Podróże

Niech żyje #VanLife! Przyglądamy się ruchowi cztery lata później

  • 2 czerwca, 2024
  • 7 min read
Niech żyje #VanLife!  Przyglądamy się ruchowi cztery lata później


W pierwszych dniach pandemii Angelenos Patrick i Arthur Collera-Ricca przygotowywali się do podróży, gdy wynajmowany przez nich obiekt powiadomił ich, że ze względu na ograniczenia związane z pandemią ich rezerwacja będzie musiała zostać anulowana.

Kiedy para zdała sobie sprawę, że ich weekendowy wyjazd zakończył się fiaskiem, Arthur zwrócił się do Patricka i zapytał: „A co z życiem w furgonetce?”

„Niemal natychmiast wymieniliśmy jeden z naszych samochodów, kupiliśmy furgonetkę i nawet nie mając skrzynki z narzędziami, zdecydowaliśmy: «Hej, dlaczego nie spróbować samodzielnie przebudować furgonetki?»” – powiedział Patrick.

Renowacja furgonetki Patricka i Arthura trwała prawie rok. W tym czasie zabierali go na weekendy, czasami nawet nie mając w nim łóżka.

„Zaczęło się od projektu pandemicznego” – powiedział Arthur. „Zainspirowaliśmy się i pomyśleliśmy, że potrzebujemy czegoś, co zajmie nas i pozwoli rozpocząć hobby podczas pandemii”.

Ruch #VanLife

Furgonetka jadąca w dół, na tle czerwonych gór skalnych

Furgonetka Patricka i Arthura podczas jednej z ich wycieczek przełajowych

(

Dzięki uprzejmości Patricka i Arthura Collera-Ricca

)

Podobnie jak wiele innych osób w czasie pandemii, para zainteresowała się rozwijającym się ruchem #VanLife, w ramach którego ludzie dokumentowali swoje podróże po kraju zmodernizowanymi vanami na Instagramie i YouTube. Niektórzy nawet dzielą się wskazówkami i publikują samouczki, aby pokazać amatorom, jak to robią mogliby sami przerobić furgonetkę.

Niektóre samochody dostawcze miały pełne udogodnienia, takie jak kuchnia i łazienka, podczas gdy inne były po prostu rzucanym łóżkiem w plecy.

Warto przeczytać!  Influencerka Van Life oskarżona o kontakt bez zgody wielu kobiet

Oprócz fajnych renowacji vanów, #VanLife pokazało także piękno przyrody i potencjalną eskapizm, jaki może przynieść podróż do odosobnionego lasu lub małego górskiego miasteczka.

Chociaż podróżowanie wystrojonymi furgonetkami nie zostało wynalezione podczas pandemii, według Moniki Geraci z Instytutu przed ruchem #VanLife mniej niż jeden procent całej sprzedaży samochodów kempingowych stanowiły samochody kempingowe. Stowarzyszenie Przemysłu RV (RVIA). Najnowsze dane za 2023 r. pokazują, że te przerobione pojazdy, zaliczone do samochodów kempingowych klasy B dla RVIA, stanowią obecnie 4% całkowitej sprzedaży pojazdów kempingowych.

„Tak więc, choć patrząc na RVing jako całość, nadal stanowią one niewielki segment, ich popularność ogromnie wzrosła” – powiedział Geraci.

Wnętrze furgonetki Patricka i Arthura

Wnętrze furgonetki Patricka i Arthura

(

Dzięki uprzejmości Patricka i Arthura Collera-Ricca

)

Dla osób takich jak Patrick, Arthur i wielu innych wakacje w furgonetce były bezpiecznym sposobem podróżowania podczas pandemii, zachowując jednocześnie izolację.

„W tamtym czasie ludzie chcieli unikać zatłoczonych samolotów” – powiedział Jonny Feld, prezes firmy Furgonetka Polowa, firma, która przekształca samochody dostawcze w małe domy, kampery lub prawie wszystko, czego zapragnie klient. „Ale ludzie nie chcieli przestać żyć i chcieli nadal poszukiwać przygód i podróżować”.

Wysokość #VanLife

Dla Patricka i Arthura przejście do koczowniczego życia ma wiele wspólnego z wyczuciem czasu.

Ich furgonetka konwersję zakończono w 2022 r., w tym samym czasie, gdy wygasał okres najmu w Los Angeles. Para również pracowała zdalnie i rozważała przeprowadzkę gdzie indziej.

„Dlaczego nie skorzystamy z tej okazji, aby zostać prawdziwymi vanami na pełen etat?” Artur powiedział. „W tamtym czasie uważaliśmy się za osoby pracujące na pół etatu, ponieważ jeździliśmy na długie weekendowe wycieczki może przez tydzień. Myślimy: poczekaj chwilę, rozwiążemy to i zobaczmy, czy to zadziała.

Warto przeczytać!  Narciarze w Europie nie znajdują śniegu lub prawie wcale, podczas gdy stoki w Utah mają przeciwny problem

Tak więc przez następny rok Patrick, Arthur i ich dwa psy mieszkali w furgonetce na pełny etat, dwukrotnie podróżując po kraju, zatrzymując się w niektórych ich ulubione miejsca, takie jak wybrzeże Oregonu, małe miasteczko Bisbee w Arizonie i oczywiście różne miejsca w Kalifornia.

Psy Patricka i Arthura w ich furgonetce

Psy Patricka i Arthura w ich furgonetce

(

Dzięki uprzejmości Patricka i Arthura Collera-Ricca

)

Ich pełnoetatowe objęcie życie van zbiegło się ze szczytem ruchu.

Według Geraci z RVIA, niektórzy W 2022 r. wyprodukowano 17 000 samochodów kempingowych, co stanowi ponad ośmiokrotny wzrost w porównaniu z dekadą wcześniej. Zauważyła, że ​​liczba ta nie obejmuje innych typów samochodów dostawczych, którymi mogą podróżować ludzie, ani samochodów dostawczych, które ludzie sami przekształcili, takich jak Patrick i Arthur.

Ten wzrost zainteresowania pobudził nowe firmy, które miały nadzieję zarobić na rynku zmodernizowanych samochodów dostawczych.

„Budujemy samochody dostawcze, zanim były modne” – powiedział Feld. „Kiedy stały się tak popularne, wiele osób zaczęło zajmować się budową samochodów dostawczych”.

Jednak w związku z problemami w łańcuchu dostaw związanymi z pandemią i narażeniem na Covid-19, które dotknęły niektórych jego pracowników, Feld powiedział, że popyt wkrótce przewyższył podaż.

„Gdybym mógł to przewidzieć, zbudowalibyśmy już 500 samochodów dostawczych i czekalibyśmy na nie, aby zaspokoić to zapotrzebowanie” – powiedział Feld. „Kiedy zamówienia zaczęły się kumulować, w pewnym momencie przypominało nam to dwuletnią listę oczekujących, ponieważ można je zbudować tylko tak szybko”.

Warto przeczytać!  Prababcia mieszkająca w furgonetce po tym, jak jej właściciel podniósł jej czynsz o 60%

Na wysokości Patrick i Arthur powiedzieli, że przerobione samochody dostawcze najechały na parki narodowe i kempingi.

„W pewnym momencie w niektórych obszarach trudno było znaleźć miejsce na nocleg, ponieważ podróżowało tak wiele osób” – powiedział Patrick.

Ruch na upadek

Patrick i Arthur stoją przed swoją zmodernizowaną furgonetką

Patrick (po lewej) i Arthur (po prawej) stoją przed swoją zmodernizowaną furgonetką

(

Dzięki uprzejmości Patricka i Arthura Collera-Ricca

)

Wraz ze zniesieniem ograniczeń związanych z epidemią i pracodawcami zaczęli to robić wymagają od ludzi powrotu do biura, para zdecydowała, że ​​nadszedł czas, aby wrócić do Los Angeles

Teraz wracają do weekendowego spędzania czasu i wynajmują swoją furgonetkę innym, którzy chcą przeżyć przygodę.

Geraci powiedział, że od tego czasu sprzedaż samochodów kempingowych jako całości ustabilizowała się swój szczyt w 2022 r. W zeszłym roku było około 12 000 kamperów wybudowany – nadal znacznie powyżej poziomu sprzed pandemii.

Niezależnie od tego, czy #VanLife jest nadal tak duży jak podczas pandemii, jego wpływ na branżę pojazdów kempingowych wydaje się trwały.

„Dzisiejsze pojazdy kempingowe są młodsze i bardziej zróżnicowane niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział Geraci, dodając, że średni wiek osób kupujących pojazdy kempingowe po raz pierwszy wynosi obecnie około 32 lat.

„Coraz więcej osób opracowuje produkty, które można stosować w furgonetce lub furgonetce” – powiedział Feld. „Niezależnie od tego, czy chodzi o systemy akumulatorowe, takie jak litowo-jonowy [or] słoneczny.”

Patrick uważa również, że ruch ten jest nadal bardzo żywy – tyle że nie jako styl życia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

„Nie wiem, czy zainteresowanie jest mniejsze” – powiedział. „Myślę, że po prostu znów jest więcej opcji dotyczących tego, jak wyglądają wakacje lub podróż”.

Jakie masz pytania dotyczące południowej Kalifornii?




Źródło