Nominacje do nagród Tony 2024: pełna lista
Śledź nasze aktualizacje na żywo dotyczące nominacji do nagród Tony.
Nominatorzy do nagród Tony Awards nie mieli zbyt wiele czasu. W tym roku, w natłoku premier, w ciągu dziewięciu dni przed ostatecznym terminem kwalifikowalności otwarto 12 przedstawień na Broadwayu. (Aby się zakwalifikować, przedstawienie na Broadwayu musi zostać otwarte między 28 kwietnia 2023 r. a 25 kwietnia 2024 r.)
Niemniej jednak nominacje do nagrody Tonys 2024 zostały ogłoszone we wtorek rano w telewizji CBS oraz podczas transmisji na żywo przez zwycięzców nagrody Tony Jesse Tylera Fergusona (2022, „Take Me Out”) i Renée Elise Goldsberry (2016, „Hamilton”). Jeśli chodzi o osiągnięcia, 28 z 36 kwalifikujących się programów zdobyło co najmniej jedną nominację.
„Hell’s Kitchen” – na wpół autobiograficzny musical Alicii Keys i „Stereophonic” – sztuka Davida Adjmiego o zespole rockowym nagrywającym album studyjny, zdobyły po 13 nominacji do nagrody Tony, najwięcej ze wszystkich innych produkcji w tym roku. „Stereofonia” zatriumfowała także aktorsko zespołowo: pięciu z siedmiu wykonawców zostało wyróżnionych w nominacjach indywidualnych.
Aktorzy filmowi zostali docenieni za swoje role sceniczne: Daniel Radcliffe zdobył swoją pierwszą nominację do nagrody Tony swoim piątym przedstawieniem na Broadwayu, będącym wznowieniem „Merrily We Roll Along”; Jeremy Strong zdobył nominację za film „Wróg ludu”; Rachel McAdams za „Mary Jane”; i Sarah Paulson za „Właściwe”.
„Zwycięski Purlie”
Przeczytaj naszą recenzję.
Najlepsze odrodzenie muzyczne
„Kabaret”
Przeczytaj naszą recenzję.
„Gutenberg! Musical!”
Przeczytaj naszą recenzję.
„Wesoło jedziemy”
Przeczytaj naszą recenzję.
„Kim jest Tommy”
Przeczytaj naszą recenzję.
Najlepsza książka musicalu
Beka Brunstetter, „Notatnik”
Przeczytaj naszą funkcję.
Kristoffer Diaz, „Piekielna kuchnia”
Przeczytaj naszą recenzję.
Rick Eliza, „Woda dla słoni”
Przeczytaj naszą funkcję.
Adama Rapa i Justin Levine, „Obcy”
Przeczytaj naszą funkcję.
Shaina Taub, „Wystarczy”
Przeczytaj naszą funkcję.
Najlepszy aktor pierwszoplanowy w sztuce
Williama Jacksona Harpera, „Wujek Wania”
Przeczytaj naszą recenzję.
Leslie Odom Jr., „Zwycięski Purlie”
Przeczytaj nasz wywiad grupowy.
Liev Schreiber, „Wątpliwość”
Przeczytaj naszą recenzję.
Jeremy Strong, „Wróg ludu”
Przeczytaj naszą funkcję.
Michał Stuhlbarg, „Patrioci”
Przeczytaj naszą recenzję.
Najlepsza aktorka pierwszoplanowa w sztuce
Betsy Aidem, „Modlitwa za Republikę Francuską”
Przeczytaj naszą recenzję.
Jessica Lange, „Zabawa z mamą”
Przeczytaj naszą recenzję.
Rachel McAdams, „Maria Jane”
Przeczytaj nasz profil.
Sarah Paulson, „Odpowiedni”
Przeczytaj nasz wywiad grupowy.
Amy Ryan, „Wątpliwość”
Przeczytaj naszą recenzję.
Najlepszy aktor pierwszoplanowy w musicalu
Brody Grant, „Obcy”
Przeczytaj naszą funkcję.
Jonathan Groff, „Wesoło jedziemy”
Przeczytaj nasz wywiad grupowy.
Dorian Harewood, „Notatnik”
Przeczytaj naszą recenzję.
Brian d’Arcy James, „Dni Wina i Róż”
Przeczytaj naszą funkcję.
Eddiego Redmayne’a, „Kabaret”
Przeczytaj naszą recenzję.
Najlepsza pierwszoplanowa aktorka w musicalu
Eden Espinosa, „Łempicka”
Przeczytaj naszą recenzję.
Maleah Joi Moon, „Piekielna kuchnia”
Przeczytaj naszą funkcję.
Maryann Plunkett, „Notatnik”
Przeczytaj naszą recenzję.
Kelli O’Hara, „Dni Wina i Róż”
Przeczytaj naszą funkcję.
Gayle Rankin, „Kabaret”
Przeczytaj naszą recenzję.
Najlepszy aktor drugoplanowy w sztuce
Will Brill, „Stereofoniczny”
Przeczytaj naszą recenzję.
Eli Gelb, „Stereofoniczny”
Przeczytaj naszą recenzję.
Jima Parsonsa, „Zabawa z mamą”
Przeczytaj naszą recenzję.
Tomek Pecinka, „Stereofoniczny”
Przeczytaj naszą recenzję.
Corey Stoll, „Odpowiedni”
Przeczytaj naszą recenzję.
Najlepszy aktor drugoplanowy w musicalu
Roger Bart, „Powrót do przyszłości”
Przeczytaj naszą recenzję.
Joshua Boone, „Obcy”
Przeczytaj naszą funkcję.
Brandona Victora Dixona, „Piekielna kuchnia”
Przeczytaj naszą recenzję.
Sky Lakota-Lynch, „Obcy”
Przeczytaj naszą funkcję.
Daniel Radcliffe, „Wesoło jedziemy”
Przeczytaj naszą funkcję.
Steven Skybell, „Kabaret”
Przeczytaj naszą recenzję.
Najlepsza aktorka drugoplanowa w sztuce teatralnej
Quincy Tyler Bernstine, „Wątpliwość”
Przeczytaj naszą recenzję
Juliana Canfield, „Stereofoniczny”
Przeczytaj naszą recenzję.
Celia Keenan-Bolger, „Zabawa z mamą”
Przeczytaj naszą recenzję.
Sara Pidgeon, „Stereofoniczny”
Przeczytaj naszą recenzję.
Kara Młoda, „Zwycięski Purlie”
Przeczytaj nasz wywiad grupowy.
Najlepsza aktorka drugoplanowa w musicalu
Fasola Shoshana, „Piekielna kuchnia”
Przeczytaj naszą recenzję.
Bursztyn Iman, „Łempicka”
Przeczytaj naszą recenzję.
Nikki M. James, „Wystarczy”
Przeczytaj naszą recenzję.
Leslie Rodriguez Kritzer, „Spamlot”
Przeczytaj naszą recenzję.
Kecia Lewis, „Piekielna kuchnia”
Przeczytaj naszą recenzję.
Lindsay Mendez, „Wesoło jedziemy”
Przeczytaj naszą funkcję.
Bebe Neuwirth, „Kabaret”
Przeczytaj naszą recenzję.
Najlepsza reżyseria spektaklu
Daniel Aukin, „Stereofoniczny”
Przeczytaj naszą recenzję.
Anna Kauffman, „Maria Jane”
Przeczytaj naszą recenzję.
Kenny Leon, „Zwycięski Purlie”
Przeczytaj nasz wywiad grupowy.
Lila Neugebauer, „Odpowiedni”
Przeczytaj nasz wywiad grupowy.
Whitney White, „Afrykański warkocz włosów Jaji”
Przeczytaj nasz Notatnik Krytyka.
Najlepsza reżyseria musicalu
Maria Friedman, „Wesoło jedziemy”
Przeczytaj nasz profil.
Michael Greif, „Piekielna kuchnia”
Przeczytaj naszą recenzję.
Leigh Silverman, „Wystarczy”
Przeczytaj naszą recenzję.
Jessica Stone, „Woda dla słoni”
Przeczytaj naszą funkcję.
Danya Taymor, „Obcy”
Przeczytaj naszą funkcję.
Najlepszy projekt sceniczny spektaklu
kropki, „Wróg ludu”
kropki, „Odpowiedni”
Derek McLane, „Zwycięski Purlie”
David Zinn, „Afrykański warkocz włosów Jaji”
David Zinn, „Stereofoniczny”
Najlepszy projekt sceniczny musicalu
AMP z udziałem Tatiany Kahvegian, „Obcy”
Roberta Brila i Petera Nigriniego, „Piekielna kuchnia”
Tima Hatleya i Finna Rossa, „Powrót do przyszłości”
Przeczytaj naszą funkcję.
Riccardo Hernández i Peter Nigrini, „Łempicka”
Takeshi Kata, „Woda dla słoni”
Dawid Korins, „Tu leży miłość”
Tomek Scutt, „Kabaret”
Najlepszy projekt kostiumów do spektaklu
Dede Ayite, „Odpowiedni”
Dede Ayite, „Afrykański warkocz włosów Jaji”
Przeczytaj nasze kulisy.
Enver Chakartash, „Stereofoniczny”
Emilio Sosa, „Zwycięski Purlie”
David Zinn, „Wróg ludu”
Najlepszy projekt kostiumów do musicalu
Dede Ayite, „Piekielna kuchnia”
Linda Cho, „Wielki Gatsby”
David Izrael Reynoso, „Woda dla słoni”
Tomek Scutt, „Kabaret”
Paweł Tazewell, „Wystarczy”
Najlepszy projekt oświetlenia spektaklu
Izabela Byrd, „Wróg ludu”
Amith Chandrashaker, „Modlitwa za Republikę Francuską”
Jiyoun Chang, „Stereofoniczny”
Jane Cox, „Odpowiedni”
Natasza Katz, „Szary dom”
Najlepszy projekt oświetlenia musicalu
Brandon Stirling Baker, “Illinoise”
Izabela Byrd, „Kabaret”
Natasza Katz, „Piekielna kuchnia”
Bradley King i David Bengali, „Woda dla słoni”
Brian MacDevitt i Hana S. Kim, „Obcy”
Najlepszy projekt dźwiękowy spektaklu
Justin Ellington i Stefania Bulbarella, „Afrykański warkocz włosów Jaji”
Lea Gelpe, „Maria Jane”
Tom Gibbons, „Szary dom”
Bray Poor i Will Pickens, „Odpowiedni”
Ryana Rumery’ego, „Stereofoniczny”
Najlepszy projekt dźwiękowy musicalu
ML Dogg i Cody Spencer, „Tu leży miłość”
Kai Harada, „Wesoło jedziemy”
Nick Lidster, „Kabaret”
Garetha Owena, „Piekielna kuchnia”
Cody’ego Spencera, „Obcy”
Najlepsza oryginalna ścieżka dźwiękowa
Will Butler, „Stereofoniczny”
Przeczytaj naszą funkcję.
Adam Guettel, „Dni Wina i Róż”
Przeczytaj naszą recenzję.
Odrodzenie Jamestown i Justin Levine, „Obcy”
Przeczytaj naszą recenzję.
Davida Byrne’a i Grubas Szczupły, „Tu leży miłość”
Przeczytaj naszą funkcję.
Shaina Taub, „Wystarczy”
Przeczytaj naszą funkcję.
Najlepsza choreografia
Camille A. Brown, „Piekielna kuchnia”
Shana Carroll i Jessego Robba, „Woda dla słoni”
Przeczytaj naszą funkcję.
Ricka i Jeff Kuperman, „Obcy”
Annie B. Parson, „Tu leży miłość”
Justin Peck, “Illinoise”
Najlepsze orkiestracje
Timo Andres, “Illinoise”
Tomek Kitt i Adam Blackstone, „Piekielna kuchnia”
Will Butler i Justin Craig, „Stereofoniczny”
Przeczytaj naszą funkcję.
Justin Levine, Matt Hinkley i Jamestown Revival, „Obcy”
Jonathan Tunick, „Wesoło jedziemy”
Przeczytaj naszą funkcję.
Halina Bennet wniosła wkład w badania.