„Nowa era” Meta po zmianie Apple na iOS: „Firmy zachowują się bardziej jak twórcy”
![„Nowa era” Meta po zmianie Apple na iOS: „Firmy zachowują się bardziej jak twórcy”](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/Reels-Youthforia-770x470.jpg)
Dzięki wirusowemu różowi zmieniającemu kolor i podkładowi Pregame Primer marka makijażu Youthforia została nazwana „słynną marką kosmetyczną TikTok”. Filmy produktowe TikTok uzyskały ponad 1 milion wyświetleń, a hashtag marki ma ponad 33 miliony. Ma zaledwie rok i jest już dostępny w sklepie Ulta Beauty.
Pomimo sukcesu Youthforia na TikTok, założycielka i dyrektor generalna Fiona Chan dołączyła do wydarzenia Meta na początku tego miesiąca, aby pomóc zwiększyć potencjał swojej konkurencyjnej platformy, Instagram Reels. Powiedziała, że jeśli chodzi o sprzedaż, to właśnie Reels jest „źródłem treści organicznych o największej konwersji” dla marki.
Przychody z reklam Meta odniósł sukces w następstwie nowego wymogu zgody Apple na śledzenie danych. Teraz firma pracuje nad tym, aby pokazać markom, co można osiągnąć poprzez marketing na Instagramie i Facebooku przy radykalnie zmniejszonym śledzeniu danych. Podczas grudniowej dyskusji panelowej Zoom z prasą na ten temat firma zwróciła uwagę na Youthforię jako markę, która odniosła sukces na platformie.
„To zdecydowanie dynamiczny i pełen wyzwań czas dla firm” — powiedziała podczas przemówienia Katherine Shappley, wiceprezes grupy handlowej Meta. „Wiemy, że mierzenie kampanii stało się trudniejsze, a w wielu przypadkach wynika to z niedostatecznej liczby zgłoszeń z powodu zmian wprowadzonych przez Apple”.
Według badań przeprowadzonych przez Glossy, partnerską publikację Digiday, 42% specjalistów z agencji stwierdziło w trzecim kwartale, że są „pewni”, że Instagram „napędza marketingowy sukces ich klientów”. To mniej niż 49%, którzy mówili to samo w pierwszym kwartale tego roku. Platforma zajęła piąte miejsce wśród platform wzbudzających największe zaufanie w trzecim kwartale, spadając z trzeciego miejsca w pierwszym kwartale. Tymczasem Facebook utrzymywał się na drugim miejscu od pierwszego do trzeciego kwartału, a 51% wyrażało zaufanie do platformy.
W swoich wynikach finansowych za trzeci kwartał Meta odnotowała 4% spadek przychodów rok do roku w okresie lipiec-wrzesień. Po tym raporcie firma zwolniła w listopadzie 11 000 pracowników.
Nowe zasady Apple dotyczące prywatności w systemie iOS, które wymagają, aby aplikacje pytały użytkowników o zgodę przed śledzeniem ich danych, weszły w życie w kwietniu 2021 r. Według danych firmy Flurry, zajmującej się monetyzacją aplikacji, tylko około 25% użytkowników wyraża obecnie zgodę na śledzenie aplikacji.
Według Shappleya Meta definiuje okres po wejściu zmian w życie jako erę „bezpośredniego kontaktu ze społecznością”, kiedy „marki polegają na połączeniu strategii płatnych i organicznych”. Firma mocno zachęca marki do korzystania z Reels, podkreślając, że wykorzystanie Reels wzrosło o 50% w porównaniu z sześcioma miesiącami temu, przy 140 miliardach codziennych odtworzeń na Facebooku i Instagramie.
„Firmy zachowują się pod pewnymi względami bardziej jak twórcy i wykorzystują treści organiczne do pozyskiwania opinii od klientów” – powiedziała.
W przypadku Youthforia oznaczało to skupienie się na organicznych postach Reels, „niezależnie od tego, czy robimy to samodzielnie, czy za pośrednictwem klientów lub wpływowych osób, i uzupełniamy to reklamami” – powiedział Chan. A marka nadal korzysta z targetowania tam, gdzie może: na przykład, kiedy wprowadziła na rynek Credo Beauty i Ulta Beauty, wykorzystała geolokalizację, aby wyświetlać reklamy na Instagramie klientom w pobliżu lokalizacji sklepów.
Według współzałożycielki Rebecca Zhou w czerwcu tego roku, oprócz Youthforii, marka produktów do pielęgnacji ciała Soft Services również odnotowała większą sprzedaż z Reels niż TikTok.
Jednak przy ograniczonej dostępności danych marka skupiła się bardziej na samej treści, opierając się na wiadomościach na czacie na Instagramie w zakresie pomysłów na posty.
„Wiele naszych najbardziej angażujących reklam lub najskuteczniejszych reklam powstało dzięki pytaniom kierowanym przez społeczność” — powiedział Chan. Ponadto „Nasz rozwój nastąpił, gdy dzieliliśmy się czymś bardzo wyjątkowym, [like] dlaczego stworzyliśmy produkty lub przez jakie doświadczenia przechodziłem jako założyciel po raz pierwszy”.
Meta tworzy treści, które doradzają markom, jak dostosować strategie reklamowe do nowych zmian. Na przykład stworzył pięciopunktową listę najlepszych praktyk, które obejmują minimalizowanie wydatków na nowe zestawy reklam i większe inwestowanie w treści twórców. Kładzie również nacisk na korzystanie z funkcji zakupów społecznościowych, a także program Advantage +, który został zaprezentowany w sierpniu. Ta ostatnia wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatyzacji testowania reklam nawet 150 kombinacji kreacji jednocześnie.
„Bardzo skupiliśmy się na inwestowaniu w technologię, uczenie maszynowe i technologie zwiększające prywatność, co pomaga nam dostarczać ludziom lepsze reklamy przy mniejszym zużyciu danych” — powiedział Shappley. Dodała, że Meta „zamknęła lukę w zgłaszaniu niedostatecznych zgłoszeń ze względu na zmiany iOS z 15% we wrześniu ubiegłego roku… do około 8%”.