Motoryzacja

Nissan radzi dealerom, aby sprzedawali samochody ze stratą

  • 9 maja, 2024
  • 4 min read
Nissan radzi dealerom, aby sprzedawali samochody ze stratą


Dealerzy mogą rabatować modele na rok 2024 nawet o 10 procent poniżej kwoty faktury.

Nissan Sentra z 2024 roku Nissan Sentra z 2024 roku

Średnia cena transakcyjna nowego samochodu nadal oscyluje wokół 47 000 dolarów. Producenci samochodów mieli przewagę na rynku dzięki ograniczeniom wywołanym pandemią, co skutkowało większym popytem niż podażą, ale teraz to już za nami. Zapasy nowych samochodów rosną, zwłaszcza w Nissanie, który dysponuje zapasami nowego metalu na prawie 100 dni. Firma ma nadzieję, że pozwolenie dealerom na sprzedaż modeli 2024 ze stratą pomoże w transporcie większej liczby egzemplarzy.

Notatka wysłana do dealerów i uzyskana przez Wiadomości motoryzacyjne ujawniło, że producent samochodów umożliwia swoim dealerom rabaty w ofercie na rok 2024 nawet o 10 procent poniżej faktury. Nissan prawdopodobnie chce zwolnić dużo miejsca, aby zrobić miejsce dla nadchodzących modeli na rok 2025, takich jak nowy Kicks. Dealerzy mogą nawet przecenić siedmioletnią Armadę drugiej generacji nawet o 15 procent.

„W ciągu ostatnich sześciu miesięcy zdaliśmy sobie sprawę, że Nissan nie jest zły” – powiedział dealer Soure Wiadomości motoryzacyjne. „Jeśli ktoś chce kupić samochód, odrzuca się ostrożność i po prostu zawiera umowę”.

Warto przeczytać!  Tesla otwiera pierwszą partię doładowań dla pojazdów elektrycznych innych niż Tesla
Warto przeczytać!  Producenci OEM i dealerzy samochodowi: wspólna pomoc konsumentom — Jessica Stafford

Problemy z zapasami Nissana pojawiają się miesiąc po ogłoszeniu przez producenta solidnych wyników sprzedaży w pierwszym kwartale. Po dobrym roku 2023 sprzedaż wzrosła o 8,5 procent w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku, ale firma odnotowała również wzrost sprzedaży flotowej. Nissan zakończył ubiegły rok przyzwoitym wzrostem sprzedaży o 22,2% w porównaniu z 2022 r., ale to nie wystarczyło, aby zmniejszyć zapasy.

Prawdopodobnie nie znajdziesz zniżki na mocne hity, takie jak GT-R, ani droższe wersje wyposażenia, takie jak Pathfinder Platinum z 2024 r. za 52 000 USD. Dealerzy powiedzieli JAKIŚ będą skupiać się na rabatach na wolno sprzedających się modelach i słabo wyposażonych poziomach wyposażenia. Przepraszam fanów supersamochodów.

Czytaj więcej


Źródło