Filmy

Nowość w streamingu: Free Time, Ryuichi Sakamoto

  • 5 lipca, 2024
  • 9 min read
Nowość w streamingu: Free Time, Ryuichi Sakamoto


Co tydzień wyróżniamy godne uwagi tytuły, które niedawno trafiły na platformy streamingowe w Stanach Zjednoczonych. Sprawdź poniższe wybory z tego tygodnia i poprzednie podsumowania tutaj.

32 dźwięki (Sam Zielony)

Filmowiec Sam Green uchwycił tu coś tak specyficznego: uczynił z dźwięku gwiazdę filmu. To urocze skłonności i wartościowa eskapada. Są zabawne momenty, mądre momenty, wiele takich, które są szczere. Dźwięk może robić tak wiele różnych rzeczy! To niezwykle dobrze wyprodukowane dzieło, jego idealna długość i słyszalna narracja, którą projektuje, budują zwięźle piękny finał. Załóż słuchawki i zatrać się w 32 dźwięki przez chwilę. – Dan M.

Gdzie oglądać: The Criterion Channel

Laski (Pamela Adlon)

Przejście od naturalistycznej wrażliwości komicznej, która stworzyła Lepsze rzeczy sukces, debiut fabularny Pameli Adlon Laski udaje mu się wykorzystać rytmy komedii romantycznej, aby zbadać relację między dwójką najlepszych przyjaciół znajdujących się na przeciwległych etapach swojego życia. – Christian G. (pełna recenzja)

Gdzie oglądać: VOD

Pszczelarz (David Ayer)

To czas w roku na relaks dla osób z płynnym umysłem. Widzowie mogą odpocząć po świętach z komfortem świadomości, że Gerard Butler, Liam Neeson lub Jason Statham będą tutaj, aby zaspokoić ich potrzeby średniobudżetowych, aktywnych programów. Czy to naprawdę nowy rok, jeśli jeden z tych cenionych Królów Stycznia nie pojawi się na liście premier? Nie ma Gerry’ego ani Liama, ale zawsze niezawodny Statham zakłada czapkę kierowcy ciężarówki i niebieskie dżinsy, aby przebrnąć przez Davida Ayera Pszczelarzogólnie odważna, momentami zabawna próba wyrwania nas z marazmu w pierwszym kwartale. – Conor O. (pełna recenzja)

Gdzie oglądać transmisję strumieniową: Prime Video

Kowboj w Szwecji (Torbjörn Axelman z Lee Hazlewoodem)

W tym miesiącu Le Cinéma Club organizuje czwarty doroczny Letni Festiwal Muzyczny, aby uczcić bezkompromisowych muzyków, których twórczość nieustannie rzucała wyzwanie normom społecznym. Ikonoklastyczny idol popu Lee Hazlewood śpiewa po Szwecji w swoim rzadko pokazywanym albumie wizualnym z lat 70. Sfilmowany przez szwedzkiego innowatora Torbjörna Axelmana, Kowboj w Szwecji uosabia radosny stosunek Hazlewooda do starych i nowych romansów, świętuje Midsommar i spędza czas z niedźwiedziami polarnymi w krainie słońca o północy.

Gdzie oglądać: Le Cinéma Club

Portret rodzinny (Lucy Kerr)

Jednym z naszych ulubionych filmów z zeszłorocznego Festiwalu Filmowego w Locarno, gdzie zdobył nagrodę Boccalino d’Oro dla najlepszego reżysera, był debiut reżyserski Lucy Kerr Portret rodzinny znajduje Deragh Campbell poszukującą matriarchy rodziny w nieuchwytnym portrecie, który wywołał porównania do filmów Antonioniego. Savina Petkova powiedziała w swojej recenzji: „Portret rodzinny zajmuje się niewytłumaczalną stratą, ale taką, która jest powstrzymywana, tłumiona, niewyrażalna. Jeśli Katy nie straciła dosłownie swojej matki, nieobecność jest wystarczająco silna, aby stać się siłą napędową filmu. Ale tym, co wciąż pojawia się w rozmowie, jest faktyczna strata krewnego z powodu nieznanego wirusa. Bez zbytniego ujawniania rzeczywistości COVID, która niedawno ogarnęła cały świat, Kerr nawiązuje do faktu, że wciąż nie nauczyliśmy się mówić o tak traumatycznych przejściach. To, co pominięto, jest również pozostawione poza ekranem, dzielenie się jest szeptem, wzajemność jest trudna do osiągnięcia. Jeśli medium fotograficzne fascynuje nas, dając rzeczywistości jej własny obraz – taki, który jest od niej oddzielony – kino ożywia jej zastój i pokazuje nam życie w ruchu”.

Warto przeczytać!  Największy obiekt westchnień Green Lanterna został w końcu ustalony (DC oficjalnie kończy udawać, że jest inaczej)

Gdzie oglądać: Metrograph w domu

Głownia (Karim Ainouz)

Mało kto przypuszczał, że brazylijsko-algierski reżyser Karim Aïnouz, którego Niewidzialne życie Eurídice Gusmão cztery lata temu zdobył główną nagrodę w konkursie Un Certain Regard, a w Konkursie zadebiutował dramatem z epoki Tudorów, Głownia. Na swój debiut anglojęzyczny Aïnouz otrzymał scenariusz napisany przez Henriettę Ashworth i Jessicę Ashworth (autorki scenariusza Powiedz to pszczołom I Zabić Eve), którego feministyczny ton jest dość oczywisty. Nawet jeśli można łatwo stwierdzić, że Aïnouz był przywiązany do projektu, a nie sam go szukał, jego perspektywa osoby z zewnątrz wnosi pewną świeżość do tej luźno historycznej opowieści o ostatnich miesiącach panowania króla Henryka VIII (tyrana Jude’a Lawa). Tak, tego, który ściął głowy swoim żonom. – Savina P. (pełna recenzja)

Gdzie oglądać: VOD

Czas wolny (Ryan Martin Brown)

Czas wolny rozpoczyna się spotkaniem biurowym Drewa (Colin Burgess) z jego szefem. Drew jest niezadowolony ze swojego stanowiska analityka danych, ponieważ wymaga zbyt dużo wprowadzania danych i zbyt mało analiz. „Teraz komputery wykonują za ciebie całą analizę. To naprawdę tylko… dane” – ubolewa. Spotkanie kończy się niespodziewanie, gdy Drew zaskakuje samego siebie (i swojego szefa), składając dwutygodniowe wypowiedzenie. To sprytne, zimne otwarcie, które daje nam znać, że brak samoświadomości Drewa jest źródłem rozrywki w dalszej narracji. – Caleb H. (pełna recenzja)

Gdzie oglądać: VOD

Kolibry (Silvia Del Carmen Castaños i Estefanía „Beba” Contreras)

Żywy dokument o dorastaniu, Silvia Del Carmen Castaños i Estefanía „Beba” Contreras Kolibry jest autoportretem reżyserów, przyjaciół, którzy dorastali na granicy Teksasu i Meksyku. Choć krótki w czasie trwania, film porusza szereg istotnych tematów przez poruszająco osobisty, ekspresyjny obiektyw, eksplorując tożsamość, seksualność i przyjaźń z kalejdoskopową wizją, która przynosi pozaziemskie odczucie, gdy widzimy naszych bohaterów wygrzewających się w neonowych światłach. Winietki tańca w trawie i gry na gitarze podczas zachodu słońca ujawniają inny rodzaj dokumentu o problemach społecznych: taki, który zaprasza widza do wydobycia poczucia osobowości, zanim stanowczo wprowadzi codzienne zmagania.

Warto przeczytać!  Chin i Vasarhelyi przeszli z filmów do fotografa serii NatGeo

Gdzie oglądać: PBS

Wyimaginowany (Yoshiyuki Momose)

Adaptacja popularnej brytyjskiej powieści dla dzieci z ostatniej dekady, której autorami są reżyser Yoshiyuki Momose (były animator w Studio Ghibli) i scenarzysta Yoshiaki Nishimura (były producent w Studio Ghibli), produkcji Studio Ponoc Wyimaginowany podważa wiele ze swoich zapierających dech w piersiach opowieści o wyobraźni, transparentnie i schematycznie śledząc ślady tytanów dziecięcej rozrywki. Jego pierwszy akt wprowadza nas do pastelowego, angielskiego miasta w stylu Ghibli, gdzie samotna, ale wolna duchem dziewczynka o imieniu Anna (głosu użyczył Rio Suzuki w języku japońskim, Evie Kiszel w języku angielskim) mieszka ze swoją ciężko pracującą samotną matką w uroczej, przytulnej rodzinnej księgarni. Jest bardzo pomysłowa: wiemy to, ponieważ widzimy dosłowną magię emanującą z jej odtwarzacza CD, gdy włącza swoją ulubioną piosenkę, zanim błyskotliwie animowane sekwencje fantasy dosłownie przekształcają jej rzeczywiste otoczenie w kolorowe (choć generyczne) fantastyczne scenerie. Po pierwsze: kraina Bożego Narodzenia z reniferami, saniami i yeti na strychu. – Eli F. (pełna recenzja)

Gdzie oglądać: Netflix

Porwany (Marco Bellochio)

Historia, którą kiedyś adaptował Steven Spielberg, najnowszy film 84-letniego włoskiego reżysera Marco Bellocchio opowiada o Edgardzie Mortarze, siedmioletnim chłopcu pochodzenia żydowskiego, który został zabrany ze swojej rodziny w Bolonii, aby wychować się w wierze katolickiej w prawdziwych ramionach papieża Piusa IX. Przedstawiona w porywającej operowej formie, Porwany jest wyczynem scenografii i fascynującym studium zarówno władzy politycznej, jak i religijnej, nawet gdy pewne stagnacyjne fragmenty pozostawiają wiele do życzenia. Przeczytaj recenzję Luke’a Hicksa z Cannes, aby dowiedzieć się więcej.

Gdzie oglądać: VOD

Mnich i broń (Pawo Choyning Dorji)

Niewiele napisano w języku angielskim o kinie Bhutanu, a jedynie najszersze przeglądy tej wciąż rozwijającej się branży można znaleźć na pierwszy rzut oka. Nie wyprodukowanie swojego pierwszego filmu fabularnego aż do lat 90. – i nie wyprodukowanie żadnego ujęcia w całości w granicach kraju aż do 2003 r. – oznacza, że ​​kino bhutańskie wciąż znajduje odrębny głos. Największe hity z tej ery były ledwie widoczne poza krajem z tego powodu; wiele z nich było bezpośrednimi remake’ami filmów z sąsiednich Indii, a wszelkie oryginalne wysiłki były utrudnione przez nadmierne poleganie na kopiowaniu postrzeganej „formuły” Bollywood. – Alistair R. (pełna recenzja)

Warto przeczytać!  Nowy thriller szpiegowski Roberta Downeya Jr. kontynuuje odkupienie Rotten Tomatoes po flopie w 2020 r.

Gdzie oglądać: Hulu

Neonowy

Rozgrzej swoje lato dzięki wyborowi tytułów neonowych na kanale The Criterion Channel, w tym Duży sen (1978), Brak złośliwości (1981), Zdmuchnąć (1981), Naoczny świadek (1981), Krew prosta (1984), Zbrodnie z namiętności (1984), Współstr. (1988), Niebieska stal (1990), Zły porucznik (1992) Ostatnie uwiedzenie (1994) Krew i wino (1996), Poufne informacje z Los Angeles (1997) Poza polem widzenia (1998)Głębokie zakończenie (2001), Człowiek, którego nie było (2001) i Zły porucznik: Port zawinięcia Nowy Orlean (2009).

Gdzie oglądać: The Criterion Channel

Ryuichi Sakamoto | Opus (Nowy Sora)

W przejmującym dziele, które wydaje się być prywatnym filmem domowym, którym świat został obdarowany, syn Ryuichi Sakamoto, filmowiec Neo Sora, uchwycił jeden z ostatnich występów swojego ojca. Nakręcony w pięknej, surowej czerni i bieli, Ryuichi Sakamoto | Opus skupia się wyłącznie na muzyce, uchwycając mężczyznę zmagającego się ze swoimi fizycznymi ograniczeniami w tym, co stanowi jedną z ostatnich ofert jego zdumiewającego talentu. To skarb. – Jordan R.

Gdzie oglądać: The Criterion Channel

Ta bliskość (Zestaw Zauhar)

Po premierze na ubiegłorocznym festiwalu SXSW drugi, uznany film fabularny scenarzysty, reżysera i gwiazdy Kita Zauhara Ta bliskość nadchodzi tego lata po długiej trasie festiwalowej. Film opowiada historię pary, która wynajmuje pokój w mieszkaniu nieznajomego na zjazd absolwentów szkoły średniej. Przedstawia on osobliwą wizję bałaganu w związkach, intymności, zaufaniu i przyjemności. Zauhar, wykorzystując swoje niewielkie płótno, pokazuje, że jest biegła w wydobywaniu napięcia i dyskomfortu, aby wyrazić prawdziwe emocje – aż do nieuniknionego punktu wrzenia.

Gdzie oglądać: MUBI (bezpłatnie przez 30 dni)

Również nowość w streamingu

Kanał Kryterium

Czarny Bóg, Biały Diabeł
Kurczak dla Lindy!
Kolumbijska śruba
Reżyseria: Nicolas Roeg
Godzilla z ery Heisei
Nigdzie
Perfumowany koszmar
Pop Szekspir
Thelma i Louise
Times Square

Ruch filmowy Plus

Pokaz talentów artystycznych

Kolekcja Filmów Kino

Casablanca Beats

Maksymalnie

Godzilla x Kong: Nowe Imperium

Metrograph w domu

Jabłko
Cios za cios
Laurence, tak czy inaczej
Park Paranoików
Sezon we Francji
Lato na morzu
Trzy autorstwa Manoela de Oliveiry
Dwadzieścia dziewięć palm
Byłem w domu, ale…

MGM+

Budka z przekąskami

MUBI (bezpłatnie przez 30 dni)

Kaniony
Pies je psa
Grzyby
Płomień
Dźwięk ciszy
Królowa Ziemi
Chłopięctwo
Nastolatek
Przejście przez most – dźwięk Stambułu

Paramount+ z Showtime

Pamięć


Źródło