Nic nie wnosi modułowości do budżetowych smartfonów z CMF Phone 1
![Nic nie wnosi modułowości do budżetowych smartfonów z CMF Phone 1](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/07/nothing-cmf-phone-1-design_dezeen_2364_hero2-600x600-600x470.jpg)
Firma technologiczna Nothing uczyniła z modułowości i możliwości personalizacji dwa główne atuty swojego pierwszego telefonu w przystępnej cenie, CMF Phone 1, który trafił dziś na rynek.
CMF Phone 1 to pierwszy smartfon podmarki Nothing, CMF, nastawionej na przystępną cenę. Jego cena detaliczna zaczyna się od 209 funtów, czyli jest o połowę niższa od ceny podstawowego iPhone’a SE firmy Apple.
Podobnie jak w przypadku wszystkich produktów marki Nothing, nacisk położono na design, a ambicją było wprowadzenie do tej kategorii produktów poczucia zabawy i zachwytu.
![Zdjęcie wszystkich czterech kolorów telefonu CMF Phone 1 z różnymi telefonami, na których widać uchwyt na kartę, smycz i przymocowane akcesoria do stojaka](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/07/Nic-nie-wnosi-modulowosci-do-budzetowych-smartfonow-z-CMF-Phone.jpg)
Telefon jest częściowo modułowy – klient może odkręcić tylną obudowę, aby zmienić kolor etui, oraz posiada port w rogu, do którego można dodawać akcesoria.
Nic nie wskazuje też na to, że dzięki temu naprawy będą łatwiejsze, choć nie da się po prostu wymienić wewnętrznych komponentów w blokach, jak w przypadku Fairphone’a, i są one w większości ukryte pod kolejną warstwą ochrony.
Tylna część telefonu ma również to, co Nothing nazywa „estetyką inżynierską” z widocznymi śrubami ze stali nierdzewnej, które mają „ujawnić sposób, w jaki wykonany jest smartfon”.
![Zdjęcie tylnej części telefonu CMF Phone 1 w jasnozielonym kolorze, przedstawiające tylną pokrywę z widocznymi małymi śrubkami i małą okrągłą pokrywą portu w prawym dolnym rogu](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/07/1720799679_938_Nic-nie-wnosi-modulowosci-do-budzetowych-smartfonow-z-CMF-Phone.jpg)
W momencie premiery dostępne będą cztery opcje kolorystyczne i trzy akcesoria: rozkładany stojak, etui na karty i smycz.
Telefon działa pod kontrolą systemu Nothing OS 2.6, zmodyfikowanej wersji systemu operacyjnego Android firmy Nothing, która kontynuuje styl wizualny marki i oferuje opcję monochromatyczną.
Ma on przewyższyć inne telefony klasy podstawowej pod względem specyfikacji, na które składają się bateria o czasie pracy 43 godzin i pojemności 5000 miliamperogodzin (mAh), „wyjątkowo jasny” wyświetlacz Super AMOLED o przekątnej 6,670 cala oraz 50-megapikselowy aparat Sony z czujnikiem portretowym.
![Zdjęcie smartfona CMF Phone 1 z odkręconą tylną pokrywą, odsłaniającą wnętrze i dwoma opcjami etui w kolorze czarnym i pomarańczowym leżącymi przed nim](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/07/1720799680_175_Nic-nie-wnosi-modulowosci-do-budzetowych-smartfonow-z-CMF-Phone.jpg)
Jednak brakuje mu też pewnych funkcji, które przeciętni użytkownicy smartfonów mogą uważać za standardowe, takich jak układ NFC, system wielu tylnych aparatów i wyższa klasa wodoodporności.
CMF Phone 1 trafił dziś do sprzedaży i jest już w rękach recenzentów. Recenzenci generalnie pozytywnie go przyjęli, nazywając go „najlepszą ofertą w Androidzie” i „pierwszym interesującym telefonem za 200 funtów, jaki widziałem od bardzo dawna”.
Firma Nothing wprowadziła na rynek w tym samym czasie dwa inne produkty CMF – smartwatch i słuchawki douszne – i twierdzi, że wszystkie one dowodzą, że świetny design i wysoka jakość nie muszą ograniczać się do wysokiej półki cenowej.
„CMF Phone 1, CMF Watch Pro 2 i CMF Buds Pro 2 prezentują unikalne podejście Nothing do integrowania kreatywności, praktyczności i personalizacji poprzez design” — powiedział Carl Pei, dyrektor generalny Nothing. „Produkty te dodatkowo podkreślają nasze zaangażowanie w wprowadzanie zabawy do nudnej branży i jestem bardzo podekscytowany, widząc opinie rynkowe”.
![Zdjęcie dwóch telefonów Nothing CMF Phone 1, jednego czarnego i jednego pomarańczowego, obok siebie, pokazujące ich monochromatyczne systemy operacyjne z różnymi widżetami na wyświetlaczu](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/07/1720799680_410_Nic-nie-wnosi-modulowosci-do-budzetowych-smartfonow-z-CMF-Phone.jpg)
Nothing to londyńska marka, która w 2021 r. wprowadziła na rynek swój pierwszy produkt – bezprzewodowe słuchawki douszne Ear 1. Jednym z jej partnerów założycielskich jest Teenage Engineering, która pomaga kształtować estetykę marki.
W wywiadzie dla Dezeen na początku tego roku dyrektor ds. wzornictwa Nothing, Adam Bates, powiedział, że marka czerpie inspirację z dawnego wzornictwa tak samo jak z dzisiejszego i że dąży do stworzenia telefonu o pełnej modułowości.
„Naprawialność to zdecydowanie właściwa droga” – powiedział Bates. „Być może w przyszłości pojawią się produkty Nothing, w których można dotknąć baterii i wyjąć ją”.