Biznes

Nowy Canyon Endurace w wersji CFR i CF SLX (2024)

  • 15 sierpnia, 2023
  • 6 min read
Nowy Canyon Endurace w wersji CFR i CF SLX (2024)


Canyon Endurace to rower szosowy, którego zapewne przedstawiać nie trzeba. Jest to najpopularniejsza i najlepiej sprzedająca się szosa producenta z Koblencji oraz sprzęt, który naprawdę często możemy spotkać gdzieś w trasie, mijając innych kolarzy. Choć formalnie przyporządkowuje się go do kategorii komfortowych, długodystansowych maszyn – tzw. rowerów endurance – to trzeba przyznać, że jego geometria i sposób prowadzenia są bardzo ciekawe i unikalne. Mamy tutaj bowiem naprawdę ciekawy blend cech kategorii endurance i race, co zresztą nieprzypadkowo zdradza nawet nazwa tego modelu


 

 

Mieliśmy okazję testować poprzednie odsłony tego roweru i uważamy, że to połączenie zdaje świetnie egzamin. Faktycznie mocno odczuwalny jest ukłon w stronę komfortu, jednak z odpowiednio dużą porcją sportowego pierwiastka, a nazwa Endurace – w której brak ,,n” – w żadnym wypadku nie jest przesadzona. Rower pozostaje dynamiczny i sportowy, czyli taki jakiego oczekujemy do szosy, a jednocześnie wnosi więcej stabilności w prowadzenie i oferuje mniej wymagającą pozycję ciała. Względem wyścigowego Canyona Ultimate’a mamy tu nieco krótszy reach i wyższy stack, a to przekłada się na mniej ,,wyłożoną” sylwetkę. Coś dla prawdziwego amatora, ale o sportowym zacięciu.


 

 

Nowy Endurace CFR i CF SLX

Premiera, o której mowa w tym artykule dotyczy dwóch topowych wersji Endurace’a, czyli karbonowych CF SLX oraz CFR. Pojawienie się tej drugiej to w ogóle nowość, bowiem dotąd nie było Endurace’a w tej topowej opcji. Przypomnimy, że CFR jest zarezerwowana dla absolutnie najlepszych rozwiązań w Canyonie. Ramy tych modeli zawsze wykonywane są z najwyższej jakości kompozytów, a proces produkcyjny korzysta z bardziej zaawansowanych rozwiązań, dzięki czemu modele CFR to zawsze topowy stosunek sztywności do wagi. Przykładowo w nowym Endurace CFR jest – wg informacji producenta – o 100 gramów lżejsza od CF SLX. Niestety nie znamy masy CF SLX…


 

 

Warto przeczytać!  Powiało optymizmem w morskiej energetyce wiatrowej. Polska liczy się coraz bardziej

Warto mieć więc na uwadze, że nowości w linii Endurace dotyczą najbardziej zaawansowanych rowerów. Tańsze karbonowe modele CF SL, CF oraz aluminiowe AL pozostają w takim kształcie, jakie znamy z aktualnej kolekcji Canyona


 


 

 

Nowa rama – szybka, komfortowa i uniwersalna

Ramy nowych Endurace’ów CFR i CF SLX bez dwóch zdań wyglądają szybciej i bardziej sportowo, niż w poprzedniej generacji. Uwagę zwraca rura podsiodłowa o większej powierzchni z głębszym wycięciem na tylne koło, inna konstrukcja dolnej rury, czy choćby widelec i główka ramy ze zmniejszoną powierzchnią czołową. Jest bardziej aero, po prostu! Canyon podaje, że mimo takich zmian rower nie stracił nic ze swoich zdolności do tłumienia drgań i wciąż jest komfortowy. Natomiast jest oczywiście szybszy.  Dokładnie oszczędza 7 W przy prędkości 45 km/h względem poprzednika. Niewiele, ale pamiętajmy, że nie to jest podstawowym celem tej maszyny


 

 

Endurace ma być przede wszystkim wygodny i uniwersalny. Wiele w tej kwestii mogą zdziałać opony. Mieści się tu do 35 mm, więc spokojnie można traktować ten rower jako all-road’a, a nawet gravela na dość równe szutry i leśne dukty. Wszystko zależy od opon, jakie zechcemy tutaj włożyć. Ciekawym patentem – a przy okazji lekkim i nie komplikującym konstrukcji samej ramy – jest sztyca Canyon’a. Model S15 VCLS 2.0 zapewnia ekwiwalent 20 mm ugięcia amortyzacji! 


 

 

Warto przeczytać!  Te osoby będą zwolnione z płacenia abonamentu RTV w 2024 roku. Znamy wysokość opłaty abonamentowej [3.09.2023]

Nie mniej ciekawym komponentem sygnowanym logo Canyon’a jest zintegrowany kokpit CP0018 Aerocockpit. Jego flagowym patentem jest możliwość regulacji – można go podnosić / obniżać w zakresie 15 mm oraz regulować szerokość w zakresie 40 mm. Czyli np. jeśli kierownica ma wyjściowo 410 mm, to możemy zrobić z niej 390 mm lub 430 mm (co 20 mm). To świetny patent z przyczyn finansowo-fittingowych, ale również ułatwia pakowanie roweru na wyjazdy, jak i pozwala dostroić sobie go pod teren, w jakim jeździmy. Np. na szosę zostać w wąskim położeniu, a z oponami na szutry zrobić sobie szerzej.

 

Na koniec zostawiliśmy świetne rozwiązanie, które przyda się na długich wypadach, kiedy każde miejsce na dodatkowe rzeczy jest na wagę złota. W górnej rurze, tuż przy główce, rama posiada schowek, do którego wsuwa się specjalny pokrowiec. W nim możemy przechowywać zestaw narzędziowy i pompkę CO2, ale zapewne śmiało da się zaadoptować go inaczej – choćby wrzucając tam kurteczkę przeciwdeszczową. Na pewno to fajny patent, który doskonale wpisuje się w przeznaczenie tego modelu.


 


 


 

Linia modelowa

Wśród premierowych modeli 3 topowe oparte są o ramę CFR. Canyona Endurace CFR Di2 oparto o grupę Shimano Dura-Ace Di2 i koła DT Swiss ERC 1100. Jego masa wynosi 7,3 kg, a cena 46 299 zł. Model Endurace CFR AXS stoi z kolei na SRAMie Red AXS, ma identyczne koła i waży tyle samo, a jego cena to również 46 299 zł. Jest też opcja Endurace CFR WRL na nowym bezprzewodowym osprzęcie Campagnolo Super Record WRL i kołach Campagnolo Bora Ultra WT0. Tu masa jest odrobinę niższa i wynosi 7,2 kg, natomiast cena to 48 699 zł. 

Warto przeczytać!  Kurs akcji Maruti Suzuki rośnie o ponad 2% po wynikach za IV kwartał; Czy warto kupować, sprzedawać czy trzymać akcje?

 

Potem mamy już modele oparte o ramy CF SLX – konkretnie jest to 5 opcji. Endurace CF SLX 8 AXS na grupie Force i kołach DT Swiss ERC 1400 kosztuje 26 799 zł. Endurace CF SLX 8 AERO na Ultegrze Di2 i kołach DT Swiss ERC 1400  wyceniono na 25 299 zł, a Endurace CF SLX 8 Di2 ma Ultegrę Di2, koła DT Swiss Endurance LN i kosztuje 20 499 zł. 

 

Tańsze są modele Endurace CF SLX 7.  Canyon Endurace CF SLX 7 AXS na Rivalu AXS i kołach DT Swiss Endurance LN dostępny jest za 19 499 zł. Natomiast Endurace CF SLX 7 Di2 na Shimano 105 Di2 i kołach DT Swiss Endurance LN kosztuje 17 999 zł. Co ważne – masa prezentowanych rowerów na ramach CF SLX waha się między 7,8 kg a 8,7 kg, a dodatkowo wszystkie prezentowane modele (CFR i CF SLX) mają na wyposażeniu pomiary mocy

 

Rowery można zobaczyć na stronie producenta: www.canyon.com

 


Źródło