North Face grozi bojkotem kampanii reklamowej drag queen „Summer of Pride”.
Jen Smith, główna reporterka Dailymail.Com
13:35 25 maja 2023, aktualizacja 14:38 25 maja 2023
- North Face popiera kampanię: „Natura jest dla każdego”
- Konserwatyści szybko zbojkotowali markę: „Właśnie straciłeś klienta”
Po Bud Light i Target The North Face stał się najnowszą amerykańską marką, która spotkała się z bojkotem za promowanie Pride.
Reklama Summer of Pride firmy została opublikowana wczoraj na jej stronie na Instagramie i już wywołała gniew konserwatywnych konsumentów.
Reklama zawiera drag queen „Pattie Gonia”, która mówi konsumentom, aby „wyszli… na łono natury z nami!” i ogłaszając się „prawdziwymi homoseksualistami!”
„Cześć, to ja Patti Gonia – prawdziwy homoseksualista. Dziś jestem tutaj z North Face i jesteśmy tutaj, aby zaprosić cię do wyjścia… na łono natury z nami! Pattie – która wymienia zaimki jako „ona”, „on” i „oni”, mówi online.
„Natura pozwala ci być tym, kim jesteś, więc drugi rok z rzędu The North Face organizuje Summer of Pride razem z (oni/ona), aby uczcić Ciebie i wszystkie piękne sposoby, w jakie wychodzisz na zewnątrz”.
Marka wyemitowała podobną reklamę w zeszłym roku, w której Pattie Gonia powiedziała: „Natura pozwala ci być tym, kim jesteś… nawet gejem!
„Panie i panowie, serdecznie zapraszam was na letnie Pride z moimi przyjaciółmi w North Face. Podróżujemy przez całą Amerykę jako geje.
– Załóż buty i wyjdź… po naszej stronie! Do zobaczenia, bestie!
Mniej jednoznaczna niż „przyjazne wkładki kąpielówki” Targetu, kolekcja North Face „Outside Together” na rok 2023 obejmuje tęczowe koszulki i bluzy z kapturem dla nastolatków i dorosłych, a także szeroką gamę koców i sprzętu kempingowego.
Na Instagramie North Face powiedział, że stoi za kampanią.
„Dostrzegamy szansę, jaką nasza marka ma do kształtowania przyszłości outdooru i chcemy, aby ta przyszłość była bardziej akceptującym i kochającym miejscem.
„Współpracujemy z Pattie, ponieważ wierzymy, że przebywanie na świeżym powietrzu jest dla wszystkich” – czytamy w komentarzu ostrzegającym innych, że wszelkie szkodliwe uwagi zostaną usunięte.
Od wczorajszego debiutu reklamy akcje VF – spółki macierzystej The North Face – spadły o siedem procent.
Cel spadł o 11 procent od początku tygodnia.
W obliczu ogromnego sprzeciwu firma usunęła niektóre produkty powodujące największy chaos, w tym produkty brytyjskiego transpłciowego projektanta, którego koszulki widnieją pod hasłem „Szatan szanuje zaimki”.
Projektant, Erik Cullen, powiedział, że nie jest zły na Target za usunięcie jego pracy, jeśli oznaczało to zapewnienie bezpieczeństwa personelowi sklepu i konsumentom.
Dyrektor ds. komunikacji kryzysowej Target powiedział, że decyzja o wycofaniu niektórych artykułów Pride została podjęta w trosce o bezpieczeństwo personelu w obliczu „niestabilnych” zachowań klientów.
Nie odnotowano żadnych przypadków przemocy.
Większość skarg pochodzi od matek z TikTok i Twittera.
„Od czasu wprowadzenia tegorocznej kolekcji doświadczyliśmy zagrożeń wpływających na poczucie bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia członków naszego zespołu podczas pracy.
„Biorąc pod uwagę te niestabilne okoliczności, dostosowujemy nasze plany, w tym usuwamy elementy, które były w centrum najbardziej znaczących zachowań konfrontacyjnych” – powiedział wczoraj sprzedawca z Minneapolis.
Podczas gdy konserwatyści krytykowali detalistę nawet za wprowadzenie na rynek szeregu produktów Pride, Demokraci skrytykowali jego wycofanie.
Gubernator Kalifornii Gavin Newsom – który nadzoruje największy rynek Targetu – oskarżył firmę o „wyprzedawanie społeczności LGBTQ”.
„CEO Target, Brian Cornell, sprzedający społeczność LGBTQ+ ekstremistom, to prawdziwy przykład odwagi. To nie tylko kilka sklepów na południu.
„W całym kraju dochodzi do systematycznych ataków na społeczność gejowską. Obudź się Ameryko. To się nie kończy.
’Jesteś czarny? Jesteś Azjatą? Jesteś Żydem? Jesteś kobietą? Jesteś następny – powiedział wczoraj.