Technologia

Nowe dane YouTube pokazują zasięg wykonawcy we wszystkich formatach, w tym w krótkich filmach

  • 30 marca, 2023
  • 4 min read
Nowe dane YouTube pokazują zasięg wykonawcy we wszystkich formatach, w tym w krótkich filmach


Kredyty obrazkowe: Youtube

YouTube ogłosił dzisiaj, że rozszerza swoje narzędzie Analytics dla artystów, dodając dane dotyczące YouTube Shorts do wskaźnika „Całkowity zasięg”, który daje artystom i ich zespołom przegląd tego, w jaki sposób ich muzyka dociera do odbiorców w YouTube. Przed tym rozszerzeniem wskaźnik Całkowity zasięg obejmował tylko oficjalne treści przesłane przez artystę oraz długie filmy przesłane przez fanów. YouTube twierdzi, że nowe zaktualizowane dane pokazują, do ilu osób dociera muzyka artysty we wszystkich formatach.

Lyor Cohen, globalny szef ds. muzyki w YouTube, powiedział w poście na blogu, że filmy krótkometrażowe tworzone przez fanów zwiększyły liczbę unikalnych widzów przeciętnego artysty o ponad 80% w styczniu 2023 r. Ponadto artyści, którzy są aktywni w filmach krótkometrażowych, odnotowali ponad 50% nowych subskrybentów ich kanału pochodzi średnio bezpośrednio z ich postów w formacie Shorts.

Firma uruchamia również nową sekcję „Utwory” w swoim narzędziu analitycznym, aby pomóc artystom i ich zespołom zobaczyć, jak fani słuchają ich muzyki lub tworzą z nią we wszystkich formatach wideo. W nowej sekcji Utwory artyści zobaczą swoje najpopularniejsze utwory z ostatnich 28 dni oraz utwory, które są najczęściej używane w filmach Short.

Warto przeczytać!  Praktyczne: Honor Magic5 - wiadomości GSMArena.com

„Szorty to przystawka do dania głównego” — napisał Cohen. „Są punktem wyjścia, dzięki któremu fani odkrywają głębię katalogu artysty, w tym teledyski, wywiady, występy na żywo, teledyski z tekstami piosenek i nie tylko. Zobacz, jak Rema i Selena Gomez wygrywają dzięki wykorzystaniu wszystkich formatów wideo dostępnych w YouTube. Po tym, jak przekroczyli 60 milionów unikalnych widzów swoich oficjalnych teledysków i filmów Short for Calm Down, fani przesłali filmy Short zawierające ich utwór, przenosząc oglądalność na inny poziom: dodając 350 milionów unikalnych widzów w styczniu, co oznacza wzrost o ponad 500%.

Kredyty obrazkowe: Youtube

W innym przykładzie Cohen zauważył, że artysta Oliver Tree przesłał 20 krótkich filmów i cztery dłuższe filmy powiązane z jego piosenką Miss You, po czym miesięczna liczba widzów jego kanału wzrosła z 6 milionów do 75 milionów w ciągu czterech miesięcy. W styczniu użytkownicy uzyskali kolejne 1,8 miliarda wyświetleń, przesyłając krótkie filmy zawierające ten utwór.

Uwzględniając dane YouTube Shorts w danych Total Reach, firma może chcieć zachęcić więcej artystów do korzystania z Shorts do promowania swojej nowej muzyki, co z kolei doprowadziłoby do większej liczby dziennych wyświetleń Shorts.

Warto przeczytać!  Liczby transmisji na żywo BGMI nie osiągnęły poprzedniego poziomu, ponieważ popularność gry wydaje się być hitem

Dzisiejsze ogłoszenie pojawia się, gdy Google ujawniło w zeszłym miesiącu, że filmy YouTube Shorts są obecnie oglądane przez ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników każdego miesiąca i mają średnio ponad 50 miliardów wyświetleń dziennie. Chociaż jest to znaczący kamień milowy, warto zauważyć, że liczba wyświetleń krótkich filmów jest niższa niż na Instagramie i Facebooku. W październiku ubiegłego roku Meta powiedział, że Reels zgromadził 140 miliardów wyświetleń dziennie w obu sieciach społecznościowych.

YouTube szuka sposobów na zwiększenie oglądalności filmów Short. Na przykład firma wypuściła w telewizji filmy Short w listopadzie ubiegłego roku. Posunięcie to było postrzegane jako sposób na pomoc YouTube w lepszym rzuceniu wyzwania TikTokowi, który w zeszłym roku wprowadził również własną aplikację telewizyjną na różne platformy.




Źródło