Rozrywka

Nicholas Britell z „Succession” o stworzeniu „surowych emocji” na ostatni sezon – Różnorodność

  • 29 maja, 2023
  • 5 min read
Nicholas Britell z „Succession” o stworzeniu „surowych emocji” na ostatni sezon – Różnorodność


Nicholas Britell bardzo wcześnie wiedział, że Logan Roy grany przez Briana Coxa zostanie zabity w ostatnim sezonie serialu HBO „Sukcesja”. Od niego zależało, jak muzycznie zabrzmi odejście tytana przemysłu.

Britell, który zdobył nagrodę Emmy za muzykę przewodnią serialu w 2019 roku, otrzymał zadanie znalezienia nowych sposobów na promowanie dźwięku nieprzyzwoitego bogactwa w każdym sezonie. „Myślałem o śmierci Logana io tym, jak to może wyglądać” — mówi. „To śmierć bardzo skomplikowanej osoby. Pozostawi ogromną dziurę w życiu każdego, na dobre lub na złe. Zastanawiałem się, jak to wpłynie na rodzinę”.

Showrunner Jesse Armstrong zwierzył mu się, że nastąpi szokująca śmierć
zaskakująco wcześnie w biegu, w odcinku 3, odkładając na bok wszelkie zawieranie umów i podwójne krzyżowanie w emocjonalnym odcinku. Logan umiera podczas lotu do Sztokholmu, oddzielony od swoich dzieci.

„Zwykle piszę utwory, które są w pełni określone na swój sposób i prawie czasami mogą mówić tak samo za siebie, jak i za bohaterów” — mówi Britell.

Kiedy Kendall (Jeremy Strong) i Roman (Kieran Culkin) rozmawiają przez telefon z Tomem (Matthew Macfadyen), gdy Logan umiera, muzyka w tych scenach „była bardzo psychologiczna” — dodaje. „Próbowałem przedstawić punkt widzenia postaci”.

Kompozytor, który napisał sygnał do obrazu, mówi, że widzowie musieli czuć się w stanie emocjonalnym Romana i Kendalla. „Jest to grubo ociosana, prawie szorstka tekstura strun, której tam używam, ale w środku są główne akordy spektaklu, które są bardzo wolne i bardzo przeciągnięte, i dodałem do nich te dziwne dysonanse. To był pomysł na surowe uczucie” — wyjaśnia.

Warto przeczytać!  25 marca 2023 Horoskopy miłosne są najszczęśliwsze dla 3 znaków zodiaku

Podczas kluczowej sceny — Logan leży nieprzytomny — Britell i Armstrong pracowali razem nad muzyką. „Próbowaliśmy wielu różnych rzeczy. W pewnym momencie sprowadziło się to do pytania, czy muzyka [should]nawet znikają, więc wydaje się, że to odmienny stan rzeczywistości” – mówi.

Armstrong chwali Britella jako „intuicyjnego, przemyślanego i nieskończenie kreatywnego” współpracownika: „Traktuje każdy sezon jako nowe wyzwanie, każdy odcinek, każdą wskazówkę w każdej scenie. Nic nie jest na wyciągnięcie ręki. Udaje mu się słyszeć moje notatki i myśli i przetwarzać je przez swój megamózg w muzyczne rozwiązania, które odpowiadają na pytania, których nawet nie wiem, jak dokładnie sformułować”.

Przez cały sezon muzyczny krajobraz musiał być jeszcze bardziej złożony. Ze względu na stale ewoluujący i bolesny związek Toma i Shiva, Britell „chciał, aby ich muzyka była o tym, jak wiele bólu [they] wyrządzać sobie nawzajem”.

Britell zwraca szczególną uwagę na sposób, w jaki wykorzystuje hip-hop, gatunek muzyczny z wyboru Kendalla. „Napędza go Kendall i jego zamiłowanie do tego” — wyjaśnia o wskazówce z odcinka 6. „Bity, których z nim użyłem, są bardzo meta. Nie tylko oceniam Kendalla. podkreślam. To bardzo skrępowane wiedzieć, jak Kendall myśli o hip-hopie.

Warto przeczytać!  Julia Louis-Dreyfus, Zespół Ranisz Moje Uczucia w sprawie nienawiści do książek męża – The Hollywood Reporter

„Istnieje pewne brzmienie hip-hopu, które działa na Kendalla” — zauważa. Britell podkreśla, że ​​„Succession” ma swoją muzyczną sygnaturę. „Muzyka ma w sobie subtelną, klasyczną naturę. Ale jest też poczucie być może zbytniej pewności siebie, a rytm ma poczucie „Może nie wiesz, w co wchodzisz, Kendall”.

Jego największa orkiestrowa symfonia nastąpiła pod koniec, po tym jak Kendall przybił prezentację Living+ i zanurzył się w Oceanie Atlantyckim.

„Kendall myśli, że może może to zrobić. Kiedy wchodzi na scenę i spotyka się z Karlem, jesteśmy przekonani, że będzie to totalna porażka” — mówi Britell. „Muzyka na plaży mówi:„ Jesteśmy w jednym z tych rzadkich przeciwstawnych momentów, że być może jest to droga naprzód ”. Biorąc pod uwagę wszystko, co wydarzyło się w jego życiu, być może w końcu się odnalazł. On nie zna swojej przyszłości i my też nie – i na ten moment przyjmijmy to”.

Podsumowując, Britell mówi: „Myślę, że sama muzyka poszła o krok dalej, jeśli chodzi o pewność siebie lub muzyczne poczucie siebie. Chciałem, żeby wyglądało to jak ciągle ewoluujący gobelin”.

Warto przeczytać!  Byli kochankowie Logana Roya mają ostatnie słowo na jego pogrzebie

Jeśli chodzi o ostatnie pożegnanie serialu w odcinku 10, Britell napisał wskazówkę, zanim zobaczył rzeczywiste zakończenie. „Napisałem ten kawałek w myślach, myśląc, że równie dobrze może to być zakończenie serialu. Jessie usiadł [on the couch]. Spojrzał na mnie i powiedział: „To koniec serialu” – wspomina Britell.

„Myślę, że„ Sukcesja ”dostarczyła nam miejsca, w którym możemy poczuć rzeczy na temat dzisiejszego świata, być może zbiorowo, na temat tego, co dzieje się na świecie pod względem społeczno-ekonomicznym i koncentracji władzy, ale także w rodzinach i jak skomplikowane są wszystkie rodziny”. on mówi. „Sukcesja” to po prostu bardzo skomplikowana wersja skomplikowanego”.

Britell mógłby być również nominowany za pracę nad filmem Disney + „Andor”, historią bohatera „Łotra 1”, Cassiana Andora (Diego Luna).

Showrunner Tony Gilroy i prezes Lucasfilm, Kathleen Kennedy, chcieli „wyjątkowego krajobrazu muzycznego” dla serialu, a ostatecznie wykorzystał tradycyjną 80-osobową orkiestrę, syntezatory, samplowane dźwięki i zaawansowane techniki produkcyjne, aby zbadać możliwości.

Jeden z pierwszych utworów, które napisał, był przeznaczony do epickiego finału pogrzebu serialu. „To było wspaniałe, ponieważ chodziło o zrozumienie brzmienia tej kultury, odkrycie brzmienia Ferrixa i tradycji tych ludzi” – mówi Britell. „Andor” jest definiowany przez to, dokąd zmierza.


Źródło