Nowy dyrektor muzeum chętnie opowiada historie z Lincoln Highway
Kiedy Kim Cady odwiedza muzeum, jej fascynacja nie dotyczy tylko samych obiektów, ale także historii, które opowiadają i tego, co te historie mówią o społeczeństwie jako całości.
Nie może się doczekać, aby opowiedzieć więcej o tych historiach jako nowy dyrektor wykonawczy Lincoln Highway Heritage Corridor i jego muzeum Lincoln Highway Experience w Unity.
Cady dołączył do LHHC 20 marca, przechodząc ze stanowiska zastępcy kuratora Muzeum Samochodów i Wozów w The Frick Pittsburgh w Point Breeze. Nadzoruje jednego pełnoetatowego pracownika, czterech pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze godzin i około 20 wolontariuszy.
Jako weekendowy kierowca na trasie 30 znała już muzeum.
„Jedną z rzeczy, które robię dla zabawy, jest wsiadanie do samochodu w sobotę lub niedzielę rano, włączanie radia i jazda z Turtle Creek, gdzie mieszkam, do Idlewild” – powiedział Cady. „Potem zawracam i idę do domu.
„Nie zatrzymywałabym się, nie robiłabym zakupów, po prostu wybrałabym się na przejażdżkę i pozbyła się myśli” – powiedziała. „Minąłem Lincoln Highway Experience, ale zawsze było zamknięte, kiedy przechodziłem”.
Cady powiedziała, że nie zamierza opuszczać The Frick, gdzie była od jesieni 2016 r., ale była zaintrygowana, gdy w internetowym kanale informacyjnym pojawiło się ogłoszenie o tym stanowisku.
„Samochody i transport to rzecz, która dotyczy wszystkich” – powiedziała. „Jest to obszar, w którym ludzie mogą się odnosić, a jeśli mogą odnosić się na jednym poziomie, mogę wprowadzić warstwy, które wzbogacą ich doświadczenie, wprowadzając konteksty społeczne.
„To właśnie sprowadziło mnie tutaj, aby przejść od samych samochodów do całej autostrady” – powiedziała. „Drogi i transport zmieniają wszystko w tym przedziale czasowym”.
Kluczowy czas
Cady przychodzi do organizacji w kluczowym momencie jej rozwoju, powiedziała wiceprezes zarządu LHHC, Kristin Ecker z Greensburga.
Założona w 1995 roku organizacja non-profit współpracuje z innymi atrakcjami i firmami non-profit w celu promowania i ochrony 200-milowego odcinka Route 30, pierwotnie znanego jako Lincoln Highway, od Abbottstown w hrabstwie York do Irwin.
Po kadencji poprzednich dyrektorów wykonawczych, Olgi Herbert i Lauren Koker, Ecker powiedział: „Szukaliśmy kogoś, kto wspólnie przewidzi przyszłość organizacji i muzeum”.
„Mamy nadzieję, że rozwiniemy programowanie i uczynimy obiekt bardziej solidnym, zwiększymy komponent edukacyjny i świadomość społeczną oraz ustanowimy go jako kluczowe miejsce docelowe dla uznania historycznego znaczenia autostrady Lincoln Highway dla tego obszaru” – powiedziała.
Ostatnim projektem Cady w The Frick było zorganizowanie wystawy „Pittsburgh and the Great Migration: Black Mobility and the Automobile”, otwierającej się w sobotę. Wystawa pokazuje, jak samochód ułatwił Wielką Migrację Czarnych Amerykanów z południa na północ w latach 1916-1945.
„Jedną z historii, które chciałam opowiedzieć, było to, jak samochód wpłynął na życie Afroamerykanów, a zwłaszcza tych w Pittsburghu” – powiedziała.
W The Frick była także kuratorką wystaw różnych powozów posiadanych do różnych celów przez zamożnych ludzi, ozdób na maskach samochodów i roli samochodu w ruchu wyborczym kobiet — ten ostatni temat jest szczególnie interesujący, ponieważ jest potomkinią wczesnych działaczka na rzecz praw kobiet, Elizabeth Cady Stanton.
„Chciałbym zrobić podobną historię z Wielkiej Migracji-Zielonej Księgi dla Lincoln Highway” – powiedział Cady. „Chciałbym zobaczyć, czy wzdłuż Trasy 30 były jakieś przystanki z Zielonej Księgi — a jeśli nie, to jest to równie ważne. Mówi ci, że czarnoskóry podróżujący tą trasą z Filadelfii do Pittsburgha musiał przygotować się w inny sposób.
Powiedziała, że wzdłuż autostrady jest wiele historii do opowiedzenia, niektóre są specyficzne dla danego obszaru, a inne obejmują całą jego długość.
„To nie tylko muzeum historyczne w Latrobe, to muzeum historii 200-milowego korytarza, które przyciągało firmy, które nie istniały przed przejściem przez autostradę, przyciągało ludzi, którzy nie przejechaliby przez stan bez autostrady, ” powiedziała. „Ta autostrada jest impulsem dla systemu autostrad międzystanowych, który prezydent Eisenhower rozwija w latach pięćdziesiątych. Daje ludziom możliwość mieszkania z dala od miejsca, w którym pracują, podróżowania do miejsc, do których inaczej nie byliby w stanie dotrzeć”.
Szok kulturowy
Pochodzący z Elizabeth, NJ, Cady polubił Pensylwanię jako dziecko odwiedzając krewnych w hrabstwie Potter. Tak jej się to spodobało, że nakłoniła rodziców, aby pozostali z krewnymi podczas jej licealnych lat.
Powiedziała, że przejście z klasy maturalnej liczącej 1200 osób do jednej z 56 osób w Northern Potter High School wiązało się z pewnym szokiem kulturowym, ale było warto.
„Istniała mentalność wyścigu szczurów, psa zjadającego psa, której nauczyłem się nawet jako gimnazjalista” – powiedziała. „Uwielbiałem spokój i życzliwość hrabstwa Potter. Chodziłam na spacery donikąd i było cudownie.”
Cady, lat 45, uzyskał stopień naukowy na Uniwersytecie Mansfield w Pensylwanii, z nieletnimi z historii i historii sztuki, z myślą o pracy w muzeum. Później uzyskała tytuł magistra na Uniwersytecie w Oklahomie, zajmując się wystawami muzealnymi i administracją.
Pracowała w małym muzeum historycznym w Atenach w hrabstwie Bradford oraz w Corning Museum of Glass w Corning w stanie Nowy Jork, zanim została zatrudniona jako kustosz Centrum Historycznego, Edukacyjnego i Pamięci Policji Stanowej Pensylwanii w Hershey.
Większość jej pracy polegała na stworzeniu bezpiecznego, klimatyzowanego systemu przechowywania i bazy danych dla elementów archiwalnych. Była także kuratorką wystawy „Horseback to Horsepower”, będącej kroniką przechodzenia jednostek patrolowych z czterech kopyt na cztery koła.
„Ta wystawa przykuła uwagę The Frick” – powiedziała.
W przypadku Lincoln Highway, Cady powiedziała, że chciałaby rozszerzyć sekcję historii kobiet, dodać więcej historii z bardziej zróżnicowanych populacji i stworzyć więcej wydarzeń, podczas których ludzie mogą „zrobić coś zabawnego i przypadkowo nauczyć się czegoś podczas robienia tego”.
Wyobraża sobie program „Pilsners and Packards”, łączący zabytkowe samochody z długą historią warzenia piwa w Zachodniej Pensylwanii.
„Kim ma bogatą historię związaną z podróżami i transportem oraz pracą z organizacjami non-profit i muzeami” – powiedział Ecker. „Ma bogatą wiedzę i naprawdę uderza w ziemię.
„Wiemy na 1000%, że podjęliśmy właściwą decyzję i nie możemy się doczekać wpływu, jaki będzie miała na organizację”.
Shirley McMarlin jest pisarką pracującą dla Tribune-Review. Możesz skontaktować się z Shirley, wysyłając e-mail na adres smcmarlin@triblive.com lub za pośrednictwem Twittera .