Świat

Nowe opakowanie M&M wywołuje oburzenie „wojny kulturowej”.

  • 10 stycznia, 2023
  • 4 min read
Nowe opakowanie M&M wywołuje oburzenie „wojny kulturowej”.



Nowy Jork
CNN

M&M’S składa oświadczenie swoim najnowszym opakowaniem cukierków, które zawiera całkowicie kobiecy zestaw postaci – w tym Purple, najnowszy dodatek.

Producent cukierków Mars ogłosił, że limitowana edycja wyłącznie dla kobiet będzie zawierała tylko fioletową, brązową i zieloną – trio kobiecych cukierków, które są odwrócone na opakowaniu – aby „świętować kobietom na całym świecie, które odwracają status quo”. Pakiety są aktualnie w sprzedaży.

Fioletowy, ogłoszony w zeszłym roku „rzecznik” (i pierwszy nowy bohater M&M’S od dekady), to purpurowy M&M z orzeszkami ziemnymi. Według marki jest piosenkarką, która rezygnuje z wysokich obcasów na rzecz sznurowanych butów i ma dziwaczną, pewną siebie osobowość.

„Misją marki M&M’S jest wykorzystywanie mocy zabawy do tworzenia celowych połączeń, ponieważ pracujemy nad stworzeniem świata, do którego każdy czuje, że należy” — powiedziała Gabrielle Wesley, dyrektor ds. marketingu w Mars Wrigley North America, w komunikacie prasowym .

Kobieca paczka M&M jest już w sprzedaży.

Opakowania są dostępne w trzech opcjach: mleczna czekolada, masło orzechowe i orzeszki ziemne. Mars powiedział, że część zysków trafi do organizacji, które „podnoszą na duchu i wzmacniają pozycję kobiet”, w tym She Is The Music i We Are Moving the Needle, organizacji non-profit, które wspierają kobiety w przemyśle muzycznym.

Warto przeczytać!  Turbulencje: 12 osób zostało rannych podczas lotu Doha–Dublin

Paczka złożona wyłącznie z kobiet szybko wywołała oburzenie „wojn kulturowych” w prawicowych mediach, zwłaszcza w Fox News. Jeden z prezenterów w sieci powiedział, że grupa feministyczna jest na przód ośmiela Chiny.

„Jeśli tego właśnie potrzebujesz do walidacji, M&M w kolorze, który twoim zdaniem kojarzy się z feminizmem, to martwię się o ciebie” – powiedziała prezenterka Martha MacCallum w poniedziałek. „Myślę, że to sprawia, że ​​Chiny mówią:„ Och, dobrze, skup się na tym. Koncentrujcie się na dawaniu ludziom ich własnych kolorowych M&M’S, podczas gdy my przejmujemy wszystkie złoża minerałów na całym świecie”.

Nawet grafika na pokazie nazwał cukierek „obudził się”.

Oprócz dodania Purple do składu, M&M’S dokonał innych zmian w 82-letniej marce w ostatnich miesiącach, w tym ulepszył swoje logo i dał sześciu postaciom nowe buty, próbując zmodernizować cukierki.

Green zamieniła buty do go-go na trampki. Brown to sportowe niższe, bardziej zmysłowe obcasy. Buty Czerwonych i Żółtych mają teraz sznurówki. Sznurowadła Orange nie są już rozwiązane. A buty Blue, choć niewiele się zmieniły, przypominają to, co Anton Vincent, prezes Mars Wrigley North America, opisał jako „złą wersję Uggs”.

Warto przeczytać!  To USA, a nie Izrael, zestrzeliły większość irańskich dronów i rakiet

Jednak w zeszłym roku pojawiła się ogromna reakcja na nowe buty Greena.

Opinia w Washington Post głosiła: „Zmiany w M&M’S nie są postępowe. Oddaj Green jej buty. W prowokacyjnie zatytułowanym artykule magazyn Rolling Stone opisał tę zmianę jako „nic więcej niż tektonika”. Tysiące osób podpisało petycję, aby „utrzymać seksowne zielone M&M”.

Zmiany w ukochanych postaciach mogą wywołać silną reakcję w mediach społecznościowych. Na przykład, kiedy Lola Bunny dostała nowy wygląd nowego filmu Kosmiczny mecz, fani byli podobnie oburzeni.

Jane Hwang, globalna wiceprezes M&M’S, powiedziała wcześniej CNN, że reakcja na zmianę Greena była „bezprecedensowa”.

„Byliśmy niesamowicie przytłoczeni” – dodała. „Teraz wiemy na pewno, że M&M’S to ikona kultury”.

M&M’S nie planuje przywracania wyglądu Greena. „Postacie… nieustannie ewoluują, aby odzwierciedlić czasy, w których żyjemy” – powiedział Hwang, dodając, że marka ma nadzieję, że konsumenci „poznają nasze postacie za znacznie więcej niż ich obuwie”.

– Danielle Wiener-Bronner z CNN przyczyniła się do powstania tego raportu.




Źródło