Sport

Norris atakuje, a Leclerc ma okropny wypadek na Węgrzech

  • 19 lipca, 2024
  • 4 min read
Norris atakuje, a Leclerc ma okropny wypadek na Węgrzech


Lando Norris z McLarena narzucił tempo na koniec drugiego treningu przed Grand Prix Węgier, ale Charles Leclerc wolał tę sesję zapomnieć.

Norris dotarł na metę o ćwierć sekundy szybciej niż trzykrotny mistrz Formuły 1 Max Verstappen z Red Bulla po skróconej serii jazdy na miękkich oponach, ponieważ zespoły były zmuszone zmienić plany po tym, jak Leclerc stracił 16 minut czasu wyścigu.

Już po 16 minutach godzinnej sesji na torze Hungaroring kierowca Ferrari, Leclerc, nieznacznie skrócił trasę na szybkim lewym zakręcie nr 4, a jego samochód SF-24 uderzył w ziemię tuż przy wejściu w zakręt, w wyniku czego prawa strona samochodu za bardzo najechała na krawężnik.

Samochód Leclerca, który nie był w formie na wyjściu, natychmiast wpadł w poślizg, w wyniku czego uderzył w barierę tylnym skrzydłem. Następnie odbił się i ponownie obrócił, po czym uderzył w barierę po raz drugi przednim lewym kołem.

Sesja została natychmiast przerwana czerwoną flagą, głównie w celu naprawy bariery, co doprowadziło do 16-minutowego opóźnienia. Jednak Leclerc stracił 45 minut kluczowego biegu, biorąc pod uwagę, że Ferrari mają w ten weekend zmienioną podłogę w nadziei na zakończenie słabej serii wyników.

Warto przeczytać!  Pokieruje nowym centrum o wysokich osiągach w Chennai Super Kings

W momencie incydentu Sergio Perez był niespodziewanym faworytem. Wystarczyło zaledwie pięć minut, aby pobić wiodący czas Carlosa Sainza na miękkich oponach z FP1, kierowca Red Bulla uzyskał czas 1:18,568 s na średnich oponach, zwłaszcza że temperatura toru była o 10 stopni niższa niż wcześniej tego dnia.

Podczas pierwszego okrążenia dnia, podczas pierwszego przejazdu na średnich oponach, po użyciu jednego zestawu miękkich opon w pierwszej sesji, Verstappen oświadczył, że jego hamulce „nie działają, nie gryzą”, co dało mu 0,645 s straty do Pereza.

Jedyną anomalią w początkowej fazie wyścigu był fakt, że duet McLaren Norris i Oscar Piastri używali twardych opon, podczas gdy reszta stawki używała żółtych pasków Pirelli. Norris przynajmniej trzymał się na dystansie, uzyskując siódmy najlepszy czas na początku.

Na kolejnym okrążeniu Verstappen zbliżył się na 0,156 s do Pereza, przesuwając duet z Mercedesa George’a Russella i Lewisa Hamiltona w dół klasyfikacji, na trzecie i czwarte miejsce na liście czasów.

Po wznowieniu sesji, gdy na oponach pośrednich stracono kluczowy czas, pozostałych 19 kierowców wyruszyło na opony miękkie, aby zrealizować niezbędną część planu przejazdu dla zespołów w tej sesji.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i udziałów, Wiadomości ekonomiczne i finansowe, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Live IPO News

Kiedy Norris wysunął się na prowadzenie z czasem 1:17,788 s, Zhou Guanyu i Perez ze Stake uniknęli tego, co mogło skończyć się koszmarnym zderzeniem.

Wychodząc z zakrętu 4, Zhou przeżył podobny moment jak Leclerc 20 minut wcześniej, gdy jego samochód wpadł w poślizg. W przeciwieństwie do Leclerca, który uderzył w barierę, Zhou o włos uniknął uderzenia w Pereza dzięki kocim reakcjom Meksykanina, który usunął się z drogi.

Zhou obwinił Pereza za to, że wyszedł z zakrętu na swojej linii, zmuszając go do naciśnięcia hamulców. Sędziowie jednak się z tym nie zgodzili, ponieważ incydent nie został zbadany.

Dłuższy bieg został wznowiony na ostatnie 15 minut, aby drużyny próbowały wrócić na właściwe tory.

Oczywiście, czasy prowadzenia nie uległy zmianie, a Sainz znalazł się tuż za Norrisem i Verstappenem, choć tracił do Brytyjczyka cztery dziesiąte sekundy.

Co ciekawe, od Sainza do 14. Estebana Ocona w jego samochodzie Alpine, różnica między 12 kierowcami wyniosła zaledwie pół sekundy.

Perez, który rozpaczliwie potrzebował mocnego weekendu, zajął czwarte miejsce, tym razem w samochodzie RB20, który nie miał tego samego pakietu ulepszeń co jego kolega z zespołu Verstappen, a jego samochód znajdował się za osłoną silnika i osłonami bocznymi.

Warto przeczytać!  Virat Kohli nazwany „czarnym charakterem” przez australijskich gwiazd, mówi BCCI „pożyczyło” Border-Gavaskar Trophy od Australii na 10 lat

Russell był 0,506 s z tyłu na piątym miejscu, za nim Kevin Magnussen w swoim Haasie, Hamilton, Daniel Ricciardo z RB, Alex Albon z Williamsa i Fernando Alonso w mocno przebudowanym Astonie Martinie. Dwukrotny mistrz F1 był 0,731 s w tyle na 10. miejscu.

Zhou, po swoim zapierającym dech w piersiach zbliżeniu, zamknął wyścig, tracąc 2,279 s do Norrisa, choć jechał na średnich oponach, po tym jak eksplozja na miękkich oponach zniweczyła jego szanse.

Widziałeś nasze rozdanie na Instagramie i Facebooku? Polub i zgarnij szansę na wygraną!

POLUB I WYGRAJ




Źródło