny nowy towar. Kolekcja, która obejmowała bluzy i dopasowane spodnie dresowe ze zdjęciem słynnego menu z lodami z baru Tower Bar oraz T-shirty z napisem „Niegrzeczni goście zostaną zjedzeni w całości” – została wyprzedana w ciągu godziny – powiedział Klein.

Od tego czasu w serwisie eBay zaczęły pojawiać się nowe przedmioty, których ceny przekraczały dwukrotnie cenę pierwotną. Jedna bluza, która pierwotnie kosztowała 160 dolarów, została wystawiona na sprzedaż za 850 dolarów.

Śledź podróże New York Timesa NA Instagrama I zapisz się na nasz cotygodniowy biuletyn Travel Dispatch aby uzyskać porady ekspertów dotyczące mądrzejszego podróżowania i inspiracji na następne wakacje. Marzysz o przyszłej wycieczce lub po prostu podróżujesz w fotelu? Sprawdź nasze 52 miejsca, które warto odwiedzić w 2024 r.




Źródło