Zdrowie

Niskie trudności w uczeniu się w dzieciństwie i okresie dojrzewania zwiększają ryzyko wczesnego udaru, wynika z badania

  • 30 czerwca, 2024
  • 4 min read
Niskie trudności w uczeniu się w dzieciństwie i okresie dojrzewania zwiększają ryzyko wczesnego udaru, wynika z badania


Niedawne badanie wykazało, że niższe zdolności koncentracji i uczenia się w dzieciństwie i okresie dojrzewania mogą być powiązane z potrojeniem ryzyka wystąpienia udaru przed ukończeniem 50. roku życia. Udar występuje, gdy przepływ krwi do części mózgu jest zablokowany lub gdy pęka naczynie krwionośne w mózgu, co uniemożliwia mózgowi pobieranie tlenu i składników odżywczych. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o badaniu.

Niskie trudności w uczeniu się w dzieciństwie i okresie dojrzewania zwiększają ryzyko wczesnego udaru

A Udar dzieje się, gdy przepływ krwi do części mózgu jest zablokowany lub gdy pęka naczynie krwionośne w mózgu. Uniemożliwia to mózgowi uzyskanie tlenu i składników odżywczych, których potrzebuje, co prowadzi do obumarcia komórek mózgowych. Typowymi objawami udaru są nagłe osłabienie lub drętwienie twarzy, ręki lub nogi, szczególnie po jednej stronie ciała, dezorientacja, trudności z mówieniem lub rozumieniem mowy oraz trudności z widzeniem lub chodzeniem. Chociaż stan ten zwykle dotyka osoby starsze, może się zdarzyć każdemu.

Chociaż niższe zdolności umysłowe powiązano z większym ryzykiem rozwoju chorób sercowo-naczyniowych i metabolicznych, naukowcy stwierdzili, że dowody w tym zakresie są niespójne. W swojej analizie zespół badaczy, w tym badacze z Uniwersytetu Hebrajskiego, wykorzystał dane dotyczące ponad 17,4 lakh młodych Izraelczyków w wieku od 16 do 20 lat, zebrane w ramach oceny przed rozpoczęciem służby wojskowej.


Źródło

Warto przeczytać!  Obrazowanie odgrywa kluczową rolę w przypadkach udaru mózgu wśród młodszych pacjentów