Fotografia

Nowe LUT-y Nikona są trochę czerwone

  • 12 września, 2024
  • 4 min read
Nowe LUT-y Nikona są trochę czerwone


Zdjęcie: Nikon

Firma Nikon poinformowała o opracowaniu czterech tabel LUT, które pozwolą „zastosować istotę nauki o kolorze RED” do materiału N-Log zarejestrowanego aparatami bezlusterkowymi tej firmy, takimi jak Nikon Z8 lub Z6.

Firma Nikon twierdzi, że dzięki LUT-om możliwe będzie „uzyskanie wyglądu porównywalnego z materiałem wideo nagranym kamerami kinowymi RED podczas pracy z materiałem N-Log”.

Pakiet zawiera „monochromatyczny LUT o niskim kontraście” zwany Achromic i trzy wersje LUT zwane Film Bias. Nikon twierdzi, że zwykły Film Bias LUT ma „ciepłe kolory i zadowalający poziom kontrastu”, podczas gdy wersja z pominięciem wybielacza ma „płytkie tony i wysoki kontrast”. Film Bias Offset ma mieć „głęboko ciepłe, nostalgiczne kolory”. Poniżej możesz obejrzeć przykładowe ujęcia N-Log, które nakręciliśmy i do których zastosowaliśmy LUT.

Tablice LUT można pobrać bezpłatnie ze strony internetowej firmy Nikon.

Teoretycznie LUT-y – dostępne również dla kamer Red – mogłyby ułatwić montażystom łączenie materiału z kamer Red i Nikon, pod warunkiem, że chcą wykorzystać wygląd tworzony przez LUT-y. Jednak w komunikacie prasowym Nikona wyraźnie nie wspomniano, że materiał N-Log gradowany za pomocą LUT-ów będzie wyglądał tak samo jak materiał Red gradowany za pomocą równoważnych LUT-ów, a jedynie, że będzie miał „porównywalny” wygląd. Możliwe, że będą pewne różnice.

Warto przeczytać!  Wskazówki dotyczące kompozycji dla fotografów ślubnych (i wszystkich innych)

Ogłoszenie to ma jednak nadal duże znaczenie, ponieważ jest to pierwszy przypadek wspólnego stosowania produktów obu firm od czasu, gdy Nikon przejął firmę Red na początku tego roku.

Informacja prasowa:

Nikon udostępnia CZTERY nowe LUT-y dla N-log utworzone za pomocą RED

MELVILLE, NY (12 września 2024) Firma Nikon z przyjemnością ogłasza wydanie czterech typów Creative LUT i jednego typu Technical LUT utworzonych w RED, wszystkie dostępne bezpłatnie. Te LUT można wykorzystać podczas gradacji materiału wideo nagranego w N-Log za pomocą bezlusterkowców Nikon* oraz do potwierdzania wyglądu gotowego obrazu podczas zdjęć w plenerze, poprzez zainstalowanie ich na zewnętrznych monitorach.

Wszystkie Creative LUT-y zostały stworzone pod ścisłym nadzorem RED Digital Cinema, Inc., spółki zależnej Nikon, która słynie z doskonałości w produkcji profesjonalnych cyfrowych kamer kinowych. Linia składa się z ACHROMIC, FILM BIAS, FILM BIAS BLEACH BYPASS i FILM BIAS OFFSET. Te LUT-y umożliwiają użytkownikom zastosowanie esencji nauki o kolorze RED w przepływach pracy wideo bezlusterkowców Nikon, co umożliwia uzyskanie wyglądu porównywalnego z filmem nagranym kamerami RED podczas pracy z materiałem N-Log.

Warto przeczytać!  Nikon Z6III czy Zf – który aparat pełnoklatkowy jest lepszym aparatem dla entuzjastów?

Kreatywne LUT-y:

  • ACHOMIC – Monochromatyczny obraz o niskim kontraście
    • Achromic nadaje materiałom filmowym monochromatyczny wygląd o niskim kontraście, zachowując jednocześnie szczegółowość tekstur. Tworzy miękką i wyrafinowaną atmosferę i nadaje klasyczny charakter.
  • FILMOWA STRATEGIA – Ciepłe kolory i zadowalający poziom kontrastu
    • Film Bias nadaje filmowe ciepło i fakturę materiałom N-Log ze zrównoważonymi kolorami i subtelnym kontrastem, a także bardzo naturalnie oddaje odcień skóry. Może nadać materiałom wyrafinowany charakter.
  • FILM BIAS BLEACH BYPASS – płytkie tony i wysoki kontrast
    • Film Bias Bleach Bypass, zainspirowany techniką obróbki filmów Bleach Bypass, ma bardzo specyficzny, wysokokontrastowy i odbarwiony wygląd. Odtwarza materiał filmowy z surowym i wyblakłym charakterem.
  • OFFSET FILMOWY – Głęboko ciepłe, nostalgiczne kolory
    • Technologia Film Bias Offset zapewnia ciepło i miękkość charakterystyczne dla filmu, poprzez zastosowanie unikalnego połączenia korekcji kolorów i regulacji kontrastu.

Te tabele LUT można już pobrać bezpłatnie ze strony www.nikonusa.com/redluts.

*Obsługiwane są kamery kompatybilne z nagrywaniem N-Log


Źródło