Biznes

Nowe zasady roszczeń z tytułu ubezpieczenia zdrowotnego: Irdai wydaje okólnik, aby ubezpieczyciele mogli w ciągu 1 godziny podjąć decyzję o bezgotówkowej autoryzacji

  • 30 maja, 2024
  • 5 min read
Nowe zasady roszczeń z tytułu ubezpieczenia zdrowotnego: Irdai wydaje okólnik, aby ubezpieczyciele mogli w ciągu 1 godziny podjąć decyzję o bezgotówkowej autoryzacji


Indyjski Urząd Regulacji i Rozwoju Ubezpieczeń (IRDAI) opublikował nowy okólnik dotyczący ubezpieczenia zdrowotnego. Zgodnie z tym okólnikiem ubezpieczyciele muszą podjąć decyzję o autoryzacji bezgotówkowej w ciągu godziny od otrzymania wniosku.

Niniejszy okólnik zastępuje 55 wcześniejszych okólników i ma na celu wzmocnienie pozycji ubezpieczających i wzmocnienie włączającego ubezpieczenia zdrowotnego, stwierdził Irdai w okólniku z dnia 29 maja

Okólnik konsoliduje informacje na temat uprawnień ubezpieczającego w ramach polisy ubezpieczenia zdrowotnego, aby ułatwić do nich dostęp. Podkreśla także środki mające zapewnić ubezpieczającym płynniejszą, szybszą i bezproblemową obsługę roszczeń oraz zapewnić lepsze standardy usług w całym sektorze ubezpieczeń zdrowotnych.

„Dążymy do dostosowania naszej oferty ubezpieczeń zdrowotnych do okólnika IRDAI dotyczącego działalności w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych. Naszym celem jest zapewnienie ubezpieczającym szerokiej gamy produktów obejmujących większość schorzeń, w tym choroby istniejące wcześniej. Zapewniamy równe możliwości leczenia we wszystkich gałęziach medycyny, w tym w przypadku alopatii i AYUSH, i staramy się udostępnić usługi w 100% bezgotówkowe” – powiedział Rakesh Jain, dyrektor generalny Reliance General Insurance.

„Nowy okólnik nakłada na ubezpieczycieli obowiązek rozpatrzenia zezwoleń na wypis ze składek w ciągu trzech godzin, co usprawni obsługę klienta i rozwiąże problem powszechnych skarg wśród ubezpieczających” – stwierdził Manish Dodeja, dyrektor ds. roszczeń i ubezpieczeń w Care Health Insurance. „Wzywa się ubezpieczycieli, aby starali się dochodzić roszczeń w 100% bezgotówkowych”.

Warto przeczytać!  Uzyskaj dofinansowanie do zakupu samochodu osobowego - Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

„Zaktualizowane normy zachęcają również do różnorodności oferty produktów, uwzględniając różne potrzeby demograficzne i medyczne. Umożliwiają ubezpieczającym posiadającym wiele polis wybór polisy, w ramach której będą zgłaszać roszczenia. Większą przejrzystość zapewnia dołączenie arkusza informacyjnego klienta do każdej polisy. Ubezpieczający stoją na stanowisku aby móc korzystać z premii za brak roszczeń i mieć możliwość anulowania polis w dowolnym momencie w celu uzyskania zwrotu niewygasłej składki” – dodał Manish.

Zasadnicze cechy głównego okólnika organu regulacyjnego ds. ubezpieczeń

Ostateczne zezwolenie na wypis ze szpitala

  • Ubezpieczyciel wyda ostateczną zgodę w ciągu trzech godzin od otrzymania ze szpitala wniosku o zgodę na wypis. W żadnym przypadku ubezpieczający nie może być zmuszany do oczekiwania na wypis ze szpitala.
  • W przypadku opóźnienia przekraczającego trzy godziny ewentualną dodatkową kwotę naliczoną przez szpital pokrywa ubezpieczyciel z funduszu wspólnika.
  • W przypadku śmierci ubezpieczającego w trakcie leczenia ubezpieczyciel ma obowiązek:

– niezwłocznego rozpatrzenia wniosku o zaspokojenie szkody.

– natychmiast wypisać zwłoki (martwe ciało) ze szpitala

Realizacja Nagrody Rzecznika Praw Obywatelskich

  • Ubezpieczyciel ma obowiązek zastosować się do orzeczenia Rzecznika Ubezpieczonych w terminie 30 dni od dnia otrzymania orzeczenia przez Ubezpieczyciela.
  • Jeżeli Ubezpieczyciel nie honoruje nagrody Rzecznika Praw Obywatelskich, osoba składająca skargę zostanie obciążona opłatą w wysokości 10 Rs. 5000/- dziennie. Kara ta stanowi dodatek do odsetek karnych należnych od Ubezpieczyciela zgodnie z Regulaminem Rzecznika Ubezpieczonych z 2017 r.
Warto przeczytać!  Roszczenia Frankowiczów się przedawniają. 2024 ostatni rok na pozwanie banku?

Zgoda na placówkę bezgotówkową

  • Każdy ubezpieczyciel dąży do osiągnięcia w 100% bezgotówkowej likwidacji szkody w określonym czasie. Ubezpieczyciele dołożą wszelkich starań, aby przypadki zaspokojenia roszczeń w drodze zwrotu kosztów były minimalne i tylko w wyjątkowych okolicznościach.
  • Ubezpieczyciel podejmuje decyzję w sprawie wniosku o autoryzację bezgotówkową niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu godziny od otrzymania wniosku. Ubezpieczyciel niezwłocznie i nie później niż do dnia 31 lipca 2024 r. wdroży niezbędne systemy i procedury.
  • Ubezpieczyciele mogą zorganizować w szpitalu dedykowane punkty pomocy w trybie fizycznym, które będą obsługiwać wnioski bezgotówkowe i pomagać w nich.
  • Ubezpieczyciele zapewniają również ubezpieczającemu wstępną autoryzację w trybie cyfrowym.

Zaspokojenie roszczeń

  • Żadna reklamacja nie zostanie odrzucona bez zgody PMC lub trzyosobowej podgrupy PMC zwanej Komisją ds. Przeglądu Roszczeń (CRC).
  • Jeżeli roszczenie zostanie odrzucone lub częściowo odrzucone, osoba składająca wniosek otrzyma szczegółowe informacje, odnoszące się do szczegółowych warunków dokumentu polisy.
  • Jak wynika z treści roszczenia, ubezpieczyciele i zewnętrzni administratorzy (TPA) zbiorą wymagane dokumenty od szpitali. Ubezpieczający nie ma obowiązku składania dokumentów.

Celem okólnika jest osiągnięcie 100% bezgotówkowej likwidacji szkody w określonym terminie.

Warto przeczytać!  Najdroższe połączenie życia z telemarketerem. 2 minuty za 2 tys. zł

Proponuje, aby decyzje w sprawie wniosków o zezwolenie na bezgotówkowe rozpatrywanie były natychmiastowe, a ostateczna decyzja podejmowana w ciągu trzech godzin od wniosku szpitala o wypis.

Inicjatywa ta stanowi znaczący krok we wzmacnianiu pozycji ubezpieczających, zapewniając im opiekę i usługi najwyższej jakości. Promuje także zaufanie i przejrzystość w sektorze ubezpieczeń zdrowotnych.

Zastrzeżenie: Poglądy i zalecenia przedstawione powyżej są poglądami poszczególnych analityków, a nie Mint. Radzimy inwestorom, aby przed podjęciem jakichkolwiek decyzji inwestycyjnych zasięgnęli opinii certyfikowanych ekspertów.

Jesteś na Mincie! Najpopularniejsze miejsce informacyjne w Indiach (źródło: Press Gazette). Aby dowiedzieć się więcej o zasięgu naszej działalności i spostrzeżeniach rynkowych Kliknij tutaj!


Źródło