Niedoceniony film akcji z perspektywy pierwszej osoby z 2015 r. oszołomił artystów efektów wizualnych
Streszczenie
- Załoga korytarza chwali
Hardkorowy Henry
Perspektywa pierwszej osoby i efekty praktyczne. - Gatunek akcji nie jest w stanie odtworzyć tego formatu pierwszoosobowego.
- Ulepszenie fabuły i postaci może sprawić, że perspektywa pierwszoosobowa stanie się przełomem w gatunku gier akcji.
Prawie dekadę po tym, jak film po raz pierwszy trafił do kin, Hardkorowy Henry znalazł nowych fanów wśród artystów z Corridor Crew. Film akcji z 2015 r. opowiadał o tytułowym bohaterze, który przedzierał się przez niekończące się hordy wrogów w nadziei na uratowanie swojej żony-naukowczyni, która przywróciła go do życia za pomocą cybernetycznych protez, które dały mu przewagę nad wszystkimi. Wyprodukowany przez PoszukiwanyTimu Bekmambetov i reżyseria NiktPełnometrażowy debiut Ilji Naishullera spotkał się ze zróżnicowanymi recenzjami krytyków, choć fabuła filmu, ukazana z perspektywy pierwszej osoby, spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem.
Podczas ostatniego odcinka Załoga korytarzaW ramach „VFX Artists Reacts” Niko, Jordan i Wren przyjrzeli się Hardkorowy Henry.
W segmencie, jak widać powyżej, grupa artystów VFX jest natychmiast podekscytowana możliwością ponownego obejrzenia sekwencji pościgu autostradowego w filmie, chwaląc płynne połączenie CGI i efektów praktycznych użytych w wybuchowej scenie. Trio chwali dalej sposób, w jaki film uchwycił perspektywę pierwszoosobową, i ubolewa nad faktem, że jest to „pierwszy w swoim rodzaju i ostatni w swoim rodzaju„.
Gatunek akcji traci na znaczeniu, ponieważ nie powiela Hardcore Henry’ego
Choć nie jest to pierwszy tego typu film, ponieważ gatunek found footage często przyjmuje podobną perspektywę, a film z 1947 r. Dama w jeziorze był pierwszym filmem, który tego dokonał, Hardkorowy Henry był w dużej mierze jedynym filmem akcji, który wykorzystał w pełni pierwszoosobowy widok w czasie trwania. Karl Urban-starring 2005 Los film miał sekwencję pierwszoosobową jako odwołanie do serii gier, która była jego tytułem, co okazało się jednym z niewielu atutów dla krytyków i widzów. Jedynym innym ważnym przykładem filmu nakręconego całkowicie z perspektywy pierwszoosobowej był remake kultowego horroru z 2012 roku z Elijahem Woodem w roli głównej Maniak.
Dany Hardkorowy Henry nie był ulubieńcem krytyków i nie radził sobie najlepiej w kasie, Naishuller wykluczył możliwość kontynuacji w przeszłości. Ale chociaż może nie być bezpośredniej kontynuacji filmu z 2015 r., gatunek akcji jako całość wydaje się tracić dużą szansę, nie powielając jego formatu. Hardkorowy Henry został wyprodukowany przy budżecie wynoszącym zaledwie 2 miliony dolarów, a wiele innych filmów akcji okazało się hitami przy mniejszym budżecie, jak na przykład film Deva Patela Człowiek małpa i Naishullera Niktnadszedł właściwy moment, aby przeprowadzić eksperyment ponownie.
Harcore Henry
Problemy kasowe filmu wynikały z tego, że STXfilms wydało 10 milionów dolarów na globalne przejęcia i marketing.
Jednak oprócz sposobu, w jaki Naishuller stworzył ten format, gatunek akcji mógłby się od niego wiele nauczyć Hardkorowy Henry poprawiając problemy krytyków z filmem, głównie jego rozczarowującą historię i postacie. Film z 2015 roku, rozgrywający się jak gra wideo, bardziej skupił się na tworzeniu ekscytującej akcji. Jednak, jeśli chodzi o zapewnienie bogatszej narracji i postaci, z którymi widzowie mogą się głębiej utożsamić, perspektywa pierwszoosobowa może być najlepszym sposobem na ponowne wynalezienie gatunku w świecie, w którym wirtualna rzeczywistość staje się coraz bardziej widoczna.
Źródło: Corridor Crew