Technologia

Nowa integracja PlayStation z Discordem to kluczowy krok w realizacji marzenia o grach międzyplatformowych – Ars Technica

  • 10 marca, 2023
  • 7 min read
Nowa integracja PlayStation z Discordem to kluczowy krok w realizacji marzenia o grach międzyplatformowych – Ars Technica


Międzyplatformowy czat głosowy pojawił się na PlayStation 5.
Powiększać / Międzyplatformowy czat głosowy pojawił się na PlayStation 5.

Samuela Aksona

W tym tygodniu Sony wprowadziło obsługę czatu głosowego Discord na konsolach PlayStation 5, po raz pierwszy opcja połączeń głosowych w całym systemie operacyjnym innej firmy jest dostępna na konsolach Sony.

Wcześniej użytkownicy PlayStation 5 mogli wyświetlać, w jaką grę aktualnie grają, na swoich profilach Discord, ale nie mogli komunikować się z innymi graczami bez korzystania z telefonów, tabletów lub komputerów.

Wdrożenie odbywa się podobnie jak na konsolach Xbox firmy Microsoft zeszłej jesieni. Połączenia głosowe Discord były od dawna dostępne na komputerach PC, Mac, iOS i Android. Jedyną dużą odstającą platformą do gier jest Nintendo Switch.

Dzięki obsłudze komputerów PC, Xbox i PlayStation Discord ma szansę stać się usługą Voice-over-IP dla wieloplatformowych gier wieloosobowych, które po raz pierwszy zaczęły się rozwijać w kierunku wszechobecności w ciągu ostatnich kilku lat .

Jest to oczywiście świetne dla Discorda jako platformy i firmy – i byłoby wspaniale zobaczyć konkurencyjne usługi, aby Discord nie miał monopolu na tego rodzaju funkcje.

To powiedziawszy, nawet osiągnięcie tego tylko przez jedną usługę jest wielkim dobrodziejstwem dla zwolenników gry międzyplatformowej i znakiem, że krajobraz gier wieloosobowych bardzo różni się od poprzedniej generacji konsol.

Marzenie o grze krzyżowej

Gracze gier online prosili o możliwość grania ze znajomymi na różnych platformach przez co najmniej dwie dekady, ale była to długa, wyboista droga, aby dojść do punktu, w którym marzenie jest bliskie rzeczywistości.

Oczywiście na przestrzeni lat zdarzały się przypadki odstające. Sega Dreamcast, który został wprowadzony na rynek w 1998 roku, wziął kilka ciosów w grę międzyplatformową, a twórcy gier współpracowali z Microsoftem, aby połączyć graczy Dreamcast i Windows PC w grach takich jak Quake 3 Arena I Gwiazda fantazji online.

Nie za długo potem Final Fantasy XI trafiła na pierwsze strony gazet w 2002 roku, oferując grę międzyplatformową między graczami na PlayStation 2 i PC.

Warto przeczytać!  Samsung wprowadzi niedrogie składane urządzenie z serii Galaxy A: raport

Prezes Valve, Gabe Newell, wziął udział w konferencji prasowej Sony E3, aby to ogłosić Portal 2 pojawi się na PlayStation 3 i że będzie zawierał grę międzyplatformową z PC. Tak grałem Portal 2tryb współpracy; Grałem na PS3 ze znajomym, który grał na Steamie na swoim komputerze do gier.

Microsoft spędził wiele lat na stopniowym rozszerzaniu opcji cross-play między konsolami Xbox i komputerami z systemem Windows w grach takich jak Minecraft lub franczyzy Forza.

Ale do niedawna cross-play między platformami konsolowymi praktycznie nie istniał. Niezależnie od tego, która platforma konsolowa była liderem sprzedaży w danej generacji, miała silny czynnik zniechęcający do jej wspierania. Jeśli Sony pozwoliło graczom PlayStation 4 grać ze znajomymi na Xbox One, część efektu kuli śnieżnej dominacji konsoli na rynku została zmniejszona, ponieważ społeczna potrzeba zakupu PS4 zamiast Xbox One była mniejsza. To samo dotyczyło (przynajmniej na początku) dominującej konsoli Xbox 360 Microsoftu i słabszego PS3.

Aby to przełamać, ostatecznie potrzeba było gry tak ogromnej, tak popularnej, tak absurdalnie duchowej, że nawet w swojej dominującej pozycji w ciągu ostatnich kilku lat Sony nie miało innego wyjścia, jak tylko się zgodzić: Epic Games Fortnite. Popularność gry w połączeniu z kontrowersyjnym, szczerym aktywizmem szefa Epic, Tima Sweeneya, oraz wykalkulowanymi wysiłkami Microsoftu mającymi na celu podważenie pozycji Sony za pomocą komunikatów i zasad zorientowanych na konsumentów, skłoniły Sony do zmiany melodii.

Warto przeczytać!  Aktualizacja zabezpieczeń z marca 2023 r. zostanie wdrożona na obsługiwanych telefonach Pixel wraz z systemem Android 13 QPR2

Jednak, żeby było jasne, nie wszystko zostało rozwiązane dla programistów i graczy w tym momencie; później ujawniono, że Epic musiał zapłacić Sony za zaoferowanie gry międzyplatformowej Fortnite aby zrekompensować związane z tym straty Sony.

Fortnite nie był pierwszym i jedynym tytułem cross-play, ale otworzył wrota jak nigdy dotąd. Chociaż Sony nie zapewniło wszystkim programistom łatwych w użyciu narzędzi i interfejsów API ułatwiających rozgrywkę międzyplatformową, zaczęło grać ładnie z rosnącą listą programistów, którzy mogli nalegać, w szczególności z Activision Call of Duty.

Teraz więcej niż kiedykolwiek gier — dużych i małych — umożliwia rozgrywkę międzyplatformową, nawet między konsolami PlayStation i Xbox. To wciąż nie jest większość nowych gier, ale trend zmierza w tym kierunku.

Dylemat czatu głosowego

Posiadanie większej liczby opcji jest dobrodziejstwem dla losowych lobby graczy, którzy się nie znają, ale gracze, którzy się znają i chcą regularnie spędzać czas na czacie głosowym podczas gry, w większości przypadków lepiej trzymali się jednej platformy, ponieważ to uniwersalna usługa Voice-over-IP działająca na każdej platformie.

Na przykład moja żona i ja rozpoczęliśmy cotygodniową noc grania z jej bratem i trzema naszymi przyjaciółmi w środku kwarantanny związanej z pandemią w 2020 r., aby uzyskać jakiś – jakikolwiek – kontakt społeczny.

Zaczęliśmy od zabawy Minecraft: Edycja Bedrock i nic więcej, ponieważ nasza szóstka była rozrzucona po PC, PlayStation i Xboksie, i była to jedna z bardzo małej liczby gier, które oferowały prawdziwą grę międzyplatformową we wszystkich. Od tego czasu rozszerzyliśmy działalność na inne gry, w miarę jak pojawiło się więcej opcji gry międzyplatformowej. Ale ci z nas, którzy grali na konsoli, musieli łączyć się z Discordem na swoich smartfonach i zmniejszać głośność gry (aby nie przeciekała), podczas gdy rozmawiali przez telefon.

Warto przeczytać!  Oppo Find N2 Flip vs Samsung Galaxy Z Flip 4: szczegółowe porównanie specyfikacji

Technicznie zadziałało, ale było to naprawdę kłopotliwe i okazało się szczególnie nieoptymalne, gdy zaczęliśmy grać w konkurencyjne gry, takie jak Overwatch 2w których ważne są sygnały dźwiękowe.

Mam komputer do gier i zwykle gram w to w cotygodniowym gronie, ale w przypadku niektórych gier albo wolę grać na konsoli, albo nie chcę ponownie płacić za to na komputerze, ponieważ kupiłem już grę na konsoli zanim zgodziliśmy się w to zagrać. W jednej z takich sytuacji kiedyś założyłem słuchawki douszne podłączone do telefonu w moim nausznym zestawie słuchawkowym PlayStation, mówiąc do mikrofonu telefonu, aby uzyskać pełny zakres dźwięku – rozwiązanie tak absurdalnie zawiłe, że musiałem dokładnie przemyśleć, jak sformułować proces wyraźnie.

Teraz, gdy Discord jest na wszystkich trzech platformach, z których korzysta sześciu członków naszej cotygodniowej grupy gier, tego rodzaju głupoty odejdą w przeszłość. Jestem pewien, że nie jesteśmy jedyną taką grupą. Na przykład istnieją Final Fantasy XIV gildie zarówno graczy PlayStation, jak i graczy na PC, ale gra nie oferuje rozwiązania czatu głosowego w grze. To gra, która wymaga szczegółowej komunikacji między członkami drużyny i często w tempie, w którym pisanie na klawiaturze nie wystarczy, więc gracze PlayStation w tej grze od lat wybierają konfiguracje równie absurdalne, jak ta, którą właśnie opisałem.

To powiedziawszy, nie jest wspaniale, jeśli Discord jest jedynym sklepem w mieście o takim zasięgu. Konkurencja tworzy lepsze produkty i stawia konsumentów w lepszej sytuacji, a ja chciałbym zobaczyć, jak alternatywa robi postępy. Biorąc pod uwagę, że czat głosowy na konsolach jest samą definicją zamkniętej platformy, a także biorąc pod uwagę już ugruntowaną dominację Discord w komunikacji w grach, będzie to ciężka bitwa dla każdego nowicjusza.


Źródło