Rozrywka

Nolan prezentuje materiał z „Oppenheimera” na CinemaCon

  • 27 kwietnia, 2023
  • 6 min read
Nolan prezentuje materiał z „Oppenheimera” na CinemaCon


Zdjęcie: Melinda Sue Gordon/Universal Pictures

Pod względem ambicji artystycznych i prezentacji przedpremierowych oba filmy nie mogłyby się bardziej różnić. Jeden, prestiżowy dramat, w dużej mierze nakręcony wokół rozmawiających mężczyzn w pokojach, został po cichu wprowadzony przez wybitnego twórcę kina, Christophera Nolana. Przybył przed 4-tysięczny tłum na CinemaCon w marynarce, kamizelce i krawacie, aby przedstawić niemal prawniczy argument na rzecz wszechobecnego społecznego znaczenia jego filmu Oppenheimeratytułowy temat: ojciec bomby atomowej, J. Robert Oppenheimer.

Drugi został wciągnięty, kopiąc i krzycząc, do świadomości publicznej przez grupę kaskaderów wykonujących salta w tył — kilku ninja walczyło shurikenami, jeden jeździł motocyklem tam iz powrotem po scenie CinemaConu, ciągnąc za sobą jakiegoś biedaka, dwóch spadało z dużej wysokości na gigantyczne materace piankowe (kiedy reżyser David Leitch wcisnął czerwony detonator TNT w kolorze wozu strażackiego), a jeszcze inny robi spinouty w mini-hot rod, wszystko w służbie wprowadzenia Jesienny facet: thriller kaskaderski z Ryanem Goslingiem, który ma się ukazać w marcu przyszłego roku.

Przedstawione przez przewodniczącą studia, Donnę Langley, Oppenheimera otworzyła prezentację planszową Universal Pictures w środę wieczorem i Jesienny facet sprowadził salę na dół prawie trzy godziny później, prawdopodobnie dwa najbardziej głośne tytuły, które zakończyły to, co wielu uczestników uznało za najbardziej zabawny – jeśli nie wręcz zabawny – panel konwentu do tej pory. Pomiędzy tymi filmami Jason Blum i reżyser David Gordon Green byli pod ręką, aby wzbudzić zainteresowanie Green’s Blumhouse Egzorcysta ponowne uruchomienie, Egzorcysta: Wierzący. Will Ferrell pojawił się tuliąc uroczego psa do kikuta w swojej komedii o sprośnych zwierzętach bezpańskie. Jack Black zaśpiewał porywającą wersję utworu „The Immigrant Song” Led Zeppelin jako wstęp do dramatycznej rekonstrukcji tego, czego widzowie mogą spodziewać się po Kung Fu Panda 4 (w przypadku braku rzeczywistego materiału filmowego). A Vin Diesel, ubrany w białą skórzaną kurtkę z wyraźnym czarnym X na plecach, wyłączył teleprompter, by wcielić się w mesjanistycznego ducha o tym, jak szybcy i wściekli franczyza w zasadzie zawdzięczała swoją długoletnią popularność obecnym właścicielom kin (ociężała gwiazda kina akcji wyjaśniła również swoją dziesiątą część, Szybki Xzostanie podzielony na dwie części, druga w 2025 r.).

Warto przeczytać!  Pamela Anderson szczegóły rozstania z Kid Rock i jego walki z Tommym Lee

Ale żaden z tych projektów nie pozostawił takiego wrażenia, z bardzo różnych powodów Jesienny facet I Oppenheimera zrobił.

Przede wszystkim dzięki znanej od dłuższego czasu najbardziej podstawowej specyfikacji projektu, uczestnicy CinemaConu znali już Oppenheimera byłby poważny jak zawał serca. Na podstawie książki Kai Birda i Martina J. Sherwina z 2005 roku Amerykański Prometeusz, w filmie biograficznym występuje Cillian Murphy, regularny Nolan, jako fizyk teoretyczny, który kierował Projektem Manhattan, tajnym przedsięwzięciem z czasów II wojny światowej, które opracowało pierwszą bombę atomową. Ale dla brytyjskiego filmowca stojącego za takimi przebojami jak Początek i Mroczny rycerz trylogii, historia naukowca jest czymś więcej niż tylko portalem do historii. „Nie znam bardziej dramatycznej opowieści o wyższych stawkach, zwrotach akcji i dylematach etycznych” — powiedział Nolan. „Czy ci się to podoba, czy nie, J. Robert Oppenheimer był najważniejszą osobą, jaka kiedykolwiek żyła. On stworzył świat, w którym żyjemy”.

„To były najwspanialsze umysły, które zdały sobie sprawę, że kiedy przyjechały przetestować pierwsze urządzenie, istniała możliwość, że nie mogą wykluczyć, że podpalą atmosferę i podpalą cały świat” – kontynuował. „I tak i tak idą naprzód i naciskają przycisk. Chciałem zabrać tam publiczność”.

Warto przeczytać!  Wpływ Taylor Swift na reklamę Cetaphil na Super Bowl 2024

Materiał filmowy CinemaCon ujawniony przez Nolana zaczyna się w czerni i bieli z nutą alarmu. Robert Downey Jr. jako Lewis Strauss z Komisji Energii Atomowej informuje Oppenheimera, wśród grupy ponurych mężczyzn siedzących przy stole, że Związek Radziecki niedawno zdetonował własne urządzenie nuklearne – i istnieją podejrzenia, że ​​może je przekazywać amerykański szpieg tajniki. „Rosjanie mają bombę” — mówi Downey. „Powinniśmy być o całe lata przed nimi. Co robiliście w Los Alamos?

Stamtąd akcja powraca w zrywach i zrywach do tajnych negocjacji prowadzących do ustanowienia Projektu Manhattan na zakurzonej równinie „pośrodku niczego”, z wąsatym Mattem Damonem, który pojawia się jako generał Leslie Groves, inżynier armii, który nadzorował konstrukcja bomby. „Czy mówimy, że jest szansa, że ​​naciskając ten przycisk, zniszczymy świat?” pyta jego postać.

„Szanse są bliskie zeru” – odpowiada Oppenheimer.

„Blisko zera? Zero by się przydało”.

Na drugim końcu kulturowego kontinuum Leitch, uznany choreograf akcji, który stał się reżyserem takich tytułów jak Pociąg kulowy, Deadpool 2 I Szybcy i wściekli przedstawiają: Hobbs i Shawwyjaśnił, co skłoniło go do przystosowania się Jesienny facet, tandetny, ale uwielbiany serial telewizyjny z lat 80., w którym Lee Majors gra kaskadera, który dorabia jako łowca nagród. „Byłem podekscytowany możliwością nakręcenia filmu, który przedstawiałby życie kaskaderów” — powiedział Leitch. „Byłem byłym kaskaderem, więc to było coś bardzo, bardzo mi bliskiego”.

W filmie Ryan Gosling wciela się w postać Colta Seaversa, genialnego kaskadera, który przeżywa ciężkie chwile po kontuzji na planie. Z blond lokami na śmieci i garderobą obciętych T-shirtów, zarabia na życie jako parkujący, dopóki kontakt z Hollywood (Hannah Waddington) nie wciągnie go z powrotem do biznesu katastrofy z propozycją nie do odrzucenia.

Warto przeczytać!  Richard Gere wraca do zdrowia po hospitalizacji z zapaleniem płuc na wakacjach

„Pójście w ślady Lee Majorsa było wielkim zaszczytem” — powiedział Gosling ze sceny CinemaCon, po czym wyjaśnił dylemat swojej postaci: „Złamał kręgosłup i odszedł z pracy. Zostawiła go dziewczyna. Zostaje wezwany z powrotem do pracy nad filmem, który reżyseruje jego dziewczyna — grana przez jedyną w swoim rodzaju Emily Blunt!

„To taki szok, że ktokolwiek zerwałby z… tobą!” Blunt żartował.

Nagranie z podglądu ujawniło postać Goslinga podczas pracy nad „kosmiczną operą” w różnych niesamowitych strojach: jako żołnierz w stroju wojskowym przypominającym strój Willema Dafoe z Pluton żołnierzy, skórzany kombinezon w stylu Wolverine’a, żółta marynarka w kształcie piłki tenisowej i T-shirt. Według Leitcha zdarzają się wraki samochodów i upadki koni — wszystkie praktycznie zastrzelone. Filmowiec grany przez Winstona Duke’a nazywa Colta „najlepszym kaskaderem, z jakim kiedykolwiek pracowałem w całej mojej karierze!” A w jednym utworze granym dla śmiechu, postać Blunta kieruje Goslinga, aby został podpalony i wędrował po zestawie w kółko, wielokrotnie spalany do ostrego w domniemanej zemście za „widmo” jej.

Centralny kryzys filmu pojawia się dzięki uprzejmości filmu w fikcyjnej gwieździe filmu, Ryderze (Aaron Taylor-Johnson), który zaginął, zmuszając Colta, by niechętnie został łowcą nagród. „Jeśli studia dowiedzą się, że zaginął, pierwszy film Jody będzie jej ostatnim” — informuje kaskader. „Znajdziesz Rydera, uratujesz film Jody. Odzyskasz miłość swojego życia”.

Widzieć wszystko


Źródło