Rozrywka

Niezbyt skromna: Twórczyni TikToka staje w obliczu batalii prawnej z powodu własnego sloganu | TikTok

  • 27 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Niezbyt skromna: Twórczyni TikToka staje w obliczu batalii prawnej z powodu własnego sloganu | TikTok


Twórca hasła „skromny” na TikToku stał się bardziej świadomy amerykańskiego prawa znaków towarowych.

Jools Lebron, influencerka z ponad 2 milionami obserwujących w aplikacji, stała się sensacją z dnia na dzień, doradzając, jak być „skromnym”, „uważnym” i „słodkim” w pracy i życiu. Trend nabrał rozpędu, a marki takie jak Verizon i Netflix współpracowały z Lebronem przy sponsorowanych treściach, a gwiazdy takie jak Jennifer Lopez, Olivia Rodrigo i Gillian Anderson używały tego zwrotu w swoich filmach.

W zeszłym tygodniu Lebron, który jest osobą transpłciową, ogłosił, że Szum wokół jej filmów odmienił jej życie i powiedziała, że ​​teraz może sfinansować swoją przemianę dzięki sławie w Internecie.

Ale to nie wszystkie dobre wieści: Lebron opublikowała (a potem usunęła) łzawy wpis na TikToku, w którym ujawniła, że ​​„nie zarejestrowała znaku towarowego wystarczająco szybko”. Według TMZ, mężczyzna ze stanu Waszyngton o nazwisku Jefferson Bates złożył wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego „Very Demure .. Very Mindful …” w wyraźnej próbie zarobienia na sukcesie Lebron.

„Chciałem zrobić tak wiele dla mojej rodziny i zapewnić sobie przejście, a czuję, że po prostu zawaliłem sprawę” – powiedział Lebron w nagraniu wideo. (Ani Lebron, ani Bates nie odpowiedzieli na prośbę o komentarz.)

Raluca Pop, założycielka platformy społecznościowej Hive Social jako alternatywy dla X Elona Muska, również przyznała, że ​​złożyła wniosek o „Very Demure Very Cutesy” w Kalifornii, jako wyraz solidarności z LeBronem.

Warto przeczytać!  „Ofiara gwałtu” Armiego Hammera nazywa go „manipulującym” i próbuje „wywołać współczucie”

„Kiedy zobaczyłam, że ten drugi facet próbował jej to ukraść, zdałam sobie sprawę, że nie zastrzegł reszty jej frazy, 'bardzo słodkie’” – powiedziała Pop w wywiadzie dla NBC News. „I dlatego poszłam i to zrobiłam”. Pop dodała, że ​​planuje przenieść znak towarowy na Lebrona, ponieważ „to ona powinna czerpać korzyści”.

Jeśli wniosek Bates zostanie zatwierdzony, Lebron nie będzie mogła używać jej sloganu na oficjalnych produktach ani w sponsorowanych treściach w Waszyngtonie. Chyba że otrzyma federalny znak towarowy. A prawnicy ds. znaków towarowych są przekonani, że Lebron może zarówno walczyć z roszczeniem Bates do „Bardzo skromnej… Bardzo uważnej…”, jak i zabezpieczyć własne prawa.

„Gdybym była nią, nie martwiłabym się” – powiedziała Alli Elmunzer, prawniczka i założycielka Influencer Legal, kancelarii prawnej, która pomaga twórcom treści poruszać się w kwestiach znaków towarowych i umów. „Jest zupełnie jasne, że była pierwszą osobą, która z tego skorzystała – powinna zacząć na tym zarabiać, ponieważ to tylko wzmacnia jej argument, że jest pierwszą osobą”.

Według Elmunzer, Bates złożył wniosek o rejestrację znaku towarowego o wartości 1 mld dolarów, w którym deklaruje zamiar używania znaku towarowego. „Mówi, że planuje go używać, ale jeszcze tego nie zrobił” – powiedział Elmunzer. „To daje [Lebron] „to daje jej przewagę, bo gdy ona się sprzeciwi, może powiedzieć, że on z tego nie korzysta, a ona to robi, i ma na to wszystkie dowody”.

Warto przeczytać!  Ewan McGregor i jego żona Mary Elizabeth Winstead spędzają Boże Narodzenie ze swoją byłą żoną i córkami

Oprócz tego, prawo znaków towarowych USA uznaje pierwszą osobę, która użyje znaku towarowego, a nie pierwszą osobę, która go zgłosi. „Nie mam wątpliwości, że Lebron będzie w stanie skutecznie się temu sprzeciwić i istnieje dla niej droga do uzyskania znaku towarowego, ale będzie to kosztować ją czas i pieniądze”.

Kyona McGhee, prawniczka i założycielka kancelarii prawnej Trademark My Stuff, powiedziała, że ​​gdyby była prawniczką LeBrona, natychmiast wysłałaby do Batesa list z żądaniem zaprzestania naruszeń, domagając się wycofania wniosku i roszczenia sobie wszelkich praw do frazy. Ponadto przedstawiłaby plany LeBrona dotyczące zarabiania na znaku towarowym.

„Musi złożyć wniosek do US Patent and Trademark Office o federalny znak towarowy, ponieważ będzie on miał moc obowiązującą w całym kraju” – dodał McGhee. „Gdy Lebron uzyska rejestrację federalną, nie będzie potrzebowała niczego na poziomie stanowym od nikogo ani niczego”.

Bates, która mieszka w Waszyngtonie, nie wydaje się mieć związku z Lebron, która mieszka w Chicago, ani z hasłem. Obaj prawnicy twierdzą, że jeśli nakaz zaprzestania i zaniechania go nie odstraszy, obie strony mogą stanąć przed żmudną batalią prawną. Tymczasem Lebron powinna spieniężyć hasło w sposób, jaki chce.

Warto przeczytać!  FOO FIGHTERS ogłaszają nowy album „But Here We Are”, udostępniają singiel „Rescued”.

„Nie sądzę, żeby fakt, że nie ma jeszcze znaku towarowego, oznaczał, że marki przestaną kuć żelazo, póki gorące, i używać jej określenia” – powiedziała McGhee.

LeBron, która jest Portorykanką, w pełni wykorzystuje swoją nową sławę, publikując „skromne” treści sponsorowane na temat marki kosmetyków do włosów K18, zapowiadając potencjalną współpracę z Netflixem i pojawiając się w programie Jimmy’ego Kimmela z RuPaulem w roli gościa prowadzącego.

Ale jej zmagania z prawami autorskimi uwypuklają powszechny problem twórców treści, którzy stają się wirusowi i obserwują, jak inni wykorzystują ich oryginalne dzieła. W 2021 roku twórcy Black TikTok rozpoczęli strajk, aby zaprotestować przeciwko braku uznania ich tańców, twierdząc, że biali twórcy często otrzymywali więcej uwagi i lepsze traktowanie w aplikacji.

„W społeczności mniejszościowej istnieje luka informacyjna” – powiedział McGhee. „Nie brakuje talentów, ale brakuje informacji, a ludzie, którzy mają lepsze zasoby i głębsze kieszenie, lepiej wiedzą, jak wykorzystać trendy. W mojej firmie mówię moim klientom: jak tylko zauważysz, że twoja praca staje się popularna, musisz działać szybko i natychmiast złożyć wniosek o znak towarowy. W świecie prawniczym o wiele lepiej jest grać w ataku niż w obronie”.




Źródło