Marketing

Nie powinniśmy patrzeć na przyszłość, ale maksymalizować przyszłe zyski: Shubhranshu Singh

  • 27 lutego, 2023
  • 8 min read
Nie powinniśmy patrzeć na przyszłość, ale maksymalizować przyszłe zyski: Shubhranshu Singh


Tata Motors, największy producent pojazdów użytkowych w Indiach, aktywnie dąży do wymyślenia narracji na nowo poprzez angażujące reklamy, ciągłą interakcję z influencerami i uzupełniające aktywacje naziemne. We wrześniu 2022 r. firma rozpoczęła dobrze przyjętą kampanię „Desh ke Trucks”, w ramach której opracowała nadrzędną strategię marki dla najlepiej sprzedających się platform ciężarówek w Indiach – Prima, Signa i Ultra. Dzięki angażującym reklamom z życia wziętym kampania miała na celu zwrócenie uwagi na najnowocześniejsze samochody ciężarowe, innowacje, rozszerzone właściwości i funkcje, cyfryzację, rentowność, oszczędność paliwa, bezpieczeństwo, lepszą technologię, łączność, wydajność kierowcy i komfort w kabinie.

Tata Motors, zachęcona reakcją na pierwszą kampanię, przygotowuje pięcioczęściowe rozszerzenie. Pierwsza reklama z nowej serii treści podkreśla wiele elementów zapewniających komfort w ciężarówkach Tata Motors, które poprawiają wydajność kierowcy. Drugi i trzeci film podkreślają zalety własnej połączonej platformy telematycznej firmy Tata Motors, Fleet Edge, która jest przeznaczona zarówno dla właścicieli flot, jak i kierowców. Ponieważ bezpieczeństwo jest podstawową cechą pojazdów Tata Motors, czwarta i piąta reklama przedstawiają użycie systemu ograniczania kolizji (CMS) i systemu ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS).

Mówiąc o odpowiedziach, które otrzymali za poprzednią kampanię, Shubhranshu Singh, wiceprezes ds. marketingu w dziale pojazdów użytkowych Tata Motors, powiedział: „Odpowiedź jest absolutnie wzruszająca i fantastyczna. Nasi właśni partnerzy handlowi, partnerzy handlowi, centra serwisowe, setki ludzi z każdej linii produktów, w każdym regionie – wszyscy byli bardzo zachwyceni rodzajem portretu, jaki stworzyliśmy. Sposób, w jaki sama premiera została przeprowadzona w zupełnie inny sposób, w przeciwieństwie do zwykłej normy w branży motoryzacyjnej, gdzie jest scena, wyświetlanie zawartości, a potem pojazd wyjeżdża, to wszystko, to jest ujawnienie. W czasie, gdy to robiliśmy, prezentowanych było 17 lub 18 pojazdów z linii pośredniej i średniego ciężkiego portfolio komercyjnego, dlatego zorganizowaliśmy pełną modową paradę pojazdów w Centrum Konferencyjnym Jio. Sprawiliśmy, że wyglądało to jak przemijająca parada z publicznością siedzącą po obu stronach, z pełną rozrywką i przeplataną treściami tematycznymi”.

Warto przeczytać!  Nadzwyczajne nowe doświadczenia w Questex's Digital

Rozwijając dalej, powiedział: „Chodziło o to, że to nie są pojazdy, ale także potężne efekty programu innowacji, współpracy, projektowania, a nawet sztuki, a wszystko to składa się na piękną ciężarówkę lub projektowaną maszynę. Zaprezentowaliśmy to jak modę, a potem sama data premiery ustanowiła rekord. W dniu premiery oglądało ją ponad 80 000 widzów, a w momencie premiery byliśmy popularni w całych Indiach”.

Wcześniej było to bardzo skoncentrowane na produkcie, z wieloma szczegółami w broszurach, wieloma specyfikacjami, powiedział Singh, dodając: -bezczelny, nieco humorystyczny sposób, próbując stworzyć postacie, które opowiadają historię i po prostu ożywiają produkt poprzez kontekst, który jest głośny i otwarty. Myślę, że powszechnie to zostało docenione.

Komentując obszar rynku, na którym koncentruje się kampania i Tata Motors, Singh powiedział: „Tata Trucks historycznie była krajowym graczem i jest obecna w każdym miejscu iw różnych segmentach, istnieją różne rynki zainteresowania. W związku z budową dróg w całym kraju, więc w zależności od tego, gdzie realizowane są duże projekty, popyt będzie większy, ale zasadniczo jest to kampania ogólnokrajowa i aby móc służyć wszystkim naszym interesariuszom i grupom językowym, przetłumaczyliśmy na wiele języków, próbowała również obsługiwać rynki odpowiednie dla języków, korzystając z platform językowych, językowych mediów społecznościowych oraz włączając językowe kanały telewizyjne i drukowane. Na przykład w stanach Andhra Pradesh i Telangana mają wyjątkowy okres zwany cyklem APTS, w którym większość zakupów odbywa się w tym okresie. Inwestujemy tam poprzez kampanię 360 stopni, która obejmuje również reklamy zewnętrzne, lokalną prasę, telewizję i media społecznościowe”.

Warto przeczytać!  „Jesteśmy optymistycznie nastawieni do indyjskich akcji, ale spodziewamy się wzrostu zmienności”

Inną inicjatywą, którą Tata Motors prowadzi równolegle, jest współpraca z krajowymi, regionalnymi i nano influencerami, aby opowiedzieć historię tych produktów. Tak więc, aby uzyskać dłuższy ogon pomysłów na produkty, premier produktów, porównań itp., producent pojazdu współpracuje ze znaczącymi wpływowymi osobami, nie narzucając wszystkim stylu redakcyjnego, aby można było to wydobyć i istnieje duża zwolenników. „Chcemy, aby wszystko, co nasz produkt zawiera z naszej perspektywy, było odtwarzane przez wpływowych osób dla ich odpowiednich obserwujących. To także coś, co jest jednocześnie robione” – poinformował.

Opowiadając o tym, w jaki sposób influencerzy zostali wybrani do tej kampanii i jakie były jej parametry, Singh wyjaśnił: „Nawiązaliśmy współpracę z agencją, która pomaga nam wybrać ich programowo w tym sensie, że patrzymy na tabelę liderów obserwujących, która tworzy rodzaj treści, kto jest bardziej zainteresowany rodzajami gatunków, które chcemy eksplorować, jakie są wyświetlenia na film i jakie są zobowiązania, a po sporządzeniu tej krótkiej listy i przyjrzeniu się ich wiarygodności z punktu kuracji treści widok, czyli wtedy, gdy wychodzimy i pośredniczymy w platformie lub influencerze, a oni pomagają nam tworzyć więcej treści wokół naszej oferty”.

O przygotowaniu strategii marketingowej Tata Motors na przyszłość, Singh powiedział: „Niewątpliwie okres pandemii był poważnym zakłóceniem dla wszystkich, nie tylko dla nas. Oczywiście, będąc największymi graczami, odczuliśmy to. Duża część naszej działalności znalazła się w martwym punkcie. Były też inne części miksu, które jednak również wykazują pozytywny wzrost. Na przykład dostawy e-commerce stały się bardzo duże w tym okresie, a zwyczaj ten rozrósł się później w całych Indiach. Tak więc dostawa ostatniej mili, która odbywa się w miastach przez głównych graczy, takich jak Amazon, Flipkart itp., Która przeszła znaczną ekspansję, a my mamy więcej niż nasz sprawiedliwy udział i jesteśmy tego beneficjentami dzięki produktom takim jak Ace, Intra , Yoddha, które są obecne w gamie mini trucków, małych pickupów i dużych pickupów.”

Warto przeczytać!  Czy mały sklepik w sąsiedztwie jest gotowy, by stać się kolejnym wielkim trendem w handlu detalicznym?

Dodając dalej, powiedział: „Bardzo uważnie obserwujemy zmienne mikroekonomiczne. Od kilku miesięcy wskaźniki makroekonomiczne również są powyżej poziomu sprzed pandemii, więc powinno być miejsce na dalszy wzrost. Od czasu do czasu pojawiają się problemy z łańcuchem dostaw, wszyscy wiedzą o problemach, przed którymi stoi branża, ale ogólnie powiedziałbym, że nie ma wahania ani skierowania z powodu Covid, myślę, że zamierzali kupować tak, jakby to było jak zwykle. Nie powinniśmy patrzeć na przyszłość, powinniśmy dążyć do maksymalizacji przyszłych zwrotów. I to jest dokładnie to, co robimy w kampanii „Desh Ke Trucks”. Jest to również część tego – opowiadanie ludziom o naszej ofercie, znakomitym portfolio produktów oraz mówienie ludziom, że projektujemy lepiej, robimy lepiej, lepiej testujemy, lepiej służymy i uzyskujemy więcej z ich działalności”.

Kontynuując dalsze prognozy i oczekiwania na nadchodzący rok, Singh powiedział: „Zobowiązaliśmy się przyglądać wzrostowi związanemu z handlem detalicznym, przyglądamy się udziałowi w rynku detalicznym, nasze kierownictwo zwróciło się do analityków i ogółu społeczeństwa i mamy wyjaśnił patrząc na udziały w rynku firmy Vahan, a zatem wzrost udziału w rynku jest bardzo ważnym osiągnięciem, do którego dążymy, co oczywiście nastąpi dzięki wzrostowi wolumenu, który jest szybszy niż wzrost branży. Jako zespół marketingowy jesteśmy zobowiązani do dostarczania bardzo angażujących treści, różnych zobowiązań ze strony konsumentów, a następnie przekładania ich na działanie. Chcemy robić coraz więcej z naszymi nowymi i uznanymi produktami, zdobywając zarówno popularność, jak i udział w rynku”.




Źródło