Fotografia

Nowi filmowcy powinni robić te rzeczy, aby robić lepsze filmy

  • 27 czerwca, 2023
  • 5 min read
Nowi filmowcy powinni robić te rzeczy, aby robić lepsze filmy



Wszyscy możemy spojrzeć wstecz na nasze wczesne dni kręcenia, czy to fotosów, czy filmów, i pomyśleć o wszystkich rzeczach, które zrobiliśmy źle. Wszystkie „powinieneś, mógłbyś, mógłbyś”. To jedna z pięknych cech nastawienia na rozwój. Patrząc wstecz, popełniłem tak wiele błędów. Zapytaj mnie za dziesięć lat, a prawdopodobnie nadal zarabiam dużo, choć inne (mam nadzieję!).

W tym filmie Chris z YCImaging opowiada o rzeczach, które chciał zrobić inaczej, gdy zaczynał tworzyć teledyski. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z filmowaniem, to są świetne pomysły, które szybko przeniosą Cię o kilka poziomów wyżej. Mają zastosowanie do wszystkich gatunków, nie tylko teledysków.

Wypożycz sprzęt zamiast kupować drogi sprzęt

Wbrew powszechnemu przekonaniu posiadanie całego sprzętu używanego do kręcenia zdjęć nie jest konieczne w branży filmowej. Wypożyczanie sprzętu to powszechna praktyka wśród reżyserów i operatorów. Chris mówi, że gdyby zaczynał dzisiaj, priorytetem byłoby wypożyczenie sprzętu przed zakupem drogiego sprzętu fotograficznego, obiektywów i sprzętu oświetleniowego.

Posiadanie drogich konfiguracji bez wystarczającej liczby projektów uzasadniających ich koszt nie ma finansowego sensu dla większości ludzi. Wypożyczanie sprzętu na zasadzie projektu po projekcie zapewnia elastyczność, przystępność cenową i możliwość oferowania klientom pakietów wynajmu, uwzględniając koszty w budżecie projektu. Nawet miasto, w którym teraz mieszkam, ma kilka przyzwoitych opcji wynajmu, to oczywiste, jak mówią.

Warto przeczytać!  To pierwsze w historii zdjęcie dwóch planet dzielących tę samą orbitę

Naładuj więcej

Kiedy zaczynasz pracę w dziedzinie teledysków, często stawiasz na niskie ceny, aby zdobyć doświadczenie i określić poziom umiejętności. Ponadto muzycy na ogół nie mają dużo wolnej gotówki. Jednak gdyby Chris zaczął dzisiaj od nowa, twierdzi, że pobierałby wyższą stawkę za swoje teledyski.

„Ocena godzin spędzonych na kręceniu i montażu oraz obliczenie odpowiedniej stawki godzinowej to podstawa” — mówi Chris. Wielu początkujących twórców teledysków zarabia mniej niż na poprzednich stanowiskach. Kluczowe znaczenie ma ponowna ocena cen lub zbadanie innych lukratywnych możliwości w branży filmowej. Strzelanie do księżyca i proszenie o wyższą cenę przy cytowaniu potencjalnego klienta może przynieść zaskakujące rezultaty. Nawet jeśli negocjują w dół, nadal może to być znacząca wygrana.

Ogólnie rzecz biorąc, muzycy są bardzo zaangażowani w swoją pracę i dostrzegają znaczenie kreatywnego produktu. Zauważyłem, że wielu jest szczęśliwych i chętnych do zaoszczędzenia i zainwestowania pieniędzy w produkcję wysokiej jakości, szczególnie ci zajmujący się muzyką klasyczną.

Rozważyłbym również opłatę za projekt lub kreatywną zamiast tylko stawki godzinowej lub dziennej, istnieje ważny argument przemawiający za obydwoma sposobami pobierania opłat. Jasne, potrzebujesz stawki dziennej i dokładnie wiesz, ile muszą otrzymać Twoi asystenci i redaktorzy. Podziel wszystko i wyszczególnij każdy wydatek. Gdy znasz już swoje podstawowe koszty i kwotę, z którą chcesz wrócić do domu, możesz przystąpić do tworzenia dokładnych szacunków.

Warto przeczytać!  „Klasa przemysłowa” D3 firmy Profoto oferuje moc do 1250 Ws

Udokumentuj podróż

Jednym z najcenniejszych działań, które Chris podjąłby, gdyby zaczynał dzisiaj swoją karierę w branży teledysków, jest dokumentowanie podróży od samego początku. Nagranie emocji związanych z otrzymaniem pierwszego aparatu, odkrywaniem obiektywów i znajdowaniem inspiracji w innych teledyskach byłoby nieocenione.

Dokumentowanie stresujących chwil, wątpliwości i wczesnych zestawów zapewniłoby osobistą i zawodową oś czasu. Te udokumentowane wspomnienia stają się źródłem motywacji i autorefleksji, pomagając przezwyciężyć twórcze załamania i niepowodzenia.

Ponadto w obecnym krajobrazie mediów społecznościowych dokumentowanie własnej podróży jest bardzo intrygującą treścią, która pomaga budować osobistą markę i łączyć się z odbiorcami.

Przedkładaj oświetlenie nad drogie gadżety

Jednym z istotnych błędów, które Chris popełnił na początku, było zainwestowanie w różne gadżety do aparatu przed zakupem odpowiednich opraw oświetleniowych. Oświetlenie jest kluczowym elementem, który przekształca projekty i zwiększa ich atrakcyjność wizualną. Niezależnie od używanego aparatu lub obiektywu zrozumienie oświetlenia i sposobu jego kształtowania podnosi jakość Twojej pracy.

Na szczęście dobre oświetlenie stało się bardziej przystępne cenowo, co czyni go mądrą inwestycją. Zamiast spieszyć się z zakupem najnowszych gimbali, sliderów lub obiektywów, potraktuj priorytetowo zakup wysokiej jakości opraw oświetleniowych. Ta decyzja będzie miała głębszy wpływ na ogólny wygląd Twoich teledysków.

Warto przeczytać!  Leica świętuje 60.* Jamesa Bonda specjalną edycją D-Lux 7: Przegląd fotografii cyfrowej

Ostatecznie nic nie zastąpi doświadczenia i nauki w pracy. Za każdym razem, gdy wychodzisz i strzelasz, dowiesz się więcej o tym, co następnym razem zrobić lepiej. Podsumowanie wszystkiego, co poszło dobrze i odwrotnie, wszystkiego, co mogłoby być lepsze, pozwoli Ci być na dobrej drodze.

Wpadłem w oko z jednym lub dwoma z nich, a mianowicie drogim suwakiem w szafce, którego użyłem mniej więcej dwa razy! Jakie były twoje największe błędy, kiedy zaczynałeś?




Źródło