Technologia

Nowe przeglądy sztucznej inteligencji w wyszukiwarce Google wkrótce będą zawierać reklamy

  • 21 maja, 2024
  • 3 min read
Nowe przeglądy sztucznej inteligencji w wyszukiwarce Google wkrótce będą zawierać reklamy


W zeszłym tygodniu Google wprowadziło radykalne zmiany w wyszukiwarkach, dzięki którym użytkownicy otrzymują odpowiedzi na swoje zapytania wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Teraz firma twierdzi, że wkrótce zacznie włączać reklamy do przeglądów sztucznej inteligencji, jak nazywane są automatyczne odpowiedzi.

Google ogłosił we wtorek plany przetestowania reklam w wyszukiwarkach i zakupach w podsumowaniach AI, co może przedłużyć jego dominację w reklamach w wyszukiwarkach w nową erę. Chociaż w zeszłym tygodniu Google szybko udostępnił przeglądy sztucznej inteligencji wszystkim użytkownikom języka angielskiego w USA, po ogłoszeniu tej funkcji na konferencji programistów I/O, nie jest jasne, jak szeroko i szybko zaczną pojawiać się reklamy.

Zrzuty ekranu opublikowane przez Google pokazują, jak użytkownik pytający, jak usunąć zagniecenia z ubrań, może otrzymać wygenerowane przez sztuczną inteligencję podsumowanie wskazówek pochodzących z Internetu, wraz z karuzelą reklam sprayów, które mają pomóc odświeżyć garderobę.

Przeglądy sztucznej inteligencji Google mają na celu powstrzymywanie użytkowników przed przechodzeniem na alternatywy, takie jak ChatGPT lub start-up Perplexity, które wykorzystują tekst wygenerowany przez sztuczną inteligencję, aby odpowiedzieć na wiele pytań tradycyjnie zadawanych Google. To, w jaki sposób i kiedy Google zintegruje reklamy z przeglądami AI, było istotnym pytaniem w kontekście strategii nadrabiania zaległości w postaci ChatGPT. Reklamy w wyszukiwarce są największym źródłem przychodów firmy i nawet subtelne zmiany w rozmieszczeniu reklam lub projekcie mogą spowodować duże wahania przychodów Google.

Warto przeczytać!  Redmi Note 12 pojawi się w Indiach w przyszłym tygodniu, czy będzie nowym mistrzem wartości?

Dzięki uprzejmości Google

We wtorkowym ogłoszeniu Google udostępnił kilka szczegółów na temat nowego formatu reklam Przegląd. Reklamy „będą mogły pojawiać się w Przeglądzie AI w sekcji wyraźnie oznaczonej jako „sponsorowane”, jeśli są istotne zarówno w odniesieniu do zapytania, jak i informacji zawartych w Przeglądzie AI” – Vidhya Srinivasan, wiceprezes Google i dyrektor generalny ds. reklam , napisano w poście na blogu.

Przegląd AI będzie korzystać z reklam z istniejących kampanii reklamodawców, co oznacza, że ​​nie mogą oni całkowicie zrezygnować z eksperymentu ani dostosowywać ustawień i projektów swoich reklam, aby pojawiały się w tej funkcji. „Nie ma potrzeby podejmowania żadnych działań ze strony reklamodawców” – napisał Srinivasan.

Kiedy w zeszłym roku Google zaczął eksperymentować z odpowiedziami generowanymi przez sztuczną inteligencję w wyszukiwarkach, Google oznajmiło, że z tą funkcją zostaną zintegrowane reklamy określonych produktów. W jednym z ówczesnych przykładów na górze wygenerowanej przez sztuczną inteligencję listy dziecięcych plecaków turystycznych wyświetlana była opcja sponsorowana. Google twierdzi, że wczesne testy wykazały, że użytkownicy uznali reklamy nad i pod podsumowaniami AI za przydatne. Znacznie mniejszy rywal Google, Bing, wyświetla reklamy produktów w swoim chatbocie wyszukiwania Bing Copilot, ale w poniedziałkowych testach WIRED nie wywołał żadnych reklam u konkurenta Bing w zakresie sztucznej inteligencji.

Warto przeczytać!  Seria Xiaomi Smart TV X Pro, seria Smart Air Purifier 4, Robot Vacuum Mop-2i i inne wprowadzone na rynek w Indiach


Źródło