Marketing

Niektóre marki wycofują wydatki na reklamę na Pintereście

  • 21 kwietnia, 2023
  • 7 min read
Niektóre marki wycofują wydatki na reklamę na Pintereście


Ponieważ budżety się kurczą, niektóre marki ponownie przyglądają się swoim wydatkom na Pintereście.

Jeden z szefów agencji, który nie chciał być nazwany, powiedział Modern Retail, że 10 klientów, czyli około 25% całego portfolio agencji, wycofało się w tym roku z wyświetlania płatnych reklam na Pintereście. Założyciel agencji e-commerce Commerce Canal powiedział również Modern Retail, że wydatki na Pinterest znacznie spadły w tym roku, a jego klienci wydają o 32,4% mniej na platformę w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W wyniku postrzeganej słabości gospodarki szefowie agencji stwierdzili, że marki zaczęły bardziej koncentrować się na dolnych kanałach marketingu lejkowego. Z tego powodu Pinterest – kanał, któremu marki od dawna starają się przypisać sprzedaż – nie jest już dostępny dla niektórych firm.

Te wycofania ze strony marek szkodzą platformie mediów społecznościowych w czasie, gdy opracowuje ona nowe funkcje, aby zwiększyć liczbę zakupów na platformie. W zeszłym roku Pinterest wyznaczył starszego dyrektora Google, Billa Ready’ego, na stanowisko dyrektora generalnego, aby poprowadził nową fazę rozwoju firmy, zachęcając do częstszych zakupów na Pintereście. W tym roku, aby dalej rozwijać swoje zamiary zakupowe, Pinterest powiedział, że zachęca sprzedawców do przesyłania swoich katalogów na stronę internetową i pomaga reklamodawcom testować nowe formaty, takie jak Premiere Spotlight.

Pinterest odmówił komentarza. Firma wcześniej przewidywała, że ​​odnotuje wzrost przychodów w niskim, jednocyfrowym tempie w pierwszym kwartale, który ma zostać opublikowany 27 kwietnia.

„Pinterest faktycznie ma naprawdę ekscytujący plan działania na rok 2023 dotyczący różnych ulepszeń i funkcji reklamowych, które wprowadza w swoim pakiecie reklamowym” — powiedział szef agencji marketingowej, który nie chciał ujawnić swojego nazwiska.

Warto przeczytać!  Bęben | Wysoki zwrot z inwestycji i odważne innowacje wprowadzają podcasty do marketingu mix

Ta osoba, której firma współpracuje z około 40 markami skierowanymi bezpośrednio do konsumentów, powiedziała, że ​​w tym samym okresie ubiegłego roku około 25% klientów firmy reklamowało się na Pintereście. „Następnie, na początku drugiego półrocza, kiedy budżety zaczęły się kurczyć, około połowa naszej populacji wycofała się, a pod koniec roku wszyscy się wycofali”.

„To niefortunne, ponieważ usiedliśmy z Pinterestem na początku roku i rozmawialiśmy z nimi o tym, co nadchodzi. Mają naprawdę solidny plan ulepszeń reklamowych i funkcji, które wdrażają. I myślę, że to jest świetne, ale w tej chwili nasi klienci z tego nie korzystają, ponieważ mają tak wysoką poprzeczkę tego, jak powinna wyglądać wydajność” – dodała ta osoba.

W ostatnim kwartale Pinterest odnotował wzrost przychodów w czwartym kwartale o zaledwie 4% w porównaniu do 20% w tym samym okresie rok temu. Pinterest osiągnął 877 milionów dolarów przychodu na koniec 31 grudnia 2022 r.

Wśród jego klientów wydatki na Pinterest drastycznie spadły w tym miesiącu w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, powiedział założyciel Commerce Canal, Ryan Craver. „To, co zdecydowanie widziałem w ciągu ostatnich kilku miesięcy, to fakt, że ludzie wycofywali się z platform, które wykazywały słabą atrybucję. A przypisanie i zwrot na Pintereście jest zdecydowanie znacznie niższy w porównaniu z bardziej konkretnymi liczbami pochodzącymi z Meta, Google i Bing” – powiedział Craver. Nie ujawniając nazwisk, Craver powiedział, że klienci, którzy zmniejszyli wydatki na Pintereście, obejmują marki sprzedające prześcieradła, obuwie i odzież, kategorie, które zwykle dobrze sobie radzą na Pintereście.

Użytkownicy Pinteresta często odwiedzają platformę, gdy dopiero rozpoczynają wyszukiwanie produktów, co w przeszłości było jednym z największych wyzwań dla Pinteresta. W rezultacie Pinterest od dawna walczył o przypisanie sprzedaży do swojej platformy, ale próbował udostępnić kilka narzędzi, aby rozwiązać problemy marek w tym zakresie. Na przykład Pinterest dodał w zeszłym roku nowe narzędzie „API for Conversions”, aby dać markom kompleksowy wgląd w skuteczność kampanii i zmierzyć działania, jakie odbiorcy podjęli w witrynie reklamodawcy. W 2019 roku Pinterest podjął również starania w celu rozwiązania problemu atrybucji, tworząc dedykowany zespół sprzedaży do bezpośredniej współpracy z firmami DTC, aby pomóc im w tworzeniu odpowiednich okien atrybucji.

Warto przeczytać!  Dlaczego wojny mleczne się nagrzewają

Pinterest prowadzi również obecnie testy beta Pinterest Premiere Spotlight, nowego narzędzia do przejęcia, które stawia markę na pierwszym miejscu i koncentruje się na wynikach wyszukiwania. Daje to sprzedawcom detalicznym i markom szansę na odkrycie, ponieważ pomagają użytkownikom przejść od odkrycia do decyzji o zakupie.

Chociaż Craver powiedział, że wysiłki Pinteresta mające na celu zbudowanie pakietu reklam „prawdopodobnie spowodują wzrost średniego przychodu na użytkownika”, zaznaczył również, że „nie rozwijają wystarczająco szybko swojej bazy użytkowników”. Chociaż globalna baza użytkowników wzrosła o 4% rok do roku w czwartym kwartale, liczba użytkowników Pinteresta w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie pozostała niezmieniona. Pinterest powiedział, że ma 450 milionów globalnych aktywnych użytkowników miesięcznie. Liczby te bledną w porównaniu z TikTokiem, który w marcu osiągnął 150 milionów amerykańskich użytkowników miesięcznie i ma ponad miliard użytkowników na całym świecie, podczas gdy Instagram Meta ma ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników na całym świecie.

Historycznie rzecz biorąc, Craver powiedział, że Pinterest bardziej polega na zwiększaniu świadomości marki, w przeciwieństwie do platform z dna lejka, takich jak Meta i Google.

Mimo to niektóre mniejsze marki dostrzegają zalety inwestowania w Pinterest, ponieważ zapewnia im to elastyczność pracy przy mniejszych budżetach. Shannon Davenport, założycielka Esker Beauty, powiedziała Modern Retail, że Pinterest „miło jest mieć, ale nie trzeba go mieć. Ale myślę też, że w tej chwili nikt tak naprawdę nie ma żadnych odpowiedzi. Wiesz, nie ma jednej platformy, która byłaby super niezawodna”.

Warto przeczytać!  Nadeszła rewolucja AR; oto 4 trendy rozszerzonej rzeczywistości na 2023 rok

Davenport, który wydaje około 10 000 dolarów miesięcznie na Pinterest, powiedział, że „zdecydowanie myślimy o [Pinterest] bardziej jako szczyt lejka. Nie spodziewamy się naprawdę super wysokiego ROAS, to znaczy nie przechodzimy do ujemnego ROAS, ale to nie jest tak, że widzimy dwa lub trzy [times] ROAS na to.”

Dodała jednak, że Pinterest jest dobry, jeśli chodzi o świadomość na szczycie ścieżki.

Avi Ben-Zvi, wiceprezes ds. płatnych społeczności w Tinuiti, powiedział, że jeśli marki traktują Pinterest jako „kolejny kanał marketingu efektywnościowego” i oceniają go tak samo, jak rywale Google, Amazon czy Meta, „automatycznie skazujesz się na porażkę. ” Powiedział, że jego agencja nie doświadczyła żadnego wycofania się z Pinteresta, a liczby inwestycji faktycznie wzrosły.

Ben-Zvi powiedział, że aby właściwie mierzyć skuteczność Pinteresta, marki powinny rozważyć inwestowanie w takie rzeczy, jak testy przyrostowe, analiza halo, modelowanie marketingu mix i rozwiązania atrybucji multi-touch.

„Pinterest ma ogromną wartość w fazie odkrywania podróży konsumenta, ale cierpi z powodu tych samych problemów z pomiarem/atrybucją, z którymi boryka się większość innych platform innych niż Meta” — powiedział Ben-Zvi. Biorąc to pod uwagę, „Pinterest dodaje mnóstwo nowych produktów, które testowaliśmy, co pozwala nam znaleźć inteligentniejsze sposoby mierzenia wpływu kampanii”.


Źródło