Technologia

Nowicjusze w branży bagażowej robią furorę, gdy młodzi podróżnicy pozbywają się starego bagażu swoich rodziców

  • 28 lipca, 2024
  • 7 min read
Nowicjusze w branży bagażowej robią furorę, gdy młodzi podróżnicy pozbywają się starego bagażu swoich rodziców


W ostatnich latach mnóstwo nowych marek wstrząsnęło sztywnym rynkiem bagażowym w Indiach, wykorzystując połączenie stylowych projektów, innowacyjnych funkcji i zrównoważonych materiałów, aby przyciągnąć młodych podróżników. Czy uda im się zdetronizować takie marki jak VIP i Safari, które w Indiach są synonimami bagażu, to już inna sprawa.

W ostatnich latach mnóstwo nowych marek wstrząsnęło sztywnym rynkiem bagażowym w Indiach, wykorzystując połączenie stylowych projektów, innowacyjnych funkcji i zrównoważonych materiałów, aby przyciągnąć młodych podróżników. Czy uda im się zdetronizować takie marki jak VIP i Safari, które w Indiach są synonimami bagażu, to już inna sprawa.

Od czasu zniesienia ograniczeń związanych z COVID-19 w branży turystycznej nastąpiła rewolucja, której przewodzili przedstawiciele pokolenia Millenialsów i generacji Z. Marki takie jak Mokobara, Assembly i Uppercase próbują przyciągnąć tych młodych, świadomych stylu podróżników, ale mogą mieć trudności z osiągnięciem skali w branży, która w dużym stopniu opiera się na produkcji w Chinach.

Od czasu zniesienia ograniczeń związanych z COVID-19 w branży turystycznej nastąpiła rewolucja, której przewodzili przedstawiciele pokolenia Millenialsów i generacji Z. Marki takie jak Mokobara, Assembly i Uppercase próbują przyciągnąć tych młodych, świadomych stylu podróżników, ale mogą mieć trudności z osiągnięciem skali w branży, która w dużym stopniu opiera się na produkcji w Chinach.

Mennica rozmawiał z założycielami i inwestorami, aby dowiedzieć się więcej na temat ewolucji branży bagażowej, cech nowych podmiotów, barier wejścia na rynek i skalowania oraz perspektyw branży.

Pavitra Gupta, dyrektor RTP Global, powiedziała: „Podróże otrząsnęły się po okresie przestoju spowodowanym przez Covid, co daje wiatr w żagle markom bagażowym. Coraz więcej osób jest skłonnych poświęcić czas i pieniądze na krótkie podróże, co pokazuje, jak zmieniła się dynamika branży na przestrzeni lat”.

Podczas gdy funkcjonalność była podstawą wielu tradycyjnych marek, nowe marki skupiają się na designie, aby przyciągnąć młodych podróżników. Szybciej dostosowują się również do zmieniających się preferencji podróżnych – takich jak twardy bagaż zamiast miękkiego, podróże lotnicze zamiast pociągów i chęć wydawania więcej – niż tradycyjne firmy.

Archana Jahagirdar, założycielka i partnerka zarządzająca Rukam Capital, powiedziała: „Mają problemy z szybkim przemieszczaniem swoich łańcuchów dostaw i asortymentów produktów, co pozwala startupom na wykorzystanie popytu na innowacyjne, wzornicze bagaże”. Jahagirdar jest inwestorem w marce bagażowej Assembly. Założona w 2019 r., do tej pory zebrała ponad 2,4 mln USD finansowania.

Tradycyjne marki zyskują popularność, choć powoli. W zeszłym roku należąca do VIP-ów Skybags wprowadziła na rynek linię inspirowaną Mistrzostwami Świata FIFA, wkrótce po wprowadzeniu kolekcji plecaków dla pokolenia Z we współpracy z filmem Netflix The Archies.

Nie tylko deklaracja stylu

Assembly, Nasher Miles, Icon, Uppercase i Mokobara to niektóre z nowych marek bagażowych D2C w Indiach. Mokobara, która zebrała 12 milionów dolarów w rundzie finansowania prowadzonej przez Peak XV Partners, chce przyciągnąć młodych podróżników odważnymi kolorami i wzorami.

Te nowe marki pobierają wyższą cenę za swoje produkty, którą wielu młodych podróżników wydaje się być gotowych zapłacić.

Gupta z RTP dodał, że wraz ze wzrostem średnich dochodów rozporządzalnych, odbiorcy ci są skłonni wydawać więcej pieniędzy na podróże, a bagaż jest istotną częścią ich ogólnego doświadczenia. „Są również skłonni dokonywać powtarzających się zakupów, co może oznaczać, że trwałość nie jest dla nich najważniejsza”.

Pomimo większego nacisku na styl, nowe oferty nie są tylko powierzchowne. Marki takie jak Assembly oferują funkcje specjalnie dla młodych podróżników, takie jak wbudowane porty ładowania. Uppercase z kolei twierdzi, że jest jedyną marką, która wszystkie swoje produkty wytwarza z materiałów zrównoważonych. Nawiasem mówiąc, została założona przez Sudipa Ghose’a, który wcześniej był dyrektorem generalnym VIP i zajmował również kluczowe stanowiska w Samsonite.

25 lipca Nasher Miles, który na początku tego roku wystąpił w programie Shark Tank India, poinformował, że zebrał 4 miliony dolarów przy wycenie 30 milionów dolarów od inwestorów, do których należeli Singularity Early Opportunities Fund, dyrektor inwestycyjny SoftBank Vision Fund Narendra Rathi i były dyrektor zarządzający CVC Capital Partners Mohit Goyal.

Chiny i inne przeszkody

Uppercase, które do tej pory zebrało około 11 milionów dolarów, korzystało z usług producentów kontraktowych w Indiach, ale teraz otwiera sklepy offline i tworzy własne jednostki produkcyjne. „Tworzymy własny zakład produkcyjny, aby lepiej kontrolować jakość i koszty. Projektujemy i produkujemy w 100% w Indiach. Wiele tak zwanych indyjskich marek importuje i handluje, a nie produkuje w Indiach” — powiedział Ghose dla Mint.

Być może dlatego, pomimo niedawnego sukcesu, nowi nowicjusze raczej nie będą stanowić poważnego wyzwania dla tradycyjnych gigantów, takich jak VIP i Safari. Dla kontekstu, VIP Industries przyniosło dochód z działalności 2245 crore w roku fiskalnym 2024 i poniosła stratę w wysokości 54 crore. Pięcioletnia Mokobara z kolei zarobiła 53 crore przychodów (czterokrotnie więcej niż w roku poprzednim) i poniosła stratę 8 crore w FY23. Firma nie opublikowała jeszcze swoich wyników finansowych za FY24.

Warto przeczytać!  Rockstar Games rezygnuje z tagu „Social Club” przed ekscytującą premierą GTA 6

Choć wiele z tych marek twierdzi, że jest indyjskich, niewiele z nich jest nimi w rzeczywistości, ponieważ brak funduszy uniemożliwia im zakładanie własnych jednostek produkcyjnych. Indie również nie mają wielu producentów kontraktowych bagażu, według inwestorów. Jahagirdar z Rukam powiedział: „Jeśli chcesz założyć markę bagażu, musisz udać się do Chin, które mają swoje ograniczenia, ponieważ musisz mieć określoną minimalną ilość zamówienia”.

Powiedziała, że ​​podczas gdy Chiny są skuteczną bazą produkcyjną dla dużych firm, stanowią wyzwanie dla startupów, które wciąż są w trakcie odkrywania kanałów, ponieważ wiążą ich pieniądze w zapasach. Odkrywanie kanałów to proces znajdowania najskuteczniejszych kanałów sprzedaży i dystrybucji dla produktu lub usługi.

Tylko czas pokaże, czy ci gracze będą w stanie osiągnąć skalę i opłacalną ekonomię jednostkową. Różnica w skali między startupami a tradycyjnymi firmami sprawia, że ​​konsolidacja jest bardziej prawdopodobnym wynikiem. „Duży obecny gracz prawdopodobnie znajdzie dobrą wartość w nowym graczu po prostu dlatego, że ten ostatni obsługuje segment konsumentów, na który ten pierwszy nigdy nie zwracał większej uwagi” — powiedział Gupta z RTP.

Złap wszystkie wiadomości budżetowe, wiadomości biznesowe, wiadomości korporacyjne, najnowsze wydarzenia i najnowsze aktualizacje wiadomości na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe.


Źródło