Marketing

„Nowa era” Meta po zmianie Apple na iOS: „Firmy zachowują się bardziej jak twórcy”

  • 2 stycznia, 2023
  • 5 min read
„Nowa era” Meta po zmianie Apple na iOS: „Firmy zachowują się bardziej jak twórcy”


Dzięki wirusowemu różowi zmieniającemu kolor i podkładowi Pregame Primer marka makijażu Youthforia została nazwana „słynną marką kosmetyczną TikTok”. Filmy produktowe TikTok uzyskały ponad 1 milion wyświetleń, a hashtag marki ma ponad 33 miliony. Ma zaledwie rok i jest już dostępny w sklepie Ulta Beauty.

Pomimo sukcesu Youthforia na TikTok, założycielka i dyrektor generalna Fiona Chan dołączyła do wydarzenia Meta na początku tego miesiąca, aby pomóc zwiększyć potencjał swojej konkurencyjnej platformy, Instagram Reels. Powiedziała, że ​​jeśli chodzi o sprzedaż, to właśnie Reels jest „źródłem treści organicznych o największej konwersji” dla marki.

Przychody z reklam Meta odniósł sukces w następstwie nowego wymogu zgody Apple na śledzenie danych. Teraz firma pracuje nad tym, aby pokazać markom, co można osiągnąć poprzez marketing na Instagramie i Facebooku przy radykalnie zmniejszonym śledzeniu danych. Podczas grudniowej dyskusji panelowej Zoom z prasą na ten temat firma zwróciła uwagę na Youthforię jako markę, która odniosła sukces na platformie.

„To zdecydowanie dynamiczny i pełen wyzwań czas dla firm” — powiedziała podczas przemówienia Katherine Shappley, wiceprezes grupy handlowej Meta. „Wiemy, że mierzenie kampanii stało się trudniejsze, a w wielu przypadkach wynika to z niedostatecznej liczby zgłoszeń z powodu zmian wprowadzonych przez Apple”.

Warto przeczytać!  Wilgotny pył Elysian Brewing pachnie jak marihuana

Według badań przeprowadzonych przez Glossy, partnerską publikację Digiday, 42% specjalistów z agencji stwierdziło w trzecim kwartale, że są „pewni”, że Instagram „napędza marketingowy sukces ich klientów”. To mniej niż 49%, którzy mówili to samo w pierwszym kwartale tego roku. Platforma zajęła piąte miejsce wśród platform wzbudzających największe zaufanie w trzecim kwartale, spadając z trzeciego miejsca w pierwszym kwartale. Tymczasem Facebook utrzymywał się na drugim miejscu od pierwszego do trzeciego kwartału, a 51% wyrażało zaufanie do platformy.

W swoich wynikach finansowych za trzeci kwartał Meta odnotowała 4% spadek przychodów rok do roku w okresie lipiec-wrzesień. Po tym raporcie firma zwolniła w listopadzie 11 000 pracowników.

Nowe zasady Apple dotyczące prywatności w systemie iOS, które wymagają, aby aplikacje pytały użytkowników o zgodę przed śledzeniem ich danych, weszły w życie w kwietniu 2021 r. Według danych firmy Flurry, zajmującej się monetyzacją aplikacji, tylko około 25% użytkowników wyraża obecnie zgodę na śledzenie aplikacji.

Według Shappleya Meta definiuje okres po wejściu zmian w życie jako erę „bezpośredniego kontaktu ze społecznością”, kiedy „marki polegają na połączeniu strategii płatnych i organicznych”. Firma mocno zachęca marki do korzystania z Reels, podkreślając, że wykorzystanie Reels wzrosło o 50% w porównaniu z sześcioma miesiącami temu, przy 140 miliardach codziennych odtworzeń na Facebooku i Instagramie.

Warto przeczytać!  Jak zamienić osoby, które wydają pieniądze na wakacje, w lojalnych klientów dzięki własnym danym | Matterkind | Otwórz mikrofon

„Firmy zachowują się pod pewnymi względami bardziej jak twórcy i wykorzystują treści organiczne do pozyskiwania opinii od klientów” – powiedziała.

W przypadku Youthforia oznaczało to skupienie się na organicznych postach Reels, „niezależnie od tego, czy robimy to samodzielnie, czy za pośrednictwem klientów lub wpływowych osób, i uzupełniamy to reklamami” – powiedział Chan. A marka nadal korzysta z targetowania tam, gdzie może: na przykład, kiedy wprowadziła na rynek Credo Beauty i Ulta Beauty, wykorzystała geolokalizację, aby wyświetlać reklamy na Instagramie klientom w pobliżu lokalizacji sklepów.

Według współzałożycielki Rebecca Zhou w czerwcu tego roku, oprócz Youthforii, marka produktów do pielęgnacji ciała Soft Services również odnotowała większą sprzedaż z Reels niż TikTok.

Jednak przy ograniczonej dostępności danych marka skupiła się bardziej na samej treści, opierając się na wiadomościach na czacie na Instagramie w zakresie pomysłów na posty.

„Wiele naszych najbardziej angażujących reklam lub najskuteczniejszych reklam powstało dzięki pytaniom kierowanym przez społeczność” — powiedział Chan. Ponadto „Nasz rozwój nastąpił, gdy dzieliliśmy się czymś bardzo wyjątkowym, [like] dlaczego stworzyliśmy produkty lub przez jakie doświadczenia przechodziłem jako założyciel po raz pierwszy”.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa Gucci i 4P (aktualizacja 2023)

Meta tworzy treści, które doradzają markom, jak dostosować strategie reklamowe do nowych zmian. Na przykład stworzył pięciopunktową listę najlepszych praktyk, które obejmują minimalizowanie wydatków na nowe zestawy reklam i większe inwestowanie w treści twórców. Kładzie również nacisk na korzystanie z funkcji zakupów społecznościowych, a także program Advantage +, który został zaprezentowany w sierpniu. Ta ostatnia wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatyzacji testowania reklam nawet 150 kombinacji kreacji jednocześnie.

„Bardzo skupiliśmy się na inwestowaniu w technologię, uczenie maszynowe i technologie zwiększające prywatność, co pomaga nam dostarczać ludziom lepsze reklamy przy mniejszym zużyciu danych” — powiedział Shappley. Dodała, że ​​Meta „zamknęła lukę w zgłaszaniu niedostatecznych zgłoszeń ze względu na zmiany iOS z 15% we wrześniu ubiegłego roku… do około 8%”.


Źródło