Biznes

„Nie bądź fanbojem”: nowa kampania reklamowa boAt rzuca wyzwanie Apple i wywołuje masową debatę w Internecie

  • 31 marca, 2024
  • 3 min read
„Nie bądź fanbojem”: nowa kampania reklamowa boAt rzuca wyzwanie Apple i wywołuje masową debatę w Internecie


Najszybciej rozwijająca się indyjska marka urządzeń audio „boAt” rozpoczęła nową kampanię reklamową skierowaną do wartego bilion dolarów technologicznego giganta Apple. The „Nie bądź fanboyem” kampania sygnalizuje zamiar firmy zaprezentowania się jako realna alternatywa dla amerykańskiej marki premium w segmencie nauszników.

Kampania obejmuje reklamy przedstawiające rodzinę oddanych „Fanboyów” (prawdopodobnie Apple) wraz z dumnym członkiem „boAthead”. Poprzez przekomarzanie się i subtelną krytykę przywiązania rodziny do dotychczasowych funkcji i produktów, reklamy prezentują cechy, które oferuje ta istniejąca niespełna dekadę firma.

Kampania wywołała dyskusje i wzbudziła zainteresowanie na różnych platformach mediów społecznościowych, a skuteczność reklamy ocenili eksperci branżowi. Z mieszanymi reakcjami kampania została odebrana jako strategiczne posunięcie mające na celu zaangażowanie Apple, marki skierowanej głównie do zamożnych konsumentów na rynku indyjskim.

„Żadne owoce nie ucierpiały”

„Gdzieś copywriter firmy boAt wrócił do domu, myśląc, że „wbił się w Apple”, pisząc: „Przy tworzeniu tej reklamy nie ucierpiały żadne owoce”. Portale branżowe zgłaszają to jako „strzały”” – powiedziała Lakshmipathy Bhat, wiceprezes ds. globalnego marketingu i komunikacji w firmie Robosoft, która podzieliła się spostrzeżeniami na temat kampanii.

Warto przeczytać!  Zapasy Time Technoplast wzrosły o ponad 12%, osiągając nowy rekord po ostatecznym zatwierdzeniu wysokociśnieniowych butli wodorowych
Reklama

„Po raz kolejny cieszę się z popularności boAt i życzę im dalszych sukcesów. IMO takie inicjatywy sprawią, że obecni i potencjalni klienci marki (raczej nie ci, których stać na produkty Apple i poszukują produktów Apple) będą zadowoleni ze swojego wyboru” – dodał. Jeden z entuzjastów technologii stwierdził, że fakt, że wszyscy o tym mówią, oznacza, że ich strategia zadziałała, przynajmniej z punktu widzenia świadomości marki”. Inny komentator zauważył: „To zdrowa taktyka. Aby ośmieszyć konkurencję. Nie czuje nienawiści do firmy, ale zdrową przepychankę z jabłkami.”

„Wzdrygaj się, gdy Maruti trolluje Mercedesa”

Choć dla niektórych kampania reklamowa była całkowicie sensowna, inni utrzymywali, że nie ma między nimi konkurencji. „łódka nie jest nawet bliska Samsungowi, zapomnij o Apple! Kiedy BMW trolluje Mercedesa, jest dobrze. Ale to przerażające, gdy Maruti trolluje Mercedesa” – powiedział jeden z użytkowników X.

„Boat prosi ludzi, aby porzucili Apple i kupili słuchawki Boat. To tak jakby Oyo kpił z hoteli Taj. Ludzie nie rezerwują obiektów w Taj tylko ze względu na wygodne łóżko i poduszki. Podobnie ludzie nie płacą 23 000 euro tylko za jakość dźwięku” – stwierdził jeszcze inny.

Warto przeczytać!  Co się dzieje z frankiem szwajcarskim? Kompletnie "odleciał"!

„To jakby Adibas powiedział: po co kupować Adidasa, skoro Adibas jest dostępny w tym samym stylu i wygodzie” – powiedział jeden z użytkowników. „Bez obrazy, ale porównanie firmy boAt do Apple jest jak porównywanie plastikowej zabawki z zaawansowanym technologicznie gadżetem – oba hałasują, ale jeden jest przeznaczony dla poważnych żeglarzy” – powiedział inny rzekomy „fanboy” Apple.

Strategiczne posunięcie boAt wywołało wiele dyskusji w mediach społecznościowych. Wykorzystując humor i kreatywny marketing, boAt przyciągnął wiele uwagi. Internauci są zaintrygowani podejściem firmy boAt i chęcią zmierzenia się z takim gigantem technologicznym, jak Apple. Oto kilka innych reakcji na nową kampanię reklamową:

Choć niewiele można powiedzieć o oddziaływaniu reklamy, na razie kampania z pewnością odniosła sukces w wywołaniu rozmów i wzbudzeniu zainteresowania wśród potencjalnych klientów.

RohitaRohit jest zastępcą redaktora w News18.com i zajmuje się wiadomościami międzynarodowymi. Wcześniej…Czytaj więcej

opublikowane po raz pierwszy: 31 marca 2024, 15:43 CEST


Źródło