Motoryzacja

Nowe badania wskazują najlepsze (i najgorsze) obszary do napędzania pojazdów elektrycznych

  • 29 lutego, 2024
  • 3 min read
Nowe badania wskazują najlepsze (i najgorsze) obszary do napędzania pojazdów elektrycznych


Pojazdy elektryczne są stosowane w USA na różnym poziomie, a sprzedaż często zależy od czynników lokalnych, w tym infrastruktury, gęstości zaludnienia i poziomu dochodów.

Niedawno platforma analizy danych motoryzacyjnych iSeeCars.com określiła, które obszary metropolitalne w USA najlepiej nadają się dla pojazdów elektrycznych, a także te, w których panują najmniej korzystne warunki, dając branży ważny wgląd w lokalną dynamikę wpływającą na rynek.

Dzięki wysiłkom firm zajmujących się ładowaniem, producentów samochodów, dealerów i prawodawców w ciągu ostatniego roku Ameryka Północna jako całość bardziej zaakceptowała pojazdy elektryczne, ale niektóre obszary dostosowały się szybciej niż inne. Tempo, w jakim regiony rozbudowywały swoją lokalną infrastrukturę ładowania, było szczególnie zróżnicowane. Zdecydowanie najwięcej publicznych ładowarek nabyło Los Angeles, które w 2023 r. obsługuje 21 537 placówek. Na drugim i trzecim miejscu znajdują się San Francisco i Nowy Jork, które obsługują odpowiednio 15 874 i 8903 jednostek.

Tymczasem południowe stany należą do najwolniejszych w zwiększaniu liczby instalacji ładowania. W 2023 r. w Louisville było najmniej lokali spośród wszystkich regionów zbadanych przez iSeeCars, obsługujących zaledwie 412 punktów sprzedaży. Birmingham i Milwaukee były tylko nieznacznie lepsze, posiadając odpowiednio zaledwie 428 i 455 stacji.

Warto przeczytać!  Edmunds odkrywa niskie wskaźniki lojalności wobec marki, Rivian przyjmuje standard ładowania pojazdów elektrycznych Tesli, były dyrektor generalny Ghosn pozywa Nissana za 1 miliard dolarów

Chociaż liczba stacji różni się w zależności od regionu, dostępność ładowania zależy przede wszystkim od faktycznej liczby kierowców na danym obszarze. W związku z tym miasto z niewielką liczbą ładowarek i kilkoma właścicielami samochodów może faktycznie lepiej zaspokajać długoterminowe potrzeby swoich mieszkańców niż miasto, które już boryka się z ogromną podażą, ale równie ogromnym popytem. Chociaż zdecydowanie najwięcej jednostek znajduje się w Los Angeles, ma tylko jedną ładowarkę na 724 mieszkańców, co czyni go trzecim najbardziej przyjaznym obszarem dla kierowców pojazdów elektrycznych. Najlepszym miejscem do obsługi takich samochodów jest właściwie San Francisco, które na jedną ładowarkę przypada zaledwie 412 mieszkańców.

Z drugiej strony obszary Milwaukee, Birmingham i Cleveland-Akron charakteryzowały się najgorszym w USA stosunkiem liczby mieszkańców do liczby ładowarek, wynoszącym odpowiednio 4230, 3936 i 3906 jednostek na kierowcę. Louisville, mimo że ma najmniejszą liczbę stacji, zajęło czwarte od końca miejsce pod względem przyjazności dla pojazdów elektrycznych, obsługując jedną ładowarkę na 3807 mieszkańców.

Kolejnym ważnym wnioskiem z badania przeprowadzonego przez iSeeCars.com jest to, że chociaż niektóre miasta znacznie mniej niż inne wspierają samochody zasilane akumulatorami, wiele obszarów o najmniejszej liczbie ładowarek odnotowuje również najwyższy poziom wzrostu. W San Antonio, Houston, Birmingham i Cleveland liczba ładowarek wzrosła w 2023 r. o około 30% w porównaniu z rokiem poprzednim. Dla porównania Los Angeles odnotowało jedynie 14,6% wzrostu.

Warto przeczytać!  Spostrzeżenia Savannah Simms na temat branży motoryzacyjnej

Te dane ilustrują fakt, że chociaż pojazdy elektryczne mogą być odpowiednią opcją dla wielu kierowców, ich przydatność zależy w dużej mierze od lokalizacji nabywcy. Może to pomóc dealerom w prowadzeniu klientów w celu dokonania najlepszego możliwego wyboru odpowiadającego ich potrzebom. W miarę upływu czasu podaż ładowarek będzie nadal rosła, ale dopóki w USA nie nastąpi ogromna poprawa dostępności, branża musi mieć pewność, że prawidłowo doradza klientom w procesie sprzedaży.


Źródło