Marketing

Nowe badania odkrywają prawdziwy wpływ natywnych filmów

  • 4 marca, 2024
  • 6 min read
Nowe badania odkrywają prawdziwy wpływ natywnych filmów


Wszyscy znamy siłę marketingu wideo

Istnieje jednak imponująca strategia, którą Twoja marka może przeoczyć: natywne reklamy wideo. Reklamy te wyświetlają się płynnie obok treści organicznych w witrynach wydawców. Firma Kantar zajmująca się analizą danych i doradztwem w zakresie marki opublikowała niedawno wyniki badania dotyczącego wpływu natywnych reklam wideo na marketing mix marki. Wyniki potwierdziły, że dodanie natywnych reklam wideo do miksu marketingowego zwiększa ogólny wpływ wielokanałowych kampanii reklamowych online.

Tutaj przyjrzymy się odkryciom Kantara bardziej szczegółowo.

Rozwój marketingu wideo

W ostatnich latach wideo szybko stało się jednym z najskuteczniejszych formatów content marketingu. Według światowych badań Wyzowl, 86% ankietowanych marketerów wykorzystuje wideo w swoim marketingu mix. Spośród nich 93% stwierdziło, że wideo pomogło im zwiększyć świadomość marki, a 81% stwierdziło, że wideo bezpośrednio pomogło im zwiększyć sprzedaż.

Marketing wideo jest najczęściej spotykany na stronach internetowych, platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram, oraz platformach wideo, takich jak YouTube. Ostatnio coraz więcej marek wskakuje na trend reklamy natywnej, przedstawiając swoje produkty i przekaz bardziej wrażliwym odbiorcom w kontekście premium. W przypadku reklam natywnych reklamy wideo mają większe znaczenie kontekstowe — są wyświetlane obok treści o podobnej tematyce za pośrednictwem otwartych kanałów internetowych, takich jak witryny z wiadomościami i wydawcy.

Jednak prawdziwa siła tkwi w zastosowaniu wszystkich tych strategii razem, a nie tylko jednej. Właśnie to odkrył Kantar.

Badanie wielokanałowego wpływu marki Kantar

Kantar przetestował wpływ ekspozycji na reklamę wideo online w wielu kanałach mediów cyfrowych: natywnej platformie reklamowej, platformie społecznościowej i platformie do strumieniowego przesyłania wideo.

Warto przeczytać!  Rynek rozwiązań Secure Web Gateway (SWG) rozkwitnie dzięki imponującemu CAGR +19% do 2030 r. |Perimeter 81, Zscaler, Cisco Umbrella

W tym celu w badaniu wykorzystano Kantar Context Lab, rozwiązanie firmy Kantar do pomiaru efektywności reklam. Dwie grupy respondentów miały kontakt z kampanią reklamową na różnych platformach, obejmującą kombinację ekspozycji z platform natywnych i społecznościowych oraz platform natywnych i wideo. Reklamom wideo wyświetlono kilka dopasowanych grup dorosłych, a każda grupa znajdowała się w określonym miejscu i na określonej platformie cyfrowej. W badaniu dobrana grupa kontrolna nie miała kontaktu z reklamami wideo.

Następnie Kantar porównał różnice w świadomości i predyspozycjach w każdej grupie narażonej w porównaniu z grupą kontrolną. Ujawniło to wpływ ekspozycji reklam wideo na każde cyfrowe miejsce docelowe i platformę.

Co wykazało badanie

Badanie wykazało, że dodanie natywnego wideo do miksu marketingowego miało trzy krytyczne skutki: wzrost świadomości marki, większą przychylność i zainteresowanie marką i jej wizerunkiem, a także jeszcze większe zaangażowanie w połączeniu z innymi kanałami marketingu wideo, takimi jak platformy społecznościowe i wideo .

1.) Dodanie natywnego wideo do miksu marketingowego poprawiło świadomość marki o 25%

Dodanie natywnych reklam wideo do kampanii zwiększających świadomość marki zapewniło znaczny wzrost w porównaniu z grupą kontrolną. W badaniu zmierzono trzy typy świadomości marki:

  • Najwyższa świadomość marki: Czy marka jako pierwsza przychodzi na myśl, gdy myślimy o firmach w swojej kategorii?
  • Całkowita niewspomagana świadomość: Czy marka w ogóle przychodzi na myśl, gdy myślimy o firmach w swojej kategorii?
  • Świadomość reklam online: Czy uczestnik pamięta, że ​​widział reklamę?
Warto przeczytać!  Niva Bupa's Nimish Agrawal na temat uproszczenia złożoności marketingu ubezpieczenia zdrowotnego

W każdym przypadku świadomość wzrosła, gdy uczestnicy mieli kontakt z natywnymi reklamami wideo. W grupie z trzema ekspozycjami na natywne reklamy wideo 33% uczestników wykazało się najwyższą świadomością – w porównaniu z zaledwie 14% w grupie kontrolnej. Kiedy natywne reklamy wideo połączono z reklamami wideo na platformach społecznościowych, świadomość top-of-mind wzrosła do 49%.

2.) Natywne reklamy wideo zwiększyły przychylność, zainteresowanie i wizerunek marki

Uczestnikom zadano pytania dotyczące przychylności marki i jej zainteresowania, takie jak:

  • czy kochają tę markę
  • czy marka lepiej niż inne zaspokaja ich potrzeby
  • czy uważają daną markę za inną od innych marek
  • czy marka wyznacza trendy w swojej kategorii

W każdym przypadku uczestnicy, którzy mieli kontakt z natywnymi reklamami wideo, zareagowali bardziej przychylnie niż uczestnicy, którzy mieli kontakt z reklamami na platformach społecznościowych lub wideo. Na przykład 59% uczestników, którzy mieli kontakt z natywną reklamą wideo, wyraziło przychylność dla marki, w porównaniu z 50% w przypadku ekspozycji na platformach społecznościowych i 51% w przypadku ekspozycji na platformach wideo.

3.) Wielokanałowe kampanie wideo charakteryzowały się większym zaangażowaniem niż kampanie jednokanałowe

Kampanie zawierające natywne reklamy wideo uzyskały większe zaangażowanie widzów niż kampanie, które wielokrotnie wyświetlały ten sam film na tej samej platformie.

Uczestnicy, którzy mieli kontakt z reklamami wielokanałowymi, obejrzeli większy procent filmu reklamowego na platformach społecznościowych i wideo. Przykładowo w grupie, która miała kontakt wyłącznie z reklamami na platformie społecznościowej, uczestnicy obejrzeli średnio 51% reklamy. Liczba ta wzrosła do 58%, gdy uczestnicy mieli kontakt z reklamą także za pośrednictwem platformy reklamy natywnej.

Warto przeczytać!  10 strategii marketingowych e-commerce dla Twojej firmy

Dodatkowo, więcej uczestników obejrzało całą reklamę zarówno na platformie społecznościowej, jak i wideo, po tym jak zetknęli się z reklamami natywnymi. Coraz więcej widzów włączyło dźwięk na platformie społecznościowej po zetknięciu się z reklamami natywnymi.

Studium przypadku: Sony zwiększa wydajność po włączeniu natywnego wideo

Przyjrzyjmy się studium przypadku marki, która wykorzystała natywne reklamy wideo, aby osiągnąć swoje cele biznesowe: Sony Pictures Entertainment Tajlandia.

Firma Sony Pictures Entertainment (SPE) Tajlandia chciała promować zwiastuny filmów i zwiększyć sprzedaż biletów na trzy nadchodzące filmy: Spider-Man, Venom i Goosebumps. Firma zaczęła od strategii jednokanałowej wykorzystującej filmy w mediach społecznościowych.

Chociaż widzieli przyzwoite wyniki, chcieli większego wpływu. Zespół zdecydował się dodać do swojego zestawu marketingowego natywne wideo, kierując reklamy na użytkowników tabletów i urządzeń mobilnych w Bangkoku. Do końca kampanii natywna kampania wideo przyniosła 194 000 ukończonych wyświetleń wideo i 411 000 wyświetleń, oprócz tych w mediach społecznościowych.

Zróżnicuj swój miks marketingowy dzięki reklamom wideo i uzyskaj większe zaangażowanie we wszystkich kanałach

Badanie Kantar wykazało, że natywne reklamy wideo wzmacniają wpływ kampanii reklamowych w trzech kluczowych obszarach:

  • Świadomość marki
  • Przychylność, zainteresowanie i wizerunek marki
  • Zaangażowanie widzów

Jeśli używasz reklam wideo do promowania swojej marki, ale nie próbowałeś wykorzystać natywnego wideo, teraz jest czas, aby dodać ten kanał do swojej strategii kampanii. Według danych istnieje duża szansa, że ​​zobaczysz pozytywne rezultaty.


Źródło