Technologia

Nie możemy nie być podekscytowani generatywną sztuczną inteligencją: Greg Joswiak z Apple

  • 9 marca, 2024
  • 8 min read
Nie możemy nie być podekscytowani generatywną sztuczną inteligencją: Greg Joswiak z Apple


Nie pamiętam, żebym widział coś takiego” – zauważa Greg Joswiak o labiryntowej grze cyfrowego artysty Dhruva Janiego. Jani i inni artyści cyfrowi, którzy ożywili swoje dzieła za pomocą iPadów i MacBooków podczas niedawno zakończonych targów India Art Fair 2024, spotykają się Joświak, starszy wiceprezes ds. marketingu światowego w Apple, w biurze tej technologicznej firmy w Bombaju.

Nie pamiętam, żebym widział coś takiego” – zauważa Greg Joswiak o labiryntowej grze cyfrowego artysty Dhruva Janiego. Jani i inni artyści cyfrowi, którzy ożywili swoje dzieła za pomocą iPadów i MacBooków podczas niedawno zakończonych targów India Art Fair 2024, spotykają się Joświak, starszy wiceprezes ds. marketingu światowego w Apple, w biurze tej technologicznej firmy w Bombaju.

„Jedną z rzeczy, które stale wskazuje na to pokolenie, jest to, że zawsze stara się uczynić świat lepszym” – mówi Joswiak, który w zeszłym miesiącu był w Indiach. „Każdy z nich miał cel o większym zasięgu niż po prostu zrobiłem coś, co było zabawne lub piękne… Czuję to niesamowite poczucie optymizmu w stosunku do wszystkiego, co dzieje się wokół mnie, ponieważ uważam, że tak dobrze dopasowujemy się do tego pokolenia”.

Korzyści premium



  • 35+ Premium artykuły każdego dnia



  • Specjalnie wyselekcjonowane Biuletyny codziennie



  • Dostęp do 15+ Wydanie drukowane artykuły każdego dnia



  • Webinarium tylko dla subskrybentów przez dziennikarzy specjalistycznych



  • E Papier, Archiwa, wybierz Artykuły w The Wall Street Journal i The Economist



  • Dostęp do ofert specjalnych tylko dla subskrybentów: Infografiki I Podcasty

Odblokuj 35+ dobrze zbadanych
artykuły premium każdego dnia

Dostęp do globalnych spostrzeżeń za pomocą
Ponad 100 ekskluzywnych artykułów z
publikacje międzynarodowe

5+ biuletynów tylko dla subskrybentów
specjalnie opracowane przez ekspertów

Bezpłatny dostęp do e-papieru i
Aktualizacje WhatsAppa

„Jedną z rzeczy, które stale wskazuje na to pokolenie, jest to, że zawsze stara się uczynić świat lepszym” – mówi Joswiak, który w zeszłym miesiącu był w Indiach. „Każdy z nich miał cel o większym zasięgu niż po prostu zrobiłem coś, co było zabawne lub piękne… Czuję to niesamowite poczucie optymizmu w stosunku do wszystkiego, co dzieje się wokół mnie, ponieważ uważam, że tak dobrze dopasowujemy się do tego pokolenia”.

Przeczytaj także: Apple iPhone 15 Pro Max kontra Google Pixel 8 Pro: starcie w telefonie z aparatem

Joświak, znany również jako „Joz”, jest weteranem Apple. Od czasu dołączenia do Apple w 1986 roku odegrał kluczową rolę w opracowywaniu i wprowadzaniu na rynek kultowych produktów, takich jak oryginalny iPod i iPhone, zanim objął stanowisko prawdopodobnie najlepszego marketingowca na świecie maszyna.

Firma oczywiście wyszła teraz poza te dwa produkty. Apple Vision Pro, niezwykle popularny zestaw słuchawkowy do rzeczywistości mieszanej, znalazł się w centrum uwagi na całym świecie po niedawnej premierze w lutym. Drugim aspektem technologii, w którym wszyscy spodziewają się chwili „Apple”, jest sztuczna inteligencja (AI). „To wciąż stosunkowo wcześnie” – mówi Joswiak o generatywnej sztucznej inteligencji.

Pomimo nowych produktów, nad którymi pracują, firma nadal poświęca uwagę ofercie komputerów Mac — nowy MacBook Air z najnowszym chipem M3 pojawił się właśnie w tym tygodniu. Komputer Mac nawiązuje do czasów DTP, ale twórcy od dawna darzą go dużym upodobaniem – platformą, która stanowi stosunkowo mniejszy kawałek tortu zarówno dla Apple, jak i pod względem samego udziału w rynku. Joswiak mówi: „Mac jest częścią naszego DNA, tego, kim jesteśmy, i dla wielu z nas jest powodem, dla którego trafiliśmy do tej firmy”.

Mówiąc o iPhonie, Joświak twierdzi, że Apple zawsze traktował profesjonalne kamery wideo jako konkurencję dla wideo z iPhone’a. „Atrakcją (dla filmowców) jest to, że dzięki dużym kamerom stają się one bardzo widoczne – zmienia to scenę, ponieważ przemieszczają się przez nie duże kamery, podczas gdy zamiast tego mogą poruszać się z telefonem” – mówi Joswiak. „IPhone staje się urządzeniem, które pozwala im na bardziej intymny kontakt ze sceną. A to przekłada się z powrotem na nas wszystkich, jako użytkowników”.

Przez ostatni rok w mieście mówiło się o generatywnej sztucznej inteligencji. Marki technologiczne, takie jak Google (Gemini), Samsung (Galaxy AI) i Microsoft (CoPilot i jego współpraca z OpenAI) podnoszą stawkę dzięki funkcjom gen-AI. Jednak Joswiak twierdzi, że sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe stanowią podstawę produktów Apple od czasu wprowadzenia silnika neuronowego. „Wszyscy mówią o komputerach stacjonarnych wyposażonych w sztuczną inteligencję, ale każdy komputer Mac z procesorem Apple Silicon jest komputerem wyposażonym w sztuczną inteligencję. Nie możemy powstrzymać się od ekscytacji generatywną sztuczną inteligencją i tym, co dzieje się z dużymi modelami językowymi (LLM)… a dzięki silnikowi neuronowemu wiele osób uruchamia swoje modele z wieloma parametrami na komputerze Mac” – dodaje. że „jest jeszcze stosunkowo wcześnie” na generatywną sztuczną inteligencję i należy się zająć wieloma kwestiami – począwszy od halucynacji, przez uprzedzenia, aż po kwestie praw autorskich.

Wracając do obecności Apple w Indiach, która od błyśnięcia do regularnej wzmianki w każdej kwartalnej rozmowie telefonicznej dotyczącej wyników finansowych, Joswiak, który w 2017 r. był ostatnim w tym kraju, podaje kilka powodów tej zmiany. „Przybycie tutaj w 2017 roku częściowo wiązało się z chęcią zrozumienia, w jaki sposób możemy najlepiej służyć Indiom. Nie tylko w samym produkcie, ale we wszystkim, co jest wokół niego” – mówi. W tym celu Apple zainwestowało w lokalną produkcję, równolegle z dużym impulsem do sprzedaży detalicznej w 2023 r., w tym otwarciem nowych sklepów w Delhi i Bombaju. „Obecnie obserwujemy ogromny rozwój – dodaje.

Warto przeczytać!  Premiera iPada Apple przewidziana jest na drugi tydzień maja

Nowe produkty i plany

Apple Vision Pro, konkurent Meta Quest i HTC Vive, podzielił opinie użytkowników. Chociaż wielu pokochało futurystyczny zestaw VR, inni zastanawiali się, czy jest on tym wszystkim, za co się go uważa. W jaki sposób podejście Apple do obliczeń przestrzennych mogłoby potencjalnie wpłynąć na inne kategorie produktów? Joświak porównuje to do innych kategorii, do których Apple wchodził w przeszłości.

„Ludzie zastanawiali się na przykład, czy iPad zastąpi Maca? Rzeczywistość jest nie, to był efekt addytywny — tak duży odsetek klientów komputerów Mac ma iPady, a odsetek klientów iPadów ma komputery Mac. To różne narzędzia, które robią różne rzeczy” – mówi. Joswiak zauważa, że ​​Vision Pro pozwala „pracować w tym trójwymiarowym środowisku, mieć to nieskończone płótno, co – nie jestem pewien, czy ludzie w pełni rozumieją jego moc „, ponieważ każde urządzenie wcześniej było mierzone na podstawie rozmiaru ekranu. Mówi, że Vision Pro nie ma takich ograniczeń. „Możesz umieścić całą swoją treść, sprawić, by działała z istniejącymi produktami… Wszystko po prostu ze sobą współpracuje… i od początku to sobie wyobrażaliśmy, bez zamierzonej gry słów, w przypadku Vision Pro”.

Powiedział, że Apple ogłosi swoje plany wyjścia poza rynki amerykańskie jeszcze w tym roku. Pierwsze sygnały są jednak zachęcające. „Byłem zdumiony” – mówi Josławiak. „Byłem w Nowym Jorku, w naszym sklepie przy Piątej Alei, w dniu premiery, a tam ludzie, którzy przylecieli z całego świata, w tym z Indii, już pierwszego dnia przyjechali po produkt, co było było niesamowicie ekscytujące.”

Tushar Kanwar, felietonista i komentator zajmujący się technologią, publikuje wpisy @2shar.

Śledź wszystkie wiadomości biznesowe, wiadomości rynkowe, najświeższe wydarzenia i najnowsze aktualizacje wiadomości na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe.


Źródło